shifts bild

vilket tycker ni är roligast?

har starcraft 2 är jäkligt sugen på att köpa starcraft 1 + brood war nu när det kostar runt 90 spänn.

ps,tycker ni jag ska köpa brood war?

Vargavakas bild

Starcraft Brood War är ett enastående RTS än idag, även om det kommer att kännas klumpigt om du kommer ifrån Starcraft 2. Jag vet inte hur många som fortfarande spelar aktivt över battle.net och iccup men jag tycker att det är mödan värt att spela Brood War även om du nöjer dig med att spela igenom huvudkampanjen.

Själv så spelar jag uteslutande Starcraft 2 nu för tiden då Brood Wars daterade gränssnitt helt enkelt är för krävande mig. Jag är alldeles för van vid att kontrollera stora kontrollgrupper och köa upp kommandon för att kunna spela Brood War utan frustration. Däremot tycker jag fortfarande att matcher spelade på den högsta nivån i Brood War är betydligt mer underhållande att titta på än ditto i Starcraft 2, vilka alltför ofta avgörs i en sammandrabbning.

Senast ändrad av Vargavaka, 25 oktober, 2010 - 16:35.
UfU__Xs bild

Säger i princip samma sak som Vargavaka. Spelet kommer förmodligen kännas lite gammalt, även om det i grunden är typ "samma" spel som tvåan, men har du någon att spela med i lan kan säkert multiplayer fortfarande vara roligt och kampanjerna tycker jag är riktigt bra även om de främst lever på sin handling snarare än intressant uppdragsdesign.

Sen finns det ju fler spel i genren än Starcraft. :p

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Whitewha1e (inte verifierad)
Whitewha1es bild

Nu finns ju en mod till starcraft 2 som är en klon av broodwar,fast med automine och större kontrollgrupper. Tycker det verkar bäst. :)

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.