MythDarKs bild

2 player productions jobbar på en dokumentärfilm om Minecraft och Mojang AB.

In time, one man will seek to rule over all. It is human nature, inescapable.

VodkaCitrons bild

Såg hela det där klippet :) Mest för att han är en mysig snubbe och för att han bor i Sthlm ^^

Men vadå "jobbar"? Den såg ut att vara klar i mina ögon och var tillräckligt lång.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

prismas bild

VodkaCitron skrev:
Den såg ut att vara klar i mina ögon och var tillräckligt lång.

Långt ifrån klar och långt ifrån tillräckligt lång i mina ögon. Jag vill ha mer!

http://www.kickstarter.com/profiles/2pp/projects/created

Du är bäst!

Ollebros bild

Skall bara meddela att jag köpt en riktig server åt min pappa som han skall ha sin hemsida på, det stoppar ju dock inte mig från att kunna göra en subdomän att stoppa en Minecraft server på! Skall ge mig på det i morgon att försöka få igång det då jag precis letat rätt på en fin guide på hur man skall göra! återkommer!

PS, sök på denna sidan är så jävla trasigt att jag fick googla Minecraft Server och skillpoint på google för att ens hitta hit då jag fick EN träff i forumet på Minecraft.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Reyqunes bild

Vad hände med minecraft multiplayer server?

Josef Diktatorns bild

Köpte Minecraft idag och vad säger man, jag är en tvättäkta grottman. Världen är ett stort mysterium för mig än så länge men jag har åtminstone snickrat ihop en grotta med två dörrar, ett par facklor, en workbench och en spis där jag rett till mig hela två fläskkottleter.
Kan tillverka hackor, svärd och andra standardprylar men har sisådär hundratvå saker jag undrar över. Kan man t.ex föda upp djur? Hur gör man glas? hur gör man pilar och pilbåge?

F.K... in the coffee...

Reyqunes bild

Josef Diktatorn skrev:
Kan man t.ex föda upp djur?

Nej.

Josef Diktatorn skrev:
Hur gör man glas?

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Glass

Josef Diktatorn skrev:
hur gör man pilar och pilbåge?

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Arrows

Josef Diktatorn skrev:
?

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Minecraft_Wiki

Josef Diktatorns bild

Tack Rey-Rey! Lade till den högst hjälpfulla wikin bland mina bokmärken. :)

F.K... in the coffee...

HerrOlssons bild

Alltså va-fan, köpte precis minecraft och har sprungit runt i 20 minuter och dödat lite grisar, kossor och andra djur, jag har farmat sugarcanes, gräs och lite annat jox.. Visste inte vafan jag skulle göra så jag gick in på filmen "trådskaparen" länkade men inte fan kan då jag farma nå trä eller sand eller smuts hur mycket jag än slår på grejorna.. Vad gör jag fel ? :(

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

Ollebros bild

Om ni är sugna på att spela på servern igen är den upsatt på min dator ännu än gång trots att Snuffsis sa att han skulle ta över det då han faktiskt sitter på 100/100 och jag har förvärvande endast 0.7mbit upp. Lägga upp servern hos Binero som min tanke var ett tag gick ju inte heller något vidare tyvärr.

213.112.170.164:25565

This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Josef Diktatorns bild

Alltså allvarligt! Jag dog precis för första gången och jag förlorade alla mina items förutom ett block med smuts t.om min låda i mitt hem var tom... ska det fungera så!!?? :tard:

F.K... in the coffee...

Ollebros bild

Josef Diktatorn skrev:
Alltså allvarligt! Jag dog precis för första gången och jag förlorade alla mina items förutom ett block med smuts t.om min låda i mitt hem var tom... ska det fungera så!!?? :tard:

Ja, du får ju lägga alla dina viktiga saker i huset du borde byggt ;)

Reyqunes bild

Ollebro skrev:
huset du borde byggt

Och säng för respawn.

Josef Diktatorns bild

Fan vad stressigt första dygnet är, har ett gäng småvärldar jag leker runt i och jag hinner fan aldrig hitta kol på första dagen så jag kan slänga upp lite facklor i min provosoriska övernattningsgrotta. Är det bara jag som tycker det är creepy när det blir kolmörkt och man plötsligt hör hur någon varelse rör sig utanför ens dörr!? :)

F.K... in the coffee...

Ollebros bild

Reyqune skrev:
Och säng för respawn.

Visste jag inte ens fanns, när lades det till?
Josef Diktatorn skrev:
Är det bara jag som tycker det är creepy när det blir kolmörkt och man plötsligt hör hur någon varelse rör sig utanför ens dörr!? :)

Nej verkligen inte. Jag ser dock bara dagsljus en gång per värld då jag alltid börjar med att direkt gräva mig ned i marken och leker omkring i oändliga gångar under marken.

Josef Diktatorns bild

Helt sjukt! Fastnade framför Minecraft någon gång på eftermiddagen och nu är klockan halv två på natten, får akta mig för det här spelet. Börjar bli manisk i mitt grävande. :bigsmile:

F.K... in the coffee...

Kletets bild

Josef Diktatorn skrev:
Börjar bli manisk i mitt grävande.

"The Dwarves dug too greedily and too deep. You know what they awoke in the darkness of Khazad-dum..."

:bigsmile:

I can't remember to forget you.

Josef Diktatorns bild

Kletet skrev:
"The Dwarves dug too greedily and too deep. You know what they awoke in the darkness of Khazad-dum..."

Haha klockrent! :beer:

Förresten man kan väll spela detta tillsammans med andra och kan man bjuda in folk till sin SP-värld eller måste man skapa en tillsammans och hur gör man då?

F.K... in the coffee...

Ollebros bild

Josef Diktatorn skrev:
Förresten man kan väll spela detta tillsammans med andra och kan man bjuda in folk till sin SP-värld eller måste man skapa en tillsammans och hur gör man då?

Förhoppningsvis något som kommer men idag är SP och MP två olika världar.

HerrOlssons bild

jag är helt fast och jag hatar att jag älskar det :love:

O o

HerrOlssons bild

måste fråga, om jag bygger en liten träkoja, med en vanlig trädörr och sätter ut lite facklor. är jag då säker, eller kan monstren ta sig in och döda mig på något vis?

O o

Reyqunes bild

HerrOlsson skrev:
måste fråga, om jag bygger en liten träkoja, med en vanlig trädörr och sätter ut lite facklor. är jag då säker, eller kan monstren ta sig in och döda mig på något vis?

Facklor hindrar bara monster från att spawna. Monster KAN gå in genom TRÄdörrar när du SOVER.

HerrOlssons bild

när min dörr är stängd också? :(

O o

VodkaCitrons bild

Nej de ska inte kunna komma in vad jag vet. Om de kan göra det när man sover i en säng har jag ingen aning om ^^

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Reyqunes bild

HerrOlsson skrev:
när min dörr är stängd också?

Från Mincraft Wiki:
"When trying to sleep in a bed at night, a monster may enter through the outside right hinged door and disturb the player."

Reyqunes bild

Ingen som har tillräckligt med uppladdningshastighet för att hosta en SMP-server?

Senast ändrad av Reyqune, 25 augusti, 2011 - 12:35.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.