Mists bild

Call of Duty: Black Ops
Nu är det snart dags igen, den 9:e november har den 7:e etappen i serien sin release och den här gången är det Treyarch som utvecklar.
Man spelar som en soldat och utför de hemliga uppdragen som utspelade sig under kalla kriget, de uppdragen går under namnet Black Ops.

Det väldigt omtyckta zombie läget från World at War är tillbaka och om man köper en av special-utgåvorna(Hardened/Prestige edition) så får man även med de gamla banorna från WaW.

Det här var väldigt kort om spelet, mer info finns på spelets hemsida: Call of Duty:Black Ops

Vad tror ni om spelet? Kommer ni att köpa det?

Själv velade jag ett tag eftersom Modern Warfare 2 var en sådan besvikelse, men det var ju Infinity Ward som utvecklade så jag bestämde mig tillslut för att ge Treyarch en chans och har nu förhandsbokat det.

shifts bild

Jag kommer nog köpa det för 400 kr till pc.

Jag blev ännu mer sugen när jag läste om det i nya pc gamer nummret :p

Mists bild

Här var intresset svalt. :O

eskimås bild

Mist skrev:
Här var intresset svalt.

Tycker bilden i originalinlägget säger det mesta om varför. :~

c",

Make.Senses bild

Kommer köpa det när jag har pengar förmodligen. Har nött MW2 en del, men jag gillar det inte riktigt lika mycket som 4:an, men jag tror detta blir en förbättring på vissa aspekter, samt att Single Player måste man alltid spela igenom. :bigsmile:

Bad Company är jag inte alltid på humör för, och Medal of Honor var bara en stor flopp, men jag fick i alla fall en BF3-betanyckel så jag klagar inte. Black Ops ska inskaffas, när är dock lite tveksamt.

Mists bild

eskimå skrev:
Tycker bilden i originalinlägget säger det mesta om varför.

Menar du att jag har valt en dålig bild eller att spelet i sig är blä?

The Ultra skrev:
Har nött MW2 en del, men jag gillar det inte riktigt lika mycket som 4:an, men jag tror detta blir en förbättring på vissa aspekter,

Nej, MW2 är ju så satans obalanserat och buggigt, och Infinity Ward kunde ju inte brytt sig mindre.

Man får hoppas på att Treyarch är mer hängivna sina spelare och inte är nöjda så fort de fått sina pengar. Dock har de ju redan svikit sina PS3-spelare lite, vi kan inte spela med två account splitscreen, bara med gäst account och det återställs varje gång till level 1.

De påstår att det är brister i konsolen, men det har gått på andra spel, och om det nu verkligen inte går så kan de ju åtminstone göra så att man kan spara framgångarna på gäst accet.

eskimås bild

Mist skrev:
Menar du att jag har valt en dålig bild eller att spelet i sig är blä?

Gamla originalcod, det är grejer det. Den nya machoskiten är däremot blä. :p

c",

TTV
TTVs bild

Jag är riktigt trött på CoD-serien i överlag och ska jag vara ärlig känns det inte som den har utvecklas alls sedan första Modern Warfare som kom 2007.

Make.Senses bild

Mist skrev:
Nej, MW2 är ju så satans obalanserat och buggigt, och Infinity Ward kunde ju inte brytt sig mindre.

Buggar har jag dock inte märkt av, men obalanserat något så in åt ... är det.
Men det kan fortfarande vara kul att gå in och lattja runt lite med något prickskyttegevär, som för övrigt är alldeles för OP.

Black Ops blir en förbättring från MW2, det är jag helt övertygad om. Men jag tror inte det når upp till CoD4-nivå, och ska jag vara ärlig tillhör jag nog den minoritet som faktiskt tycker World at War har är bättre är det första Modern Warfare, avskyr fordonsbanorna, men resten i World at War är riktigt bra. Det är ju i princip bara ett skinnat/tweakat CoD4, och Black Ops kommer vara ett skinnat/tweakat MW2.

HerrOlssons bild

Mist skrev:
Man spelar som en soldat i elitförbandet Black Ops

Njaaaa.. Nu kanske det är så i spelet men "black ops" är ju undercover superhemliga uppdrag "som inte finns". Inte ett förband. Sen spelar man som flera olika, snarare agenter(Tänk INTE james bond) än soldater då det inte är armén eller flottan som skickar ut dessa gossar utan snarare CIA eller NSA (No such agency :bigsmile:)

Jag har förhandsbokat mittimellan versionen. Inte den dyraste och inte den billigaste, jag har bokat "lagomversionen" som den svennebananbondtölp jag är. Sitter och fipplar på "Blackopsguide" (App till Androiden) och kikar på vapen, perks etc etc etc..

