HybridTheWombats bild
Inlägg: 180

Eftersom jag inte ser någon tråd gällande denna nya skapelse så tänkte jag starta en.

Nu är det multiplayern jag tänkte slänga på tapeten och höra om det är någon annan som finner detta lika underhållande som jag gör. Verkar som att det inte är så många som finner den annorlunda spelstilen tilltatlande, men ett par stycken måste man väl kunna hitta! Spelet passar perfekt för ett par snabba matcher.

Själv går jag vid nicket The Platypus (PC), så om någon skulle få för sig att vilja fjanta runt lite i skäggsimulatorn så är det bara att hojta.

Jimmistones bild
Inlägg: 72

Vilken konsol spelar du på?

I fuckin' hate pikeys!

HybridTheWombats bild
Inlägg: 180

Jimmistone skrev:
.

Ah, right. Brukar glömma att spelen oftast släpps på flera plattformar - jag sitter på PC.

(edit hit, edit dit)

Senast ändrad av HybridTheWombat, 16 oktober, 2010 - 23:04.
in solvent sees bild
Inlägg: 128

Vilken "annorlunda spelstil"? Det känns ju precis som vilket annat fps som helst inom genren. Nu har jag bara spelat en handfull matcher online, men än så länge är det ju inte så att det sticket ut direkt. :p

all producing nothing intelligent to cause disease

HybridTheWombats bild
Inlägg: 180

in solvent see skrev:
.

Mja men jag tänkte på MW2 och dyligt. Run'n'gun. Rambo-stuket, liksom.
Rusha och skutta runt handlöst funkar inte, och det verkar reta folk. Det väger mer på samarbete och det är i dagens standard ganska annorlunda spelstil, imo.

Jimmistones bild
Inlägg: 72

Någon som lirar Playstation?

I fuckin' hate pikeys!

Make.Senses bild
Inlägg: 771

Köpte Tier 1-edition för att få BF3-betan, och lite har man väl spelat. Men spelet är buggigt, laggar konstant när inga andra spel gör det samt att man kan bli skjuten, oavsett om man står bakom 10 meter betong och fienden står på andra sidan och skjuter. Samt att det är en irriterande fördröjning i kulorna ibland. Sen är det väldigt obalanserat och man dör liiite väl lätt. Vapnen behöver också fixas. Man ska inte kunna skjuta någon med en M249 på sådär 300m och typ träffa vartenda skott. MoH är det enda spel där en M249, en AKS-74 och en M24 är likvärdiga. 329:- åt helvete tills de patchar spelet riktigt ordentligt. Men jag får i alla fall vara med i BF3-betan. :beer:

KidCactuss bild
Inlägg: 721

Jag har inatt drömt att jag spelade det här, med en stor kontroll som var som ett riktigt automatvapen. Det hade även ett kikarsikte, som när tittade genom automatiskt förstorade det man såg på skärmen. Riktigt häftigt, tyckte jag. :D

Psykisk sjukmänniska

HybridTheWombats bild
Inlägg: 180

The Ultra skrev:
.

Köpte också Tier 1.

Du dör inte bakom 10m betong, möjligt att du blir skjuten med FMJ eller att någon liten bit av kroppsdel sticker fram - Typ hälen, fontanellen eller nästippen. Med vapen som har så pass bra träffyta som i MoH så är det lätt att plocka ovannämnda.

Att det är fördröjning i skotten har jag dock inte märkt något av. Men att folk stupar precis när dom kommer runt hörnet efter en salva är vanligt, det verkar sitta i sen BF:BC2, kanske var det du menade?

Äsch - ta det för vad det är och analysera inte för mycket. :)

in solvent sees bild
Inlägg: 128

HybridTheWombat skrev:
Det väger mer på samarbete och det är i dagens standard ganska annorlunda spelstil, imo.

Kan helt ärligt säga att jag inte alls håller med. Det bygger ju mycket mindre på samarbete än till exempel Bad Company 2 och MAG, eller missar jag något?
I mina ögon är Medal of Honor precis lika mycket, om inte mer, run 'n gun är till exempel MW2. :tard:

all producing nothing intelligent to cause disease

HybridTheWombats bild
Inlägg: 180

in solvent see skrev:
.

Story driven kräver att större delen lägger press på målen för att ta sig vidare, inget man pallar på egen hand. Control points kräver också en del samarbete att hålla.

Menar på att i ett spel där kartorna är så pass små som i MoH så har dom lyckats lägga tillräcligt med vikt på lagarbete för att laget ska ta sig fram, samtidigt som du inte behöver ha en hel squad på vent för att lyckas.

