Andreas Ljungströms bild

Rapporter från mässgolvet tack! :beer: :)

Sebastian Magnussons bild

Jag har inte varit på golvet, bara i pressområdet. Men öh, mycket köer för att komma in. Och Syndicate var charmigt.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

VodkaCitrons bild

Nu e jag hemma, var rätt roligt ändå :)
Spyro Skylanders (20min), var inte fullt så roligt, men jag nördade endast 3DS versionen, varje karaktär verkar endast ha 2 attacker (som man kan använda nonstop)
Zelda: Skyward Sword (5min), vill ändå inte spoila spelet, givet köp liksom :p Sen blev jag frågad "går det bra, behöver du hjälp?" tre gånger under perioden, av två pers XD När han först frågade om jag spelat Zelda sen tidigare och jag svarade, "ja ungefär alla" så trodde man att han skulle sluta, men ikke.
Kirby's adventure (5min), rätt så roligt, charmigt som Epic Garn och man kan även spela fyra stycken.
Dark Souls (20min), muha! Jag dog endast en gång och det var emot en demon (boss), snubben innan hade lämnat mig med 0 livdrycker :3 Men ändå, gick runt naken i spelet för eq capen verkade så låg.
Zelda 3DS (Boss, By) Första gången jag satt ögonen på 3DS och 3D:n funkar helt perfekt, iaf för mig och fick inte ont i huvudet eller så under tiden jag spelade :p Spelade även StarFox 3DS i två hela banor.
Sen var det nog några till spel, men inte så intressanta att jag laggt dom på minnet :p Så såg min dag ut iaf.

Kön till Diablo III var något lång. Vita struntade jag även i. Får bli mer av det på Lördag.

Allmänt så var det inte mycket nytt. Jag menar.. New super mario bros Wii,CS 1.6, Super Mario Galaxy 2 och även folk som spelade WoW...

Senast ändrad av VodkaCitron, 3 november, 2011 - 18:49.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

VodkaCitrons bild

En inofficiell Skillpoints träff, eller tja, man kan iaf samlas och hänga med varandra ett tag, tycker jag :3 Kanske spela lite multiplayer?

Lördag 13:00
(Hittade ingen karta över mässgolvet, så fick scanna upp en själv)

E ni på? :)
Närvarande:
VodkaCitron

Plats och tid har jag bara som exempel, tycker det funkar rätt bra, speciellt för dom som kommer 10:00 och vill spela massa ensamma och förmodligen köa.

Und3rtak3rs bild

Lördag är knökad med stars on stage, men kanske hittar lucka.

Rapport än så länge. det är mycket folk, men en del gott hittar man väl.
15.00 presenterade fatshark Krater vilket ser ut att bli nice, enligt ord och bild, ej spelmaterial. Actionrpg med sverige som plats och postapo som tema, kan bli finfint.

Jag gillade ace combat, men det är inte nytt, överraskad. Namco hade fin monter, spana gärna in den om ni ska dit.
Köerna till dibbe och mw3 är feta, undvik.
Ehm, man kan lira lite dibbe hos pcgamer, gjorde jag, ok spel, men krävs liksom timmar för att bilda uppfattning. Tror systemet är lite småweak.

Vita är en fet konsol, skön i handen och med mycket potential. SPelet uncharted som jag lirade, verkade inte så heftigt dock, tyvärr.

Jag kommer summera hela Gamex i en RR special, så detta blir det enda jag säger.
Men gamex är ändå rätt trevligt.
Kanske ska besöka Loco imorrn då...

UfU__Xs bild

Min tid på mässan var ungefär såhär. Jag gör ett varv på mässgolvet. Jag släpper in vodka. Vi spelar/tittar lite på kirby, skyward sword och ocarina of time 3d. Sen försvinner jag ifrån honom när jag ser en ledig plats bland 3DS:erna där man kan spela Mario Kart och Super Mario Land. Mario Kart verkar typ hur roligt som helst, Super Mario Land tyckte jag kändes lite segt på nått sätt. Dessutom verkar det mycket mer instängt än de andra Mario-spelen i 3d, men det visste jag nog egentligen redan att det skulle vara.

Jag spatserar runt lite, spankulerar, slår dank. Spelar nått vansinnigt spel från högskolan på gotland (som förövrigt såg ut att ha mycket intressant på plats) där man spelade i lag 2v2 på en liten arena och i tredjepersons vy skulle banka ihjäl motsdåndarna medelst övervåld där kroppsdelar lossnade och enorma mängder blod sprutade.