Spoiler: Highlight to view
B.la framgår det från en achievement att man dödar en Herr Castro. Achievementet heter "15 - Death to Dictators. Description: Use a single round to bring down Casto.
Mina tankar går iaf mot Cuba, eller neröver

Jag är riktigt jäkla sugen på Black ops och kommer nog sitta klistrad bra j*vla många timmar. ZOMBIEEEEZ!!!!!!! :tard: :p :love: :party: :D :bigsmile: ;) :O :beer:

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

Mists bild

HerrOlsson skrev:
jaaaa.. Nu kanske det är så i spelet men "black ops" är ju undercover superhemliga uppdrag "som inte finns". Inte ett förband. Sen spelar man som flera olika, snarare agenter(Tänk INTE james bond) än soldater då det inte är armén eller flottan som skickar ut dessa gossar utan snarare CIA eller NSA (No such agency )

Jag översatte lite knasigt där, men det där med en soldat stämmer, för jag använde det inte som ett räkneord utan för att påpeka att man är en soldat och t. ex. inte en gorilla.

Ollebros bild

The Ultra skrev:
Black Ops blir en förbättring från MW2, det är jag helt övertygad om.

knappast, IW var de som gjorde CODspel bäst och de säger då fan inte mycket, Treyarch gör ju egentligen ingen ting, bara ser till att de kan mjölka COD ännu hårdare.

nej den här spelserien är inte längre intressant för mig.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

eskimås bild

Ollebro skrev:
knappast, IW var de som gjorde CODspel bäst och de säger då fan inte mycket, Treyarch gör ju egentligen ingen ting, bara ser till att de kan mjölka COD ännu hårdare.
nej den här spelserien är inte längre intressant för mig.

Infinity Ward ville ha 2 år på sig att göra varje spel. Activision lät därför Treyarch göra spelen emellan om man säger så... för att precis som du säger mjölka serien.

Senast ändrad av eskimå, 31 oktober, 2010 - 20:50.

c",

Strafers bild

Verkar som om Treyark har lärt sig en hel del från Infinintyt Ward.

Gary Motherfucking Oldman gör ju en röst i spelet.

Bara det är värt 600 spänn.

Men ge mig Modern Warfarare 3 sen iaf.

Usch, måste ta och äta nått nu, har inte käkat sen igår.

shifts bild

2 dagar kvar!

förresten en video soom är en timma lång handlar bara om multiplayer på you tube http://www.youtube.com/watch?v=qDVm8yAGNpg här är den
:p

Alexanders bild

Jag som inte ens har "hunnit" spela igenom MW2 än, och än mindre varit aktiv i multiplayer. :8)

Carefaces bild

Det har kommit till min förståelse att man iom dedikerade servrar kan banna vapen osv, givet köp isf. Bara att banna noobtubes och spränggrejer samt noobperks. Wonderful. :)

shifts bild

Jag själv har jag äns inte mw2

HerrOlssons bild

Careface skrev:
Det har kommit till min förståelse att man iom dedikerade servrar kan banna vapen osv, givet köp isf. Bara att banna noobtubes och spränggrejer samt noobperks. Wonderful.

Detta gäller inte för konsollerna eller?

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

Arsenik (inte verifierad)
Arseniks bild

Alexander skrev:
Jag som inte ens har "hunnit" spela igenom MW2 än, och än mindre varit aktiv i multiplayer.

Jag har spelat MW2 i ungefär 300 timmar men jag har inte spelat klart kampanjen :)

Carefaces bild

HerrOlsson skrev:

Kan inte säga "Nej" till 100% men jag har svårt att se att det ska gälla något annat än PC.

Carefaces bild

dubbelpost.

Senast ändrad av Careface, 8 november, 2010 - 12:07.
shifts bild

bara en dag kvar!

väntar med spänning

Josef Diktatorns bild

Tycker upplägget känns fräscht men har samtidigt VÄLDIGT svårt för MW´s MP, tycker BC2´s är fan så mycket roligare och inte så hetsigt men visst är man lite sugen. Customination-delen i spelet verkar dock riktigt skoj.

Väldigt segt att PS3:an mer och mer framstår som 360´s förståndshandikappade bror. Är rätt många spel i omlopp nu där 360-verren är att föredra. Lite surt då jag själv föredrar att lira på PS3:an men i dagsläget väljer jag lätