Snuffsiss bild

VodkaCitron skrev:
Fast du behöver föra över pengar till Paypal. Vilket för mig tog tre arbetsdagar.

Nej, betalar bara med mitt visa direkt genom Paypal istället isåfall, instantness.
prisma skrev:
du är varmt välkommen in på servern

Det hoppas jag fan, ska rensa hela skiten och bygga en Titan ala EVE Online!

prismas bild

Har nu uppdaterat huvudinlägget :bigsmile:

Du är bäst!

Make.Senses bild

Ah, det är tegeltexturen jag ändrade för att få min röda färg i min fina LoL-flagga i min egna värld. Har byggt en flagga av Obsidian, ull och tegel.

Senast ändrad av Make.Sense, 23 oktober, 2010 - 18:43.
VodkaCitrons bild

prisma skrev:
Har nu uppdaterat huvudinlägget

Får se hur länge skylten får vara där :) Alternativt så kommer någon gå in och förstöra, eller så slås monsterna på och en creeper spränger skiten ur luften XD

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Ollebros bild

Snuffsis skrev:
Det hoppas jag fan, ska rensa hela skiten och bygga en Titan ala EVE Online!

har en backup på servern så det kan du inte :party:

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Ollebros bild

prisma skrev:
Ollenro - Ollebro (Admin)

|( :angry: |( :angry: |(

This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Snuffsiss bild

Ollebro skrev:
har en backup på servern så det kan du inte

Haha, jag kan ju ändå rensa en hel del utan att förstöra något och ändå bygga den eftersom Minecraft världen är så stor som 8ggr jordens storlek!
Och det tar btw bara en hel månes mineraler för att bygga en titan enligt EVE lore. :p

Jimmy Petterssons bild

Servern är inte uppe eller? Kommer inte in i vilket fall.

Kick 'em in the nuts!

Make.Senses bild

Den verkar vara uppe och nere i omgångar. Olle, du får gärna ta och förklara lite mer.

Ollebros bild

svårt att förklara när jsg inte kommer ut på nätet :party:
den kommer upp nu igen i vart fall. både telefoni och internet dog i huset ett par timmar. BBB är fan det sämsta jag vart med om. ge mig telia igen snälla.

VodkaCitrons bild

Ollebro skrev:
BBB är fan det sämsta jag vart med om

Tss, bästa som finns ;) Har haft samma bredband hela tiden utan några som helst strul. Händer det något, så är supporten där :) Fast jag vet inte om jag kör på annat "nätverk" än du. Då jag först var bunden till Bostream som senare gick ihop med Bredbandsbolaget, står Bostream på räkningarna, men Bredbandsbolaget på allt annat.

Det enda jag kan klaga på är den här nya sne knullade routern man fick :O

Ollebros bild

VodkaCitron skrev:
Tss, bästa som finns ;) Har haft samma bredband hela tiden utan några som helst strul. Händer det något, så är supporten där :) Fast jag vet inte om jag kör på annat "nätverk" än du. Då jag först var bunden till Bostream som senare gick ihop med Bredbandsbolaget, står Bostream på räkningarna, men Bredbandsbolaget på allt annat.

Det enda jag kan klaga på är den här nya sne knullade routern man fick :O

vi gick från en stabil snabb och bra uppkoppling med utmärkt support till bajs.
internet är långsamt, både ping och uppkopplingshastighet och ingen hjälp får man av idioterna som jobbar på supporten som i månader nu säger om och om igen.
STARTA OM RUOTERN SÅ BLI DE BRA!!!!!!
STARTA OM RUOTERN SÅ BLI DE BRA!!!!!!STARTA OM RUOTERN SÅ BLI DE BRA!!!!!!STARTA OM RUOTERN SÅ BLI DE BRA!!!!!!STARTA OM RUOTERN SÅ BLI DE BRA!!!!!!STARTA OM RUOTERN SÅ BLI DE BRA!!!!!!STARTA OM RUOTERN SÅ BLI DE BRA!!!!!!STARTA OM RUOTERN SÅ BLI DE BRA!!!!!!

och som sagt har vi telefon från dem med som innebär dåligt ljud och att folk sällan kan ringa hem till oss.

men priset är ju bra.
170kr för allt jämfört med 560kr för allt hos telia.

VodkaCitrons bild

Ollebro skrev:
STARTA OM RUOTERN SÅ BLI DE BRA

Hmm låter jobbigt. Om det var dom jag prata med så skulle dom nog säga, "vi skickar en ny router hem till dig". Jag får trots allt fått updaterade routers hemskickat gratis från och till, men den senaste är helt sjuk.

