TTV
TTVs bild

Format: Playstation 3 & Xbox 360
Genre: First Person Shooter
Utvecklare: Platinum Games
Utgivare: SEGA
Premiär: 2010-10-22
Media: Blu-ray Disc, DVD
Antal spelare (Offline): 1 spelare
Antal spelare (Online): 0 spelare

- Tråden om spelet som ingen vet om. Jag vill att folk ska öppna ögonen för detta spel. Kanske till och med spela det. Det finns demo ute just nu och tro mig. Det är grymt.

Själv hade jag ingen aning om vad Vanquish var innan jag spelade demot. Cactus gick ut på WAG och sa att det var grymt så jag tänkte varför inte liksom. Jag spelade demot och blev totalt kär. Fan vad roligt det var att spela. Från att glida på sina knän och skjuta i slow motion till att hoppa in i en stor robotarm och spränga den inifrån allt är ruggigt kul.

Så om ni inte har spelat Vanquish så se till att i alla fall ge det en chans igenom att spela demot. I värsta fall passar det inte er.

In a near-future world where Russia and the United States vie for ownership of the world’s fast-depleting energy resources, the US has constructed a space station in order to harness energy from the sun. Russian forces capture this space station and divert its harvested solar energy into a blast wave that destroys San Francisco, aiming to force the US into a total and unconditional surrender. In response, the US tasks its armed forces with recapturing the space station before the Russians can annihilate their next target – New York.

Vanquish - E3 Trailer

Vanquish - Shooter Gameplay

Vanquish - Enemies Trailer

Vanquish - Story Trailer

Vanquish - Weapons Trailer

Vanquish - Battlesuit Trailer

Vanquish - IGN Fan Impressions

Vanquish - IGN Video Review

[Läs mer..]

Planet 360 - 8,9/10

Gamereactor - 8/10

IGN - 8,5/10

Gameinformer - 7,75/10

Gamespot - 9/10

Gametrailers - 9/10

1up - B+/A

G4 - 3/5

Eurogamer - 9/10

Eurogamer sverige - 8/10

gamesradar- 9/10

NZgamer - 8,7/10

PSXExtreme - 8,5/10

Videogamer - 8/10

Metro - 8/10

Guardian - 4/5

Edge - 8/10

• Kommer snart!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tråden kommer självklart att uppdateras vart eftersom och om ni har något att tipsa med (En ny trailer eller kanske en schysst deal) så posta gärna den!

VodkaCitrons bild

Den kan man också få tag i :)

Jag är lungt intresserad av spelet. Så blir nog ett köp nästa sommar eller liknande (får ju se vad som händer med recensionerna). Ska ju precis börja utforska Playstation3 och vill ha en handfull med spel och inte bara köpa 1-3 st som går på 500kr vardera.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

TTV
TTVs bild

VodkaCitron skrev:
Den kan man också få tag i

Haha, ball! Jag får kolla runt lite efter olika utgåvor. Jag vet att utanför Sverige finns det en del men här i sverige har jag inte sätt några förutom den vanliga utgåvan..

Snuffsiss bild

Thörn skrev:
Haha, ball! Jag får kolla runt lite efter olika utgåvor. Jag vet att utanför Sverige finns det en del men här i sverige har jag inte sätt några förutom den vanliga utgåvan..

Det där är förhandsbokningsgåvan afaik, du får med den om du förhandsbokar från play.com iaf, och dessutom bayonetta. :p

Reyqunes bild

Blir nog att vänta med att köpa detta tills det blir billigare. Tror inte det kommer ha så speciellt lång singleplayer. Sen släpps det samma dag som Fallout: New Vegas också.... :tired:

Crimson Thunders bild

Jag tyckte demot var helt ok, men inte mer. Hursomhelst är det helt klart ett intressant spel. Jag ska ta och spela igenom demot en gång till och se om jag ändrar uppfattning, just nu lutar det åt att det blir ett köp då det gått ner i pris lite :)

PSN: Mr_jump

Make.Senses bild

Är lite besviken att det inte kommer en PC-version också. Är lite intresserad av spelet, men PC'n är mitt nya hem när det kommer till spel. Jaja, det får gå ändå. :)

Josef Diktatorns bild

Snuffsis skrev:
Det där är förhandsbokningsgåvan afaik, du får med den om du förhandsbokar från play.com iaf, och dessutom bayonetta. :p

Bara det är ju värt att dreggla för. Bayonetta är helt klart ett av årets bästa spel, nästan GOTY om det inte vore för Reach. ;)

F.K... in the coffee...

