Doeds bild

vart lite chockad av att se dragon age 2 spelbart. mycket folk nu. bestämde mig för att det var dags att käka nu.

Lars Forssell

Sebastian Magnussons bild

Jag, Berg, Ljungström och några till tänkte nog gå ut och ta en efter-öl eller två ikväll om någon vill haka på.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

VodkaCitrons bild

Kom vid 13:00. Stendött bland spelen ^^ En person framför när det var dags för Donkey Kong Country. En person framför när det var dags för Kirby Epic Garn. 0.0 Jo, tråkigt att Kirby enbart syndes på en liten TV.

Sen fanns det även spel där det var helt tomt, Ratched and Clank och några till.
Men till cafet, oj oj oj. Ena hade väntetid på 1timme och den andra på 15minuter.

Sen var kaffet jävligt dyrt, 25:- kopp =/ Tänkt att man ska lägga ut 200:- ifall man är där under hela dagen?

Hann spela det man ville spela på ca 1timme, sen var det att gå runt, kanske spela lite till och ja.

Tycker inte det kändes direkt som "the spelmässa". Var ju väldigt litet och så, finns events för enstaka spel som har det ungefär lika stort faktiskt ^^ Men det var kul att gå på, eftersom det är så pass nära, så inte något besvikelse här inte :)

Positivt
-Kirby/Donkey Kong Returns (tycker i nuläget att Kirby var roligast)
-Inte så befolkat, kunde ta mig fram överallt utan köer
-Final Fantasy XIV Poster :3 (Varför är frågan)
-Juste, Dragon Age II. Var lite intresserad av 1an, men känns för stelt och för mycket Dungeon and Dragons. Så inget köp för mig. Men 2an såg lite ja.. Mer på action, men det kanske det inte är :p

JUSTE!! JAG GLÖMDE NÄSTAN!! En tjej som cosplayade ANBU ifrån Naruto :love:

Negativt
-Dyrt kaffe
-För stelt (finns diverse anime konvent som sker i 1-4dagar som har full rulle nonstop, med spel,bio,marknader och allt vid sidan om, man hinner med 30% om man ligger i, här var det tvärt om :p )
- Ja, dött. Som de skrev i tidningen som fanns på plats "Mässan verkar främst vara för folk som inte är så inne i spelvärlden, utan det är mest fokus på Kinect, Move och dansspel". Så var det ju lite, dom riktiga spelarna drog nog hem efter en timme, även vid Counter-strike (outdated) "tävlingen" så var det mest småpojkar som dök upp på scenen.

-Vart var alla ifrån SP? :O Enda jag såg var Jimmistone och Marcus Toftedahl. Antar att ni bara var där någon timme på morgonen? Man borde ju ha sett någon tycker man, gick ju trots runt på mässgolvet i några timmar.

Kanske värt att gå igen bara för att försöka dra med i Sonic tävlingen. Såg ut som man även fick tröstpriser i form av en boxad figurin?

Senast ändrad av VodkaCitron, 6 november, 2010 - 22:58.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Jimmistones bild

VodkaCitron skrev:
Jimmiestone

Det stavas faktiskt inte så!!!!!! N0000B!

I fuckin' hate pikeys!

UfU__Xs bild

Jag gillade mässan väldigt mycket. Sjukt skön stämning och jag tyckte den kändes hyfsat matig också. Det var en bra bredd på utställare också, allt från Activision med kötid räknad i timmar (!?) för att spela nya CoD till hårdvaruföretag som smällt upp små spelhörnor med 3d skärmar, hörlurar etc till mindre studentprojekt. Satt exempelvis en stund och testade nått turbaserat strategispel som såg ut lite som Company of Heroes och var utvecklat av folk på Gotland som verkade rätt trevligt. Sen var spelradions live-event typ det mysigaste jag varit på nånsin. :love:
Sprang på Sofia Hård på mässgolvet, hälsade på en bakfull Samson och vinkade till Sebbe och fick lite stickers till livs.