1: Stängs av 03:00, i ca 3minuter, kan hända tre hela gånger per natt.
2: Trådlösa funkar inte
3: Portarna e helt pajjko, kör jag in min PS3 nu, så tappar jag kopplingen till PC och internet är dött i 3-4 timmar. Sen funkar det äntligen till PS3, pluggar ur PS3an, kör in nätverket i datorn... Dött 3-4 timmar igen och tillslut funkar det till PC:en igen! YAAY. Så kan inte ha två olika prylar bundet till nätverket samtidigt, sjukt irriterande. Sen måste man räkna med att sitta utan internet i flera timmar efter det att man kört TV-spel live och 3-4timmar innan dess att man börjat spela.

prismas bild

Ollebro skrev:
|( |(

:D

Du är bäst!

Ollebros bild

VodkaCitron skrev:
Hmm låter jobbigt. Om det var dom jag prata med så skulle dom nog säga, "vi skickar en ny router hem till dig". Jag får trots allt fått updaterade routers hemskickat gratis från och till, men den senaste är helt sjuk.

vi har deras nyaste router tydligen som blandannat har inbyggd trådlös routerdel som vi INTE ville ha när de FRÅGADE i telefonen. så den har jag ju avaktiverat.
som de senare förklarade måste vara på för annars funkar den inte som den skall
FUCKING FACEPALM
jag ville bara ha ett modem av idioterna så som jag fick av Telia, vi har redan en router som springer med stympade och bakbundna ben runt runt den nya. satte rutern vi fick av dem i bridge läge där den mer eller mindre bara pushar internetinformationen vidare direkt till routern och låter den sköta allt. det enda BBBs router tar hand om är telefonsignalen nu då och det funkar ju sådär varesig jag har den i bridgeläge eller inte. blev bättre med den som en brygga iallafall men det är fortfarande ljusår sämre än telia.
antar att det enda BBB kan är fiber.

prismas bild

Hittade precis en riktigt stor grotta under mitt hus :)

Du är bäst!

Make.Senses bild

Har nästan överträffat mig själv.
Det finns ett nytt monument vid Spawn.
LoL
:bigsmile:

Senast ändrad av Make.Sense, 24 oktober, 2010 - 19:16.
prismas bild

The Ultra skrev:
Det finns ett nytt monument vid Spawn.

Måste genast in och kolla! Dock kommer jag inte in just nu |(

Du är bäst!

Ollebros bild

prisma skrev:
Måste genast in och kolla! Dock kommer jag inte in just nu

inte nu heller?
ser att folk försöker ansluta men inte kommer in.
jävla skit helvete BBB.

prismas bild

Citat:
inte nu heller?

Nope :cry:

Senast ändrad av Sebastian Magnusson, 26 oktober, 2010 - 13:29.

Du är bäst!

Make.Senses bild

prisma skrev:
Måste genast in och kolla! Dock kommer jag inte in just nu

Hihihihihi :bigsmile:

Trollroll

Ollebros bild

prisma skrev:
inte nu heller?

du kom ju in en stund. :tard:

Make.Senses bild

Neeeeeeeej!!!

Mitt trollrollmonument är borta. :bigsmile:
Tur att jag fick screen på det i alla fall.
Jaja, det är ytterst olämpligt att ha vid spawn, eller någon stans för den delen, men
för lite Lololololololol-trollroll-lol så är det kul. :bigsmile:

Senast ändrad av Make.Sense, 24 oktober, 2010 - 21:58.
Snuffsiss bild

Fan, jag behöver Wood när jag komer hem Ollebro!
Har bestämt mig för att göra om min båt på ett annat ställe så behöver massor med massor utav Wood! :D

Alexanders bild

Nu har jag gått och köpt det... Hoppas att jag inte blir besviken :D

...Kommer inte åt servern. :(

Senast ändrad av Alexander, 28 oktober, 2010 - 22:26.
Make.Senses bild

Tror inte Olle har servern uppe faktiskt. Men du har ju fortfarande single survival.
Ett tips är att använda Minecraftwiki nu i början för att se vad man kan och inte kan göra.
:beer:

Du kommer inte att ångra dig.

Alexander skrev:
...Kommer inte åt servern.

Ollebros bild

Alexander skrev:
...Kommer inte åt servern. :(

har lite problem nu eftersom server mjukvaran jag använde innehåll en bakdörr som gav utvecklaren full tillgång till min dator om han så ville.
så jag sitter nu och försöker få igång en annan server mjukvara utan att lyckas.

vet dock inte om det är någon ide alls då det inte är någon som spelar på det längre? eller? jag skall försöka en stund till.

Make.Senses bild

Helt ärligt så vet jag inte om det är nödvändigt. Liksom, de få gånger man är inne liksom.
Du skulle dock kunna ladda upp world-mappen så man kan ha kvar banan om man vill lattja runt i SP, eller bara som minne eller något, men servern stod väl ändå mestadels tom?

Ollebros bild

server är uppe och funkar igen!

Ollebros bild

The Ultra skrev:
Du skulle dock kunna ladda upp world-mappen

skall titta på det. att flytta filer från Windows till OSX genom OSX är inte det lättaste.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.