VodkaCitrons bild

KidCactus skrev:
Det är ju precis det en streckkod är.

Ameh! Det vet jag ju ^^ Men skulle kännas trevligare att ha 5819A01893B istället för en fult printat streckkod, som kanske inte alls funkar när man kommer fram :3 Så man slipper oroa sig över det.

Men nog pratat om det :p

Hoppas mässan blir rolig ialf! Ska vi se om den kan stå upp emot dom mindre konventen man varit på. Det är trots allt många fler företag inblandande. Billigt är det ju hur som helst :)

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Kletets bild

640-670:- för hela kalaset.

Jag skulle ändå aldrig hitta dit och det hela skulle sluta som på GP-träffen :tired:

I can't remember to forget you.

KidCactuss bild

Kletet skrev:
och det hela skulle sluta som på GP-träffen

Hur slutade det då?

Psykisk sjukmänniska

Kletets bild

KidCactus skrev:
Hur slutade det då?

Att jag försov mig och missade tåget. :8) 0:)

I can't remember to forget you.

Kirunavinters bild

Jag och några polare har fixat boende i en lägenhet i Stockholm under helgen där. Men, eftersom jag har noll koll på områden i Stockholm, går det åka tunnelbana till mässan, fick uppfattningen som att det var ganska långt bort från centrum.

Vi ska bo i Alvik, ganska precis vart Retro Gathering var, om någon har koll på förbindelser och så därifrån.

KidCactuss bild

Kirunavinter skrev:
går det åka tunnelbana till mässan, fick uppfattningen som att det var ganska långt bort från centrum.

Det går utmärkt, men det är bättre att åka pendeltåg till Helenelund istället, man kommer lite närmare då.

Psykisk sjukmänniska

Doeds bild

Ska kolla om man kanske kan dyka in på fredagen eller lördagen. Tänkte dra med sambon men har inte kunnat fixa barnvakt (tror inte kids på 3 och 1 år skulle ha så kul där...) men får se om man kan vara lite extra snäll så sambon går med på att ha barnen själv en hel dag vilket händer väldigt sällan då vi oftast gör saker hela familjen på helger, typ ofta iaf...

Lars Forssell

TTV
TTVs bild

Skillpoint borde skicka ut Skillpoint-tshirts till dom som ska gå på mässan för att ha på sig. Göra lite reklam så att säga. :beer:

UfU__Xs bild

Thörn skrev:
Skillpoint borde skicka ut Skillpoint-tshirts till dom som ska gå på mässan för att ha på sig. Göra lite reklam så att säga.

Man kanske skulle göra en egen med potatistryck? :D

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

TTV
TTVs bild

UfU__X skrev:
Man kanske skulle göra en egen med potatistryck?

Haha aa, kanske. Bra sätt att hålla reda på varandra också. Om någon går med en Skillpoint t-shirt så vet man att det är en kamrat! :bigsmile:

Sebastian Magnussons bild

Thörn skrev:
Skillpoint borde skicka ut Skillpoint-tshirts till dom som ska gå på mässan för att ha på sig. Göra lite reklam så att säga.

Thörn skrev:
Man kanske skulle göra en egen med potatistryck?

När vi blir rika och mäktiga framöver vill vi förstås kunna ge bort tröjor. Fram tills dess går de i alla fall nu att köpa.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

TTV
TTVs bild

Sebastian Magnusson skrev:
.

Kommer du finnas på plats på Gamex?

Thörn skrev:
Kommer du finnas på plats på Gamex?

Jag, Lars Jensen, Sofia Hård och Andreas Ljungström är de jag definitivt vet från redaktionen som kommer finnas där. Lördagen verkar vara när de flesta av dem är på plats, själv kommer jag titta förbi på åtminstone lördag och torsdag.

Apropå att ge bort saker räknar vi förresten med att ha lite coola klistermärken att donera till trevligt folk vi springer på under Gamex!

TTV
TTVs bild

Jag, Lars Jensen, Sofia Hård och Andreas Ljungström är de jag definitivt vet från redaktionen som kommer finnas där

lördag

Grymt! Då ska jag försöka snappa upp er vid något tillfälle!

Thörn skrev:
Grymt! Då ska jag försöka snappa upp er vid något tillfälle!

Som det varits inne på i tråden tidigare borde vi ju försöka mötas upp vid tillfälle.

Kanske läge för en roll call om vilka som faktiskt kommer vara där (och vilken/vilka dagar om man planerat så långt) så kan trådskaparen uppdatera huvudinlägget med detta?

VodkaCitron skrev:
GAMEX

VodkaCitrons bild

Kanske läge för en roll call om vilka som faktiskt kommer vara där (och vilken/vilka dagar om man planerat så långt) så kan trådskaparen uppdatera huvudinlägget med detta?