Nu har jag spenderat större delen av min tid i Opf/ARMA2 & co, så kan vara att jag är överexalterad att äntligen hittat ett spel som passar för ett par snabba svängar där inte majoriteten av ens lag skiter i allt och försöker vara Rambo/one man army (mw2).

in solvent sees bild
Inlägg: 128

HybridTheWombat skrev:
Story driven kräver att större delen lägger press på målen för att ta sig vidare, inget man pallar på egen hand. Control points kräver också en del samarbete att hålla.

Precis som i MAG, Bad COmpany och MW 1&2 med andra ord? Eller som i vilket annat fps som helst med uppdragsbaserade online-lägen. :p
HybridTheWombat skrev:
Nu har jag spenderat större delen av min tid i Opf/ARMA2 & co

Operation Flashpoint är fortfarande världens i särklass bästa soldat-simulator. Synd att det känns så daterat i dag bara. Utöver det håller jag Ghost Recon (originalserien) extremt högt och anser det vara en av de bästa spelserier som gjorts.

HybridTheWombat skrev:
Rambo/one man army (mw2).

Ärligt talat märker jag ingen skillnad på mina medspelare i MW2 och de i Medal of Honor. Det är lika mycket kaos vart jag än vänder mig. :D

all producing nothing intelligent to cause disease

Carefaces bild
Inlägg: 679

I mw2 är det inte lika balanserat med vapen, i och med att noobtube, RPG, thumper, lightweight, commando och danger close finns. Det är dom sakerna och det oändliga fallandet av airborne support som gör att mw2 är ospelbart.
I MoH är det man mot man, i mw2 är det man mot helikopter. Vad föredrar du?

in solvent sees bild
Inlägg: 128

Careface skrev:
Det är dom sakerna och det oändliga fallandet av airborne support som gör att mw2 är ospelbart.

Nejdå, det är ett fantastiskt spel, dock fokuserar det lite väl mycket på arkadaction. Noobtubes, rpg och air support finns ju dessutom även i MoH, så är det är ju inte så att de är totalt olika liksom. MW2 fokuserar dock mycket mer på gadgets och att man ska kunna skräddarsy sitt kit, vilket jag till viss del saknar i MoH, samtidigt som jag är ganska glad att det inte finns med.

Kul dock hur det har blivit så galet populärt att kritisera MW2. I mina ögon är det ett skitbra spel - helt galet lysande faktiskt - men det fokuserar i slutändan inte på samma saker som till exempel MoH.

Careface skrev:
i mw2 är det man mot helikopter.
Nej?

all producing nothing intelligent to cause disease

HybridTheWombats bild
Inlägg: 180

Careface skrev:
Det är dom sakerna och det oändliga fallandet av airborne support som gör att mw2 är ospelbart.

Detta är anledningen till att jag avskyr MW2 idag. Sen är det alltid någon som fuskar/boostar. Det går inte att spela på PC tack vare sistnämnda.
Och Painkiller. Faktum är att det är alltid någon perk/%streak som retar gallfeber på en.

Skillnaden med Tuben, RPG's samt Killstreaks i MW2 vs. MoH är stora.
I MoH går det inte att höfta iväg en tube där man tyckte sig se någon och förvänta sig en instant kill. Det går heller inte att slänga upp en Harrier som spelar åt dig, och du kommer inte bli knivad av Nisse som springer runt med silent/speed-commando eller claymores.

Jag gillade MW2 förut, men spelet har lämnat en bitter eftersmak.

in solvent sees bild
Inlägg: 128

HybridTheWombat skrev:
I MoH går det inte att höfta iväg en tube där man tyckte sig se någon och förvänta sig en instant kill.

Det gillar jag, även om jag aldrig sett det som ett stort problem i MW.
HybridTheWombat skrev:
Det går heller inte att slänga upp en Harrier som spelar åt dig

Det saknar jag. Flygunderstödet var ett trevligt inslag och fungerade som något av ett noob-filter, de som inte hade vett nog att ta skydd strök med liksom. :)
HybridTheWombat skrev:
och du kommer inte bli knivad av Nisse som springer runt med silent/speed-commando

Där är den enda saken jag verkligen ogillar med MW2 (samt den idiotiska idén att kunna ha två st shotguns / smg's). Sjukt störande.
HybridTheWombat skrev:
claymores.