Men vad var det för fel på folk på stars on stage scenen. Gick in där i slutet på dan för att se lite Super Street Fighter 4 matcher, istället hamnade jag i ett sjukt högljutt crazyland där det stog en man på scen och beordrade publiken att skrika så högt som möjligt och den som skrek högst vann en läsk och meningen med livet verkade vara att scora så mycket gratis batterier, pennor och annan skit som möjligt.
Kändes som att jag hamnat på fel sida av glaset till apburen. :tard:

Sebastian Magnusson skrev:
Jag, Berg, Ljungström och några till tänkte nog gå ut och ta en efter-öl eller två ikväll om någon vill haka på.

Jag såg på förhand fram emot det men sedan hittade jag aldrig på dig (eller nån annan som kunde tillhöra sällskapet). Men det var nog lika bra det, hade sån jävla huvudvärk när jag gick därifrån att jag nog inte fungerat så bra i sällskap i alla fall. :p

VodkaCitron skrev:
Antar att ni bara var där någon timme på morgonen? Man borde ju ha sett någon tycker man, gick ju trots runt på mässgolvet i några timmar.

Vi såg säkert varandra. Jag var där från tolvisch nån gång och drog runt 18-19.
Eller iofs, hade du skillpoint t-shirt på dig kan man ju tycka att jag borde reagerat om jag sett dig... :tard:

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

VodkaCitrons bild

UfU__X skrev:
Jag var där från tolvisch nån gång och drog runt 18-19.
Eller iofs, hade du skillpoint t-shirt på dig kan man ju tycka att jag borde reagerat om jag sett dig..

Precis ^^ Texten var dock svart på mörkblå tröja, den jag hade idag. Men ikonen syns ju tydligt, tog även längre sittpauser ungefär mitt i mässhallen. Så det är nog lite underligt.

TTV
TTVs bild

28 216 stycken personer besökte Gamex totalt. Vet någon hur många dom förväntade sig?

Thörn skrev:
Vet någon hur många dom förväntade sig?

25 000 var målet.

TTV
TTVs bild

25 000 var målet.

Grymt! :beer:

VodkaCitrons bild

Snart dags att uppdatera tråden då ^^

Andreas Ljungströms bild

I år tänkte jag faktiskt inte bara dricka öl efter det hela ägt rum utan också gå på själva mässan. Vore givetvis kul att träffa lite Skillpoint-medlemmar senare på kvällen. :beer:

VodkaCitrons bild

Fixat! Roligt att de höjt priset på 20:- speciellt vid lördagen där :p

Joakim Wigholms bild

Gamex är något av det mest tragiska jag åskådat. 2010, dvs. Ett riktigt "RIP-OFF"-event. Finns inget där som är något för folk som är pålästa....

.. missar jag något?

Informera mig. Snälla.

“Some may never live, but the crazy never die”

Andreas Bergs bild

Joakim Wigholm skrev:
.. missar jag något?

Folket. Mässan i sig var nog inget som så väldigt många pålästa hittar mycket av värde, men att stor del av hela spelsverige samlas på samma plats och att få byta några ord med dessa gjorde resan klart värd varenda öre :)

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

Joakim Wigholms bild

Andreas Berg skrev:
...gjorde resan klart värd varenda öre :)

Det där har jag däremot full förståelse för. Alltid trevligt att byta tankar med likasinnade.

Joakim Wigholm skrev:
Finns inget där som är något för folk som är pålästa....

Nä, verkligen ingenting förutom som Berg påpekar folket.

Eftersom Gamex inte är till för oss.

VodkaCitrons bild

Här är mina anledningar.
1: Det är nära, pendeltåg strax över 20minuter.
2: Träffa på folk från Skillpoint.
3: Testa på Wii-spel (eftersom demoversioner inte finns tillgängliga annars).

Men annars är det inget markvärdigt och skulle inte rekommendera detta till folk som inte kan ta sig dit under en timmes tid. Dock om det nu blir så att halva Skillpoint mot förmodan skulle finnas på plats så är det en helt annan sak :p

Sen finns det ju en del tävlingar för dom som äger en mobil med internet uppkoppling ;) "Hur mycket väger den här statyn?" (Googlar någon liknande skulptur). Fast jag kvalificerar inte mig in i den kategorin tyvärr :(

Und3rtak3rs bild

Fast de var väl ändå helt okej ändå.

