Man5ons bild

Är det bara jag eller blir huvudstoryn lite komplicerad ungefär när man

Spoiler: Highlight to view
till sist hittar Benny och dödar honom?
Inte helt lätt att veta om man tjänar mest på att side:a med Caesar, Mr. House eller Yes Man. Jaja, nu gick jag min egen väg och dödade 261-åringen och installerade Yes Man som AI i Lucky 38.

Last chance to lose control

Sebastian Magnussons bild

Man5on skrev:
Är det bara jag eller blir huvudstoryn lite komplicerad ungefär när man

Ja, det var där spelet verkligen blev grymt. Valmöjligheterna!

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Josef Diktatorns bild

Johan Eklund skrev:
Det är ju suveränt. Vad i det är dåligt? Det dåliga vore väl om han lät dig leva rövare utan konsekvenser?

Exakt! Det är ju lite av ett av spelets styrkor.

Kan säga att jag var rätt lost de första stapplande timmarna igår men få saker slår känslan av framsteg i Fallout för dom hänger alltid på spelaren.
Kör mest på Charisma, Guns och explosives vilket verkar vara en skön kombo.

F.K... in the coffee...

Man5ons bild

Sebastian Magnusson skrev:
Ja, det var där spelet verkligen blev grymt. Valmöjligheterna!

Kändes väldigt överväldigande i uppgift att välja rätt, sen att det i slutändan kanske ändå blir snarlikt men men.

Några buggar har man dock stött på. Men ändå, det är 10/10 för mig, precis som Fallout 3 och 2.

Arsenik (inte verifierad)
Arseniks bild

Jäklar vad jag gillar det.

Josef Diktatorns bild

Tycker faktiskt att New Vegas känns mycket mer varierat än Fallout 3, har t.ex inte stött på ett enda "kan du döda den där snubben" uppdrag under hela kampanjen och fraktionssystemet gör spelandet mycket mer intressant och levande, valen känns sällan superenkla och det känns som att jag måste tänka mycket mer på vems rygg jag ska klia respektive knivhugga.

I New Vegas har jag verkligen ingen aning om vem fan jag ska lita på och avsaknaden av good guys är slående. NCR vill ha lag och ordning men känns samtidigt som en maktgalen politisk stridsmaskin, Ceasars army är elitister och hatar teknologi och New Vegas tre familjer styrs av mafiosos, robotar med storhetsvansinne och en gentlemannaklubb som bara känns för trevliga för att inte dölja något obehagligt.
Just nu lutar det åt att försöka hitta respektive grupps svagheter och antingen spela ut dessa eller få dom att jobba för mig, känns inte som jag vill lämna New Vegas öde i någras händer förutom mina egna. Enda problemet med det är att min karaktär sakta börjar förvandlas till ännu ett monster, det är svårt att spela som ständigt ädel i Vegas.

Allt börjar med en kamp för överlevnad och går sakta men säkert över i krig, tokigt intressant upplägg och mycket mer engagerande än Fallout 3´s plot.

Fan vad långt man kommer med hög charisma förresten! :bigsmile:

F.K... in the coffee...

Sebastian Magnussons bild

Man5on skrev:
Kändes väldigt överväldigande i uppgift att välja rätt

Fast det tycker jag är lite av det coola i spelet, att ingen av vägarna känns helt rätt eller helt fel.

Man5on skrev:
Men ändå, det är 10/10 för mig, precis som Fallout 3 och 2.

Gillar du inte ettan :tard:

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Man5ons bild

Sebastian Magnusson skrev:
Gillar du inte ettan

Jag gillar inte att prata om/för saker jag inte har stenkoll på, och jag har faktiskt inte spelat igenom hela ettan. Jag hoppade på tåget officiellt först i och med släppet av Fallout 2. Som för övrigt är ett av mina alltime favoritspel.

Angående Vegas så ligger jag nu på ca. 65 timmar in, clvl 19. Har fortfarande en bra bit kvar hoppas jag på iaf. Känns helt oändligt mycket mer involverande än trean. Dock alla dessa små buggar...gäller att spara ofta.

Senast ändrad av Man5on, 25 oktober, 2010 - 14:59.

Man5ons bild

Så bizzart att man fick 4000 exp för sistauppdraget, men sen får man inte fortsätta. I call shenanigans! Booh! :tired:

Reyqunes bild

Man5on skrev:

Tack för den spoilern. |( :tard:

Josef Diktatorns bild

Man5on skrev:
Dock alla dessa små buggar...gäller att spara ofta.

