Ollebros bild

AHH fan vad irriterade att just detta spelet skulle ta sådan tid för posten att få fram.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

TTV
TTVs bild

Mötte nyss

Spoiler: Highlight to view
Burns.

Blev en aning förvirrad där på slutet.

Spoiler: Highlight to view
Dom blev vänner igen? Jag menar allt det där smör snacket om att dom skulle lämna tillsammans. Wtf? Dom slogs nyss mot varandra i 180?

Senast ändrad av TTV, 23 oktober, 2010 - 22:11.
KidCactuss bild

Riktiga krigare blir alltid sams. :D

Psykisk sjukmänniska

TTV
TTVs bild

Nu har även jag klarat Vanquish. Klockade in på fyra timmar och 37 minuter. Väldigt kort. Vet inte riktigt vad jag tycker om spelet. Gameplayet är kanon. Kontrollen fungerar bra, det är roligt att spela, roliga bossar etc. men utöver det (storyn, karaktärerna, dialogen) är inte alls lika bra. Inte ens i närheten.

Jag är i alla fall inte besviken på Vanquish men det blir heller inte årets spel precis.

33 610 m gled jag med boosten igenom spelet. :bigsmile:

KidCactuss bild

Inte ens fem timmar, jisses. Nu när jag tänker efter så lär min tid nog egentligen har hamnat närmare fem timmar också än kvart-i-sex timmar, då jag pausade två gånger för att prata i telefon.

Psykisk sjukmänniska

Ollebros bild

jag skall klå er. skall klara det på 3 timmar.

This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

TTV
TTVs bild

Om man skyndar sig kan man nog ta det i alla fall på tre och en halv timma. Jag körde i vanlig takt. Gick in i hörnen och letade låder eller olika vapen, letade lite troféer etc. Stressade liksom inte. Men om man glider varje bit man kan och skiter i att gå in i hålorna för att leta lådor så kan det gå riktigt snabbt.

Vargavakas bild

Så en liten fråga till er som har tagit er igenom spelet. Med facit i hand, hur står sig Vanquish gente (mitt favoritspel i år) Bayonetta?

KidCactuss bild

Vargavaka skrev:
Så en liten fråga till er som har tagit er igenom spelet. Med facit i hand, hur står sig Vanquish gente (mitt favoritspel i år) Bayonetta?

Jag har visserligen inte spelat hela Bayonetta, men för mig passade Vanquish mycket bättre.

Psykisk sjukmänniska

Ollebros bild

äntligen låg det i brevlådan! fick också en strömadapter till min Sega CD så nu blir det Sonic CD eller detta då...

Man5ons bild

Bumpety! Plockade Vanquish nu på rean och måste säga att det är rumpkul såhär långt. Har bara spelat till Act 3 men well, ännu så länge så är det två tummar upp. Typ evigt mer givande än Gears of War.

Enda irritationsmomentet so far är att man inte vet om man får fortsätta på en bana efter en strid. Jag vill ju gärna plocka upp alla vapen/upgrades, och bästa tillfället att göra detta är ju EFTER man har kokat alla fiender. Men ibland så blir det cutscene så fort sista fi har fallit och på andra sidan cutscenen så har man bordat ett tåg eller hiss eller liknande och kan inte gå tillbaka. Så nu får man spara en badguy, loota skiten ur stället, och sen spöa honom typ. Känns lite...dumt.

Last chance to lose control

Man5ons bild

Jahopp avklarat och färdigt. Men riktigt bra var det allt, är normalt inte så förtjust i genren men det här uppskattade jag rakt igenom.

Last chance to lose control

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.