Sen går jag och äter och tar ut pengar utanför mässan och dess oljud.
Sen går jag tillbaka och köper lite retrospel för lagom mycket pengar. Metroid Prime (tyckte jag behövde ett exemplar till...), Colony Wars: Red Sun och två random japanska spel till super nintendo som hade fina framsidor på kassetterna.
Sen åker jag hem och sover extremt obekvämt på tåget.

Und3rtak3r skrev:
Vita är en fet konsol, skön i handen och med mycket potential.

Låter bra. Jag konstaterade bara att jag hade "rätt" i och med att de bara hade en Vita på plats och att kön var lite för lång för att jag skulle tycka det var värt. Dessutom finns det ju ett visst värde i att aldrig ha hållt i en spelkonsol innan man själv köpt den, så det känns helt sproilans när man väl sitter där. :love:

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Und3rtak3rs bild

DU hade rätt i att det var en, så jävla kasst.
Men däremot så var kön rätt kort. Men kanske blir fetare lr var fetare när du såg.
när jag stod vare 4 st, typ 15 min.
Dessutom tittade anroth och martin lindell på när jag lirade :p(vet ej varför, tror de snackade med snubben som ansvarade för ps).
Den är skön faktiskt ;)

UfU__Xs bild

Und3rtak3r skrev:
Men kanske blir fetare lr var fetare när du såg.
när jag stod vare 4 st, typ 15 min.

Skulle uppskatta att det var kanske minst det dubbla alla gånger jag gick förbi.
Sen tänkte jag nog att det skulle vara just uncharted som skulle vara demot och det är jag inte alls intresserad av. :p

WEAR!"

VodkaCitrons bild

UfU__X skrev:
Jag släpper in vodka. Vi spelar/tittar lite på kirby, skyward sword och ocarina of time 3d.

:)

UfU__X skrev:
Sen går jag tillbaka och köper lite retrospel för lagom mycket pengar.

Titta lite på sånt jag också. Specifikt efter japanska spel till PSone som jag faktiskt kan spela på min PS3, dock var allt riktigt dyrt, hittade parappatherapper för cirka 280:- =/ Ska du fortsätta köpa japanska till Super Nintendo, så bör du kolla Ebay, spel brukar gå för under 25/st fraktfritt :)

Nintendo Super Famicom SNES Super Donkey Kong
$2.25
Nintendo Super Famicom SNES Yu Yu Hakusho
$1.99
Nintendo Super Famicom Bomberman Panic Bombe
$2.49
(Avslutade)

Carefaces bild

Imorgon ska jag dit också tror jag! :)

VodkaCitrons bild

Nä! Nu e ni lite väl osociala här.

VodkaCitron skrev:
E ni på? :)
Närvarande:
VodkaCitron

Careface skrev:
Imorgon ska jag dit

Trevligt :)

Und3rtak3rs bild

Mjae men det blir ju så, fulla dagar. Stars on stage och hela kittet. phu.

Carefaces bild

Ändrade planer, match mot Nynäshamn istället för Gamex.. Trist.

VodkaCitrons bild

Careface skrev:
Ändrade planer, match mot Nynäshamn istället för Gamex.. Trist.

Svik! Ändra tillbaka ^^

-----

Men iaf, jag är vid Namco båset och lirar runt 13:00 som jag skrivit i ett inlägg ovan samt kartan. Vill Skillpointare träffas och hänga ihop, så please do och ni som inte vill, don't :p Det är inte heller något spännande som händer vid den tiden enligt min kännedom.

12.00-12.45 Namco Bandai PROJECT SOUL
13.30-14.15 PlayStation DANCE STAR PARTY

Carefaces bild

VodkaCitron skrev:
Svik! Ändra tillbaka ^^

Vill ju hellre gå på Gamex :(

VodkaCitrons bild

Careface skrev:
Vill ju hellre gå på Gamex

Do! Livet är för kort för att ångra saker, just go with it :3

Carefaces bild

VodkaCitron skrev:
Do! Livet är för kort för att ångra saker, just go with it :3

Jag har inget val..