Helt otroligt vilket flyt jag måste ha. Har bara stött på en del harmlösa saker som monster som sitter fast i terrängen eller NPC´s som har för vana att traska runt på bord och stolar i trånga utrymmen men annars ingenting, inte ens en liten frysning (något jag stötte på ett gäng ggr i trean).
Det enda jag minns som nästan inte ens kan klassas som bugg är när jag letade efter en ranger på ett tak som inte fanns där, detta var dock inget quest eller nåt, jag hade bara hört att det skulle finnas en specifik ranger med uppdrag där. :bigsmile:

Skulle gärna bifoga en bild på min "blingiga" "pimp-boy" som jag nu har på armen, kan avslöja att den är guldig och grann. 8)

F.K... in the coffee...

Man5ons bild

Reyqune skrev:
Tack för den spoilern.

Stop. Turn. Explain. Vad i ovanstående var en spoiler? Att man inte får fortsätta? Sjujävla spoiler det. Här kommer en till: I slutet på filmen Machete var det...EFTERTEXTER!

Josef Diktatorn skrev:
Helt otroligt vilket flyt jag måste ha. Har bara stött på en del harmlösa saker som monster som sitter fast i terrängen eller NPC´s som har för vana att traska runt på bord och stolar i trånga utrymmen men annars ingenting, inte ens en liten frysning (något jag stötte på ett gäng ggr i trean).

För mig har det hänt allt möjligt hittills. När jag tog med mig Veronica in på The Tops så hade jag fått hennes Powerfist på vägen ut, och den gick inte att lämna tillbaks. La jag den på marken stod det bara "STEAL" och det gick inte att plocka upp den igen.

Nånstans i västra Vegas finns en Pawn Shop. Den får jag inte gå in i, kommer aldrig nån prompt med "Enter" när jag står vid dörren.

Ett flertal ställen laggar utav bara helvete. Crimson Caravan t.ex. Ibland när man går in där så är det fett sirap, dessutom tar det typ fem minuter att ladda in banan. Enda fixen är att quita Fallout och starta om.

Har även fått min kompanjon att bli osynligt, samt falla genom golvet.

Sen har det varit några små uppdragsrelaterade buggar, mest att ett uppdrag inte riktigt hängt med på att jag klarat ett annat. Kanske inte faller under fanan "buggar", men ja, det är ju lite töntigt.

Typ som att Veronica inte får någon alls ny topic att prata om när jag gått med i Brotherhood of Steel, eller att när man får i uppdrag att utrota Brotherhood of Steel av NCR så märker dom inte att man är medlem där osv. Men ja, det är ju inte direkt en bugg, utan mer bara lite "dåligt".

Reyqunes bild

Man5on skrev:
Vad i ovanstående var en spoiler?

Iofs var det väl bara bra att veta. Trodde man skulle få fortsätta spela efter slutet nämligen. :tired:

Josef Diktatorns bild

Man5on skrev:
Så bizzart att man fick 4000 exp för sistauppdraget, men sen får man inte fortsätta. I call shenanigans! Booh! :tired:

Ha vad menlöst med dessa 4000 exp, måste ju nästan vara så att Obsidian tänkt dra en fallout 3 och lägga till att man kan fortsätta lira senare, något jag inte fattade första gången, gör om gör rätt.
Detta är ju ett typexempel på spel man vill kunna fortsätta lira efter eftertexterna.

F.K... in the coffee...

Man5ons bild

Josef Diktatorn skrev:
Detta är ju ett typexempel på spel man vill kunna fortsätta lira efter eftertexterna.

Verkar ändå inte riktigt så, man fick en ganska maffig spelaranpassad epilog ála Dragon Age, så då får de nog ändra det också.

Josef Diktatorns bild

Man5on skrev:
Verkar ändå inte riktigt så, man fick en ganska maffig spelaranpassad epilog ála Dragon Age, så då får de nog ändra det också.

Ok men det lär ju ändå släppas ett gäng expansioner för nedladdning till detta precis som det gjordes till trean, allt annat känns otänkbart.

F.K... in the coffee...

Man5ons bild

Josef Diktatorn skrev:
Ok men det lär ju ändå släppas ett gäng expansioner för nedladdning till detta precis som det gjordes till trean, allt annat känns otänkbart.

