Ollebros bild

prisma skrev:
Det hade varit guld om vi lyckades få bort det där.

är tydligen en bugg, OP och uppåt skall kunna göra vad de vill i spawn, vilket vi tydligt ser inte går, speciellt när jag fan lyckats spränga bort halva spawn på något jävla vänster:tired:
men det kommer ordna sig tillslut och då ser jag till att bygga en rejäl spawn platta där man direkt ser vår vackra skylt!

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Ollebros bild

lägg till denna länk i huvudinlägget, skitbra för nybörjare.
http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=35&t=35905

This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

prismas bild

Ollebro skrev:
men det kommer ordna sig tillslut

Vad säger ni om att bygga ett sånt här i spawn?

Ollebro skrev:
lägg till denna länk i huvudinlägget, skitbra för nybörjare.

Done

Du är bäst!

Make.Senses bild

Olle, ett litet tips. Sluta använda TNT. Gräv och hacka istället. Kanske inte lika snabbt, men vi får i alla fall en miljö som inte ser allmänt våldtagen ut.

Ollebros bild

The Ultra skrev:
Olle, ett litet tips. Sluta använda TNT. Gräv och hacka istället. Kanske inte lika snabbt, men vi får i alla fall en miljö som inte ser allmänt våldtagen ut.

våldtagna miljöer kan man laga.
men visst, mindre dynamit!

tänker dock spränga ett jävla monsterhål under den nya flygande ön du byggt på.

Make.Senses bild

[insert facepalm]

prismas bild

Byn är numera döpt till Skillköping. En hamn är under uppbyggnad och jag hoppas på att vi snart får fler invånare :bigsmile:

Senast ändrad av prisma, 20 oktober, 2010 - 19:56.

Du är bäst!

Make.Senses bild

Skulle gärna hoppat in på servern och byggt mitt andra luftslott, men jag kan inte logga in i Minecraft av någon anledning för tillfället. Och väljer man "Play Offline" kan man inte ansluta till servern.

Make.Senses bild

Enligt hans blogg är minecraft.net under någon typ av attack. Typ DDoS eller liknande. Därför jag inte kommer in. :cry:

prismas bild

The Ultra skrev:
Enligt hans blogg är minecraft.net under någon typ av attack.

:cry:

Du är bäst!

Ollebros bild

jag kommer in på servern men den står ju också i mitt hus så :D

Make.Senses bild

Ollebro skrev:
jag kommer in på servern men den står ju också i mitt hus så

Ja, men kan du logga in på minecraft.net?
Alla inloggningar i klienten sker ju via minecraft.net, och när den är nere så kan inte klienterna logga in i annat än offlineläge, och då kommer man inte åt annat än lokala servrar eller sina offlinefiler.

Ollebros bild

The Ultra skrev:
Ja, men kan du logga in på minecraft.net?

nej det går såklart inte. tittar på Notch twitter nu där han uppdaterar läget i realtid.

Reyqunes bild

lol, skulle köpa spelet så fungerar inte sidan........ :tired:

Make.Senses bild

Dock så verkar man kunna ansluta till servrar trots att man loggat i offlineläge. Den klagar inte längre på att det inte är en lokal adress. :bigsmile:

Dock får jag Connection Timed Out hela tiden.

Make.Senses bild

http://www.minecraftskins.com/

Hittade den sidan om ni vill ha nya player skins, eller vill ha något att utgå ifrån vid egen modifikation.

Make.Senses bild

213.112.167.228

Postar IPn på denna sida också.

Make.Senses bild

Fungerar nu igen. Nu tycker jag folk kan dra in dit.

Ollebros bild

en sådan undervattentunnel skall vi ha.
det bestämmer jag med mina admin krafter.

Make.Senses bild

Laggar ju sönder :cry: . Jaja, måste ändå dra nu.

prismas bild

The Ultra skrev:
Fungerar nu igen. Nu tycker jag folk kan dra in dit.

Tyvärr så jobbar jag veckodagarna. Jag är mest/endast online på servern mellan 16-23 samt helger. De senaste dagarna har jag alltid spelat minecraft direkt efter jobbet och jag ser inget slut på det inom en snar framtid. Kom gärna in 16/16.30 och lira ;)

Du är bäst!

prismas bild

Ollebro skrev:
en sådan undervattentunnel skall vi ha.

De har hyfsat knepig design de där tunnlarna dock har jag varit med och byggt en så har koll på hur man ska göra. I nuläget är detta helt klart bästa transport sättet om man ska förflytta sig längre sträckor (minecarts är bara extremt buggiga i MP) och det går ca 66 % snabbare än att gå. Dock tycker jag vi väntar med att bygga en båttunnelbana tills staden har växt lite så att det faktiskt är någon mening med att åka den.

Senast ändrad av prisma, 22 oktober, 2010 - 06:42.

Du är bäst!

Ollebros bild

Servern uppe igen eftersom MineCraft nu fungerar som det skall igen. dock är den lite seg... vet inte vad som är konstigt faktiskt. har inte haft problem tidigare.

Ollebros bild

och nu slutade MineCraft funka igen.

Jimmy Petterssons bild

Jimmy Pettersson - Grohl

Var inne en sväng och kollade, ska köra lite mer i kväll. Kanske borde köra med en whitelist så folk inte kan gå in och paja?

Kick 'em in the nuts!

prismas bild

Nu kan man logga in!

Du är bäst!

prismas bild

Eftersom få verkar känna till det så berättar jag det nu för er ;) Finns en verktygsbugg i MP. Släng ditt verktyg och plocka upp det igen och det får "fullt" liv

Du är bäst!

Reyqunes bild

Köper nog detta innan Halloween patchen. :bigsmile:

VodkaCitrons bild

Reyqune skrev:
Köper nog detta innan Halloween patchen.

Det jag gjorde :) Behöver fixa ett litet hus, vapen m.m innan man tar del av updaten.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.