Snuffsiss bild

Josef Diktatorn skrev:
Bara det är ju värt att dreggla för. Bayonetta är helt klart ett av årets bästa spel, nästan GOTY om det inte vore för Reach.

Vetej om jag skulle säga att Bayonetta eller Reach är ett GOTY för mig. Men visst, bra spel är de båda två.
Och vanquish och Bayonetta, 2 spel för priset av ett. Najs prajs som burger king brukar säga. :)

VodkaCitrons bild

Problemet jag har med spelet i förhand. Är ju att ryssarna pratar engelska! Helt overkligt! Ge mig en japansk variant :bigsmile:

Josef Diktatorns bild

VodkaCitron skrev:
Ge mig en japansk variant :bigsmile:

Japan-apan har talat. Finns mycket som facinerar mig med detta besynnerliga land i öst men nån japanofil är jag glad över att jag icke är.

F.K... in the coffee...

VodkaCitrons bild

Josef Diktatorn skrev:
Japan-apan har talat. Finns mycket som facinerar mig med detta besynnerliga land i öst men nån japanofil är jag glad över att jag icke är.

Haha, jag var ju ironisk.
"ryssarna pratar engelska, overkligt. Ge mig en japansk variant"
Inte ser det bättre ut att ryssarna pratar japanska heller :p

Ollebros bild

hoppas axelmusic är super duper snabba så jag kan spela det redan på måndag!

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Carefaces bild

På måndag? Det släpps ju på fredag?
förlåt, försökte citera dig men efter 400 klick så gav jag upp. Vet inte varför det inte fungerar men du har ju själv mac så..

TTV
TTVs bild

Spelet verkar ha blivit ytterst uppskjutet här i Sverige. Webhallen har flyttat fram releasen på tisdagen veckan därpå.

Carefaces bild

Thörn skrev:
Spelet verkar ha blivit ytterst uppskjutet här i Sverige. Webhallen har flyttat fram releasen på tisdagen veckan därpå.

Beställde dock från play.se, då lär det ju komma i hyfsad tid? Eller?

TTV
TTVs bild

Careface skrev:
Eller?

Det vet jag inte. Aldrig beställt där ifrån. :)

Ollebros bild

Careface skrev:
På måndag? Det släpps ju på fredag?

släpps på fredag ja men Axel skickar spel så fort de fått dem i lager.

This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Carefaces bild

Thörn: Åhå, tråkigt :(

Ollebro: Låter bra, hoppas play.com också gör det. :)
(Varför händer det inget när jag klickar på citera knappen?!)

TTV
TTVs bild

Första internet-recensionen uppe!¨

Här!

TTV
TTVs bild

Kontrollscheman:

Ollebros bild

Careface skrev:
(Varför händer det inget när jag klickar på citera knappen?!)

du skall markera texten du vill citera och sedan trycka. :bigsmile:

TTV
TTVs bild

Gamereactor har släppt sin recension.

Senast ändrad av TTV, 18 oktober, 2010 - 22:13.
TTV
TTVs bild

Det lär dimpa ned ett antal recensioner under natten nu men jag går och lägger mig nu så jag kommer att missa när dom publiceras. Se till att posta recensioner -om ni ser någon- här i tråden så kan jag lägga in dom i huvudinlägget.

Carefaces bild

Ollebro skrev:
du skall markera texten du vill citera och sedan trycka.

Funkar inte med min mac.

Ollebros bild

Careface skrev:
Funkar inte med min mac.

inte macen det är fel på, testa en annan webbläsare.

Carefaces bild

Ollebro skrev:
inte macen det är fel på, testa en annan webbläsare.

Det är alltså Safari det är fel på? :S

Ollebros bild

Careface skrev:
Det är alltså Safari det är fel på? :S

vet inte, tycker det är en jävla skit webbläsare så jag säger ja.

KidCactuss bild

Jag har inga problem att citera med Safari, vare sig i Leopard eller Snow Leopard.

Ollebro skrev:
tycker det är en jävla skit webbläsare

:tard:

Psykisk sjukmänniska

TTV
TTVs bild

Mycket recensioner uppe nu. Spelet verkar väll ligga omkring en 8 i snittbetyg. :beer:

Carefaces bild

den reagerar inte när jag klickar på citera.. Har för mig att det fungerade i början dock.. Märkligt.
Ja, Thörn, sjukt pepp på detta nu! :D

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.