Jo det tror jag också. Men ja som sagt, såsom epilogen är utformad så bör inte dessa expansioner låta en spela vidare efter det att man "klarat" spelet, såvida de inte går in och skriver om epilogerna samtidigt. Vilket de så klart kan göra. Såatteh...vi får väl se helt enkelt.

Ollebros bild

SJÄLVKLART jag glömde spara varje jävla minut i detta helveteeespel. precis som trean ALLTID hänger sig sisådär 5 gånger per timme på PS3 skall ju även detta krångla. när jag ÄNTLIGEN kunde sätta mig ned och spela detta, avverkade ca 4 timmar på det utan att spara, så fastnade jag i en stol.
I EN STOL.
ANTAR ATT JAG SPELAR OM ALLT IGEN.
ah så korkad jag kan vara som trodde att det inte skulle krävas sparande hela tiden.

förstår dock inte varför autosave var avaktiverat. har det med Hardcore att göra eller har jag bara stött på en bugg?

annars känns det jävligt trevlig att spela ett nytt fallout!

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Man5ons bild

Ollebro skrev:
ANTAR ATT JAG SPELAR OM ALLT IGEN

Sparade du i stolen? Eller vad menar du med "ALLT"?

Och ja, spara ofta, och framför allt på flera olika ställen. Själv har jag 10 savegames och sparar i tid och otid varierat mellan dem.

Har du inte lärt dig någonting av Daggerfall, Morrowind, Oblivion, Fallout 3 osv? :ghost:

*edit* Men visst, jag är ju en sån som också ALLTID, oavsett längd på inlägget, gör ctrl+c på allt jag skriver innan jag klickar "skicka" eftersom jag aldrig litar på varesig uppkoppling, site eller min dator.

Däremot har jag aldrig bälte när jag åker bil. Så ja, psykologer, go nuts.

Senast ändrad av Man5on, 28 oktober, 2010 - 12:27.

Josef Diktatorns bild

Ollebro skrev:
SJÄLVKLART jag glömde spara varje jävla minut i detta helveteeespel. precis som trean ALLTID hänger sig sisådär 5 gånger per timme på PS3 skall ju även detta krångla.

Ja har du spelat något av spelen Manne nämde eller läst en ynka recension om spelet så skulle det där med sparandet vara en självklarhet. Visst är det mäkta irriterande men måste det vara så nedrans gnälligt från dig hela tiden ollebro?

Ett annat tips är att installera spelet, har inte haft en enda frysning under mina många timmar spelande. Vill förresten inte verka som en brysk as-hål men ibland är jag extra allergisk mot gnäll. ;)

F.K... in the coffee...

Ollebros bild

Man5on skrev:
Har du inte lärt dig någonting av Daggerfall, Morrowind, Oblivion, Fallout 3 osv? :ghost:

bara spelat fallout 3 och det hade jag ju problem med att det hängde sig, inte att man fastnar i saker och ting. var ju även nya utvecklare så det trodde ju jag skulle betyda mindre och inte mer buggigt.
Josef Diktatorn skrev:
Ett annat tips är att installera spelet, har inte haft en enda frysning under mina många timmar spelande

spelet är installerat, man fick inget alternativ på PS3.
Man5on skrev:
Sparade du i stolen? Eller vad menar du med "ALLT"?

antog att jag skulle kunna ladda senaste autosave med några sådana hade inte spelet gjort. :tired:
Josef Diktatorn skrev:
Vill förresten inte verka som en brysk as-hål men ibland är jag extra allergisk mot gnäll

blir smått irriterad bara när jag får spela om ett parti som i vilket annat spel skulle räknas som hela spelet bara för spelet inte gör som det skall göra. jag kan aktivera autosave men så fort jag går ur menyn är det urkryssat igen.

This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Ollebros bild

haha wtf. helt plötsligt kom det upp en ruta i vänster hörn precis som om jag skulle gått upp i LVL bara att allt den visade var en förvirrad pipboy gubbe och tre punkter. tittade mig omkring och till min förvåning hittade jag Owen och Beru liggandes på marken. :party: jävla awesome spel.

Ollebros bild

spelar och spelar och spelar och kan inte lägga ifrån mig kontrollen. det är så jävla kul! mycket MYCKET bättre än trean!
7 av 5 -1 för buggig jävla kod.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.