Claymores är ren och skär kärlek. Saknar det sjukt mycket i MoH.

all producing nothing intelligent to cause disease

HybridTheWombats bild
Inlägg: 180

in solvent see skrev:
Det saknar jag. Flygunderstödet var ett trevligt inslag och fungerade som något av ett noob-filter, de som inte hade vett nog att ta skydd strök med liksom

Problemet är att 8/10 stannar kvar utomhus och matar ägaren av Harrier'n/Heli'n upp till den nivå att han kan kalla in en ny killstreak. Ser det så ofta och man vill bara drämma tangentbordet i bakhuvudet på dom. J)
Det går att skjuta ner den, visst, men det är hela iden bakom jag inte tål.

Make.Senses bild
Inlägg: 771

När ni ändå är inne på Killstreaks. Är jag den enda som irriterar mig väldigt mycket på Rocket, Artillery och Mortar strikes. Det finns inget du kan göra för att skydda dig mot dem och de är väldigt OP när man får det mot sig. Dör alldeles för mycket av det och det är lika irriterande varje gång. Det borde de ta bort.

in solvent sees bild
Inlägg: 128

HybridTheWombat skrev:
Ser det så ofta och man vill bara drämma tangentbordet i bakhuvudet på dom.

Håller med, men det förändrar inte faktumet att jag tycker att det i grund och botten är en bra idé. Det fungerar lite som lön för sin möda att man får några enkla kills.
The Ultra skrev:
Dör alldeles för mycket av det och det är lika irriterande varje gång.

Är väl snarare ganska sällan man dör av dem? Jag har för vana att alltid hålla mig i närheten av närliggande skydd.

all producing nothing intelligent to cause disease

Carefaces bild
Inlägg: 679

The Ultra skrev:
När ni ändå är inne på Killstreaks. Är jag den enda som irriterar mig väldigt mycket på Rocket, Artillery och Mortar strikes. Det finns inget du kan göra för att skydda dig mot dem och de är väldigt OP när man får det mot sig. Dör alldeles för mycket av det och det är lika irriterande varje gång. Det borde de ta bort.


Skit milda om man jämför med mw2 killstreaksen..

Make.Senses bild
Inlägg: 771

Har nu faktiskt börjat uppskatta spelet. Startade det idag. Det första jag gör är att dra en drygt 500-poängskillstreak, och sen går det allmänt bra med typ 3-400 poäng per match sådär, och nu drog jag nyss en killstreak på 580 poäng, 16 kills och 0 deaths under matchen. Ganska nöjda med de resultaten.

Har hittils i princip bara spelat som prickskytt, och alldeles snart låser jag upp G3. Jää.
Inte många poäng kvar, nej, tillbaka till spelet nu.

Make.Senses bild
Inlägg: 771

Dessutom tror jag att jag precis som i BFBC2 har tagit flest kills med pistolen. Jag älskar pistoler, springer alltid runt med dem i de flesta FPS. Pistol och ett prickskyttegevär. Kan man hantera pistoler är de minst lika bra som en SMG i min mening. Jäää

HybridTheWombats bild
Inlägg: 180

Snipern är nog den jag spelat minst med. Håller mig till Specialist så länge kartan inte kräver rökgranater. Är sugen på att prova snipern lite för omväxling, men jag brukar vilja in nära inpå och kniva/veva yxa. 0:)

Make.Senses bild
Inlägg: 771

HybridTheWombat skrev:
Snipern är nog den jag spelat minst med

Köpte du Tier 1 eller vanliga? Om vanliga, har du då MP7 som Specialist?
Har hittils spelat upp Specialist till nivå 4, sen bara prickskytt, men nu när jag låst upp G3, som förövrigt är totalt värdelös, ska jag se till att låsa upp P90 som specialist. Jäää!!

Senast ändrad av Make.Sense, 20 oktober, 2010 - 21:13.
Make.Senses bild
Inlägg: 771

En sak jag retar mig oerhört på är att servrarna hela tiden byter speltyp. Jag väljer Team Assault (Team Deathmatch) för att det är det enda jag vill spela. Jag vill inte spela Sector Control och alla andra mongotyper. Men servrarna envisas med att byta. Oerhört irriterande. Sällan man hittar en server som bara spelar Team Assault, de finns men de är få.

HybridTheWombats bild
Inlägg: 180

The Ultra skrev:
Köpte du Tier 1 eller vanliga? Om vanliga, har du då MP7 som Specialist?

Tier 1.

Har inte dock provat den, är på tok förtjust i M16.

Det där med servrarna är väl irriterande om man inte alls är sugen att lira annat än det man väljer. Fast å andra sidan är det ganska skönt om man vill köra lite allt möjligt utan att byta server. Har sett till att lägga in specifika servrar under favorites när man inte känner för att byta mode.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.