Joakim Wigholms bild

Eftersom Gamex inte är till för oss.

Blaaargh! :santa:

Aja, då har det ju varit ett bra beslut att skippa det i år, med andra ord. :)

Andreas Ljungströms bild

Tycker årets Gamex också spelmässigt verkar betydligt mer intressant. Sen tidigare har det sagts att PS Vita och Mass Effect 3 kommer finnas på plats och nu verkar Nintendo fylla på rätt bra med många spännande titlar som The Legend of Zelda: Skyward Sword, Kirby's Adventure Wii, Resident Evil Revelations, Luigi's Mansion 2, Kid Icarus: Uprising, Mario Kart 7 och Super Mario 3D Land.

Har dock stött på lite problem och är inte lika säker på att jag kommer upp i år. Jag hoppas det löser sig dock.

UfU__Xs bild

Andreas Ljungström skrev:
Har dock stött på lite problem och är inte lika säker på att jag kommer upp i år.

Var du där förra året?

WEAR!"

Andreas Ljungströms bild

UfU__X skrev:
Var du där förra året?

Nja, jag gick aldrig in. Hängde bara på och drack öl senare på kvällen. :p

UfU__Xs bild

Nja, jag gick aldrig in. Hängde bara på och drack öl senare på kvällen.

Ok, just just. Jag minns hur det var nu. :)

Någon som vet om det är nått spexigt på gång liknande spelradions grej förra året?

WEAR!"

Andreas Ljungströms bild

UfU__X skrev:
spelradions grej

Jag hörde att Radiogamer gör nåt liknande i år.

UfU__Xs bild

Jag hörde att Radiogamer gör nåt liknande i år.

Men det är ju inte jag intresserad av... :(

WEAR!"

Andreas Bergs bild

UfU__X skrev:
Men det är ju inte jag intresserad av... :(

Second that. Får ringa Kristian och se till att Cocktailpartyeffekten drar ihop något i ett hörn eller dylikt. Om de nu inte planerat något, men jag har inte hört något om saken i alla fall.

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

Make.Senses bild

Hade gärna gått.
Vore intressant att träffa lite folk från Skillpoint, dock så är jag nere i Ukraina
från 1:a till 7:e November för att besöka Tjernobyl såatteh..

Så jag kan inte åka i år heller. Jaja, det kommer fler år då jag får hoppas att jag inte gör något annat riktigt intressant och häftigt just under Gamex. :p

VodkaCitrons bild

Tråkigt att Skillpoint inte tar vara på GameX och utnyttjar det till fullo :p Ragga nya medlemmar med flyers och dylikt, som sagt det är ju mest folk som inte är inne så mycket i spelmediet och betyder där med att dom förmodligen inte hänger på andra spelsidor dagarna ut. Sen är det ju en rätt stor lokal som inte alls är så full egentligen, så man skulle kunna smyga in en liten Skillpoint spelträff där och spela Yatzy eller något på 30pers XD

Iaf när det gäller nya spelsidor som Skillpoint fortfarande är, så gäller det mest att skapa band medlemmar mellan medlemmar (och redaktionen). Det var ju så vi började älska er och övriga borta på Gameplayer, för ni var så interaktiva då :p Kvalitén på texter och liknande bryr vi många oss inte om, det går inte först, tvärtom :p

Ni ser ju hur hypade vi blir när vi får vara med och spela i CoOp cirkeln exempelvis XD

Annars får väll jag printa ut egna papper, stå och leka utomstående redaktionsmedlem och bjuda folk på godispåsar (det är ju trots allt vid Halloween) som jag smygit in massa reklam i... och gift, botemedel får de om de loggar in här :3

VodkaCitrons bild

Så jag antar att knappt någon härifrån ska dit. Så då går jag inte heller då :p

Und3rtak3rs bild

jag kommer nog dit iaf.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.