Fixat :)

Nu är det bara för folk att skriva att dom ska gå och vilka dagar.

Så ska vi nog hitta ett eller annat tillfälle att träffas då :)

Fortfarande inget Schema ifrån GameX sida vilket är tråkigt.

UfU__Xs bild

Thörn skrev:
Haha aa, kanske. Bra sätt att hålla reda på varandra också.

Nu såg jag att det visserligen kommit upp en officiell klädserie men jag undrar om jag inte ska göra en i alla fall. Jag har ju potatis liksom. :party:

Jag kommer definitivt vara där på lördag och eventuellt även på torsdag, beroende på hur supermegamycket jag har att göra. Känns ju som att lördag är en ganska bra dag för en gathering? :)

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Doeds bild

Jag dyker upp på lördag ser det ut som, till 95% chans/risk beroende på hur man ser på det. Det är alltså... dag 3?

Lars Forssell

VodkaCitrons bild

Doed skrev:
Det är alltså... dag 3?

Yes!

Dag 1 = Torsdag
Dag 2 = Fredag
Dag 3 = Lördag
Dag 4 = Söndag

VodkaCitrons bild

Vad säger ni, ska vi kräva tillbaka våra pengar?

Utmana Måns Zelmerlöw i Xbox 360 Kinectspel ”Dance Central”
På Gamex kan du utmana Måns Zelmerlöw i Xbox 360 Kinectspel ”Dance Central” - det första spelet utan handkontroller.

Du är kontrollen! Söndagen den 7 november kommer Måns Zelmerlöw sätta ett highscore i Xbox 360 Kinectspel ”Dance Central” samt vara moderator för det dancebattle som framförs på scenen. Senare under dagen har alla besökare möjlighet att utmana Måns highscore i Xbox 360 monter och chansen att vinna en Xbox 360!

Utmana Tobias Karlsson i Xbox 360 Kinectspel ”DanceCentral”På Gamex kan du utmana Tobias Karlsson från Let´s Dance i Xbox 360 Kinectspel ”Dance Central” - det första spelet utan handkontroller

Lär komma mer sånna här nyheter, skit...

Kommer säkert ha någon scen med vinnaren ifrån Idol eller liknande. Så lokalerna kommer fyllas med blonda små fjortisar som skriker.. Yaay! Get your game on!

-----

Tydligen har även svenska bloggare fått pass till mässan "Asso jag bah, Sanna ba tog hårtorken och ba jag har inte legat med Måns asso!" Jepp, såna personer :)

Tycker synd om er som ska dit på Söndag, ni kommer bemötas av bakfulla fjortisar :3 Tvekar på att dom går fredag/lördag.

"Jag har ju redan berättat att jag kommer att närvara på Gamex och jag är så peppad att få träffa lite branschfolk, bloggfolk, twitterfolk och folk folk folk! Dessutom ska jag åka utan Neela vilket innebär att jag kommer att ha två dagar helt för mig själv!"

Aja våra mardrömmar har besvarats, passande såhär vid Halloween :)

Senast ändrad av VodkaCitron, 28 oktober, 2010 - 02:22.

KidCactuss bild

VodkaCitron skrev:
Aja våra mardrömmar har besvarats, passande såhär vid Halloween

För att en spelbloggande tjej fått pass till mässan? Du är ju helt otrolig.

Senast ändrad av KidCactus, 28 oktober, 2010 - 08:58.

Psykisk sjukmänniska

Andreas Bergs bild

Jag undviker att kommentera klavertrampet av Vodkacitron här ovan mer än att jag mår fysiskt dåligt av att läsa det.

Gällande mässan kommer jag och Linnea att närvara alla fyra dagar om allt går som planerat. ^^

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

Snuffsiss bild

KidCactus skrev:
För att en spelbloggande tjej fått pass till mässan? Du är ju helt otrolig.

Haha, det är jag också rädd för iofs. Om det nu är ett gamingexpo så har inte någon som, t.ex. blondinbella eller kissie, då deras bloggar inte har något fokus alls på spel.

Fast nu vet jag inte om det är de som blev inbjudna men men. :p
Jag kommer inte åka dit iaf, har inte tid för det tyvärr, men tror inte jag missar något.
och eftersom Måns och den där Let's dance snubben kommer vara där så skulle jag bara få panik, det skulle komma dit alldeles för många småflickor.

De borde gjort något som blizzcon, dra dit Tenacious D, eller typ Ozzy liksom, mycket grymmare än Måns Zelmerlöv eller Tobias-whatever. :p

KidCactuss bild

Snuffsis skrev:
Fast nu vet jag inte om det är de som blev inbjudna men men.