Sebastian Magnussons bild

Ah, kollade inte in här förrän nu! Men jag lyckades träffa Vodka i alla fall, trevligt ^^

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

VodkaCitrons bild

Ja, det var rätt trevligt och kul där :) Kul att träffa på dig Sebastian!
Någon ropade dock SKILLPOINT! Utan att våga hälsa, vem det nu kan ha varit ;)
Har nu även hunnit spela ja... ungefär allt som finns på mässan fullt ut, bortsett ifrån Diablo 3. Men eftersom jag ändå ska ha Playstation 3 versionen så lär de dyka upp fler tillfällen senare när PCspelet är släppt :)

Blir helt klart en 3DS i framtiden tack vare GameX. 3D:n funkar perfekt och titlarna man testade var jävligt bra!
Mario Kart 7 [Bra] Bättre än alla andra handhålldna versioner.
Kid Icarus 3D [Bra] Bortsett från hans störiga röst.
Star Fox 3D [Bra] Snygga 3D effekter.
Zelda Ocarina of time [Bra] Ser mycket bättre ut än N64 versionen.
Lugi's Mansion 2 [Bra] Borsett från den konstiga kontrollen "Håll in A och tryck B för att attackera snett uppåt".
Super Mario Land 3D [Bra] Bättre än New Super Mario Bros om du frågar mig.
PUZZLE BOBBLE UNIVERSE [Medel] Snyggare än någonsin, men kort och intetsägande, som Tetris med tre olika spellägen.
Spyro Skylanders [Medel] Butchad port med värdelösa 3D effekter. Men är ändå ett rätt roande spel.
Pilot Wings Resort [Dåligt] Kanske bara jag som tycker så, men jag var redan uttråkad i samma sekund som jag såg titeln på DSskärmen ^^

Förövrigt spelade jag lite mer Dark Soul's, körde om banan några gånger utan att gå till bossen, sen fixade jag så jag hade lite liv och inga livdrycker. Ställde mig framför "dörren" till bossen och gick ifrån ;)

Kanske KANSKE går imorgon också, kan man fråga till sig saker som ska slängas, posters, affischer och vad allt heter.

Senast ändrad av VodkaCitron, 5 november, 2011 - 21:15.

Carefaces bild

Är frestad, men om jag provar Super Mario Land 3d kommer jag bara köpa en 3ds och det orkar jag inte. -.-

VodkaCitrons bild

Tycker det är störigt att tidningen ROBOT inte har någon hemsida. Hade alla rätta svaren i tävlingen :p Vill ju veta vem som vann sen och inte gå i 1 månad och tänka "kan det ha varit jag? :O"

Starfighter Johanssons bild

VodkaCitron skrev:
störigt

Eller hur? Jag gör en anspråkslös googling nån gång i månaden men de har tydligen inga planer på att spexa till det. Jag försökte få tag på en av dom angående äldre nummer men fick inget svar.

Linnea Hummels bild

VodkaCitron skrev:
"kan det ha varit jag? :O"

Verkligen konstigt att ingen hemsida finns, ja. Men oavsett vilket så tror jag de lottar ut till den yngre publiken i första hand. Det vill säga målgruppen, max 15 år eller så.

Revolutionen kräver bara att ni inte åker hem.

Starfighter Johanssons bild

VodkaCitron kanske är under femton? Jag drack då vodka när jag var under 15, det ska gudarna veta. :beer:

VodkaCitrons bild

Linnea Hummel skrev:
Men oavsett vilket så tror jag de lottar ut till den yngre publiken i första hand. Det vill säga målgruppen, max 15 år eller så.

Hmm må så vara. Men dom yngre måste ha föräldrarnas godkännande när det kommer till premier, så man måste ju få charma dom också ;) Sen skulle det vara lite snett om de sitter och kollar upp vinnarens namn emot register :p

VodkaCitrons bild

Starfighter Johansson skrev:
VodkaCitron kanske är under femton? Jag drack då vodka när jag var under 15, det ska gudarna veta.

Haha, såg inte det här först nu. Tja... nickat VodkaCitron sen jag var ungefär 10. Nu e jag dock 21, växte även upp till att bli en nykterist, the fuck? XD

-----
Undrar även vem som vann 360 konsolen, hmm...Alla som köpte biljett genom nätet deltog ju i den, vare sig man ville eller inte :p

Senast ändrad av VodkaCitron, 9 november, 2011 - 19:12.

VodkaCitrons bild

Kul att mässan är så aktiv :) Datumet för 2012 verkar redan vara spikat. 1-4 November.

VodkaCitrons bild

Nu är det snart dags igen! Mindre än en månad kvar! Woop Woop!
Vilka kommer vara där i år?

UfU__Xs bild

Lär väll kika förbi. :)

WEAR!"

Andreas Ljungströms bild

Jag, Berg, Gustav, Sebbe och Tobias är de jag känner till från redaktionen som ska dyka upp. Ska bli skoj att se vad det är för ett påfund. Missade själva mässan senast och inriktade mig istället på ölhänget efteråt. Har för avsikt att hinna med båda i år.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.