Det är det ju uppenbarligen inte, med tanke på vem han citerade. Hur som helst vore det ur löjligt att bry sig om vilka bloggare som besöker en mässa, herre gud vilka problem.

Psykisk sjukmänniska

Doeds bild

VodkaCitron skrev:
"Jag har ju redan berättat att jag kommer att närvara på Gamex och jag är så peppad att få träffa lite branschfolk, bloggfolk, twitterfolk och folk folk folk! Dessutom ska jag åka utan Neela vilket innebär att jag kommer att ha två dagar helt för mig själv!"

Aja våra mardrömmar har besvarats, passande såhär vid Halloween

:tard: :~ :tired:

Lars Forssell

Vargavakas bild

Nu vet jag inte om det där var menat så sexistiskt som det kommer över i text eller om det "bara" var ett lösryckt personligt påhopp. Det känns lagom osmakligt och malplacerat vilket som.

VodkaCitrons bild

Det jag ville påpeka med utrycket ifrån bloggen var ju varken könen eller personen i fråga. Utan att hon inte nämner spel en enda gång i bloggen. Hur fint låter det om jag blivit inbjuden till VM i fotboll och skriver "Det ska bli intressant och se om man träffar några kändisar ifrån youtube i publiken som man kan mingla med". Som ett slag i ansiktet emot folket som velat följa evenemanget eller fått betala för att gå.
(Hittade ju flera såna bloggare + att de förmodligen bjuder med sina vänner)

Ingen skulle vilja att gamers tog över cafe opera när det var fest och gjorde om det till en gamerkväll. Folk skulle skrika på oss, kanske t.o.m ta i med våld och vi skulle tillslut bli utkastade :)

"Mardrömmar har besvarats"

Ja, vi var många som sa "Darin" så fort ordet kändis visades upp i deras presentation. Så nu kan vi nästan förvänta oss vårt värsta senario. Folk som Måns kommer, folk är villiga att betala inträde bara för att träffa honom = gamers uteblir. Skrik och hopp. När Grönalund har något uppträdande med en större artist, så fylls hela stället och alla attraktioner stannar upp, eftersom det är för fullt för att man ska kunna ta sig någonstans. Alla dessa personer har endast betalat inträde för att se på detta.

Vill jag att den svenska mässan ska lyckas? Ja, någorlunda iaf. Inte se tyska nyhetsinslag om att de varit på konventet och bara hört små flickor skrika till idol kändisar. Vilket är värre än Gamecon's rave och bootbabes i min fråga ^^

Kidcactus du är ju lite mycket dramaqueen ibland du ;) Klart jag bryr mig om folket som går på mässan, det är inte så att de kommer visa upp nya JRPG's ^^ Jag kommer mest för att det ska bli kul att se några ansikten ifrån SP, samt spela! Klart att omgivningen påverkar.

Men jag ska ju självklart fortfarande gå. Det här är bara motsatsen till det som kallas Hype, sedan bjuds det på lite riktigt hype också, bara inte i det här inlägget ;)

KidCactuss bild

Jag tror du helt enkelt ska sluta skriva om det här, det börjar bli riktigt pinsamt. Har du läst hennes blogg över huvud taget? Hon skriver mer eller mindre dagligen om spel, samarbetar med Gamex och fick därför biljetter som hon lottade ut. Vad är problemet? :tard:

Psykisk sjukmänniska

Doeds bild

Vodka, tror du behöver chilla lite nu innan du drar ner dig själv längre ner i fördärvet!

Lars Forssell

VodkaCitrons bild

KidCactus skrev:
Hon skriver mer eller mindre dagligen om spel, samarbetar med Gamex och fick därför biljetter som hon lottade ut. Vad är problemet?

Sa ju att det inte var riktat åt personen i fråga. Utan det var det hon skrev i inlägget som fångade mina ögon.

Många av sponsorerna till GameX sponsrar vidare biljetterna till andra.

Exempel.

Mr Gizmo (sponsrar GameX med priser) - Mr Gizmo (sponsrar Blondinbella med pass)

Det där var bara ett random utdrag ur en blogg angående GameX. Du behöver inte störa dig så mycket på det tycker jag.

Jag surrade bara runt i natten, kunde säkert valt ett citat eller dylikt ifrån någon annan som inte alls är inne i spelvärlden, men nu blev det såhär. Men istället för att skriva att jag har problem, är pinsam och förstora allt så kunde du sagt det rätt ut.

"Tycker inte du ska ställa ut henne, då hon är en ren gamer, punkt"

Svar: Ja, jag skulle ha valt någon annan. Förlåt mig så mycket.

Så slutar vi diskussionen med något ytterst vackert.

Besegra Måns kan gå som en dans. Utmana artister på spelmässan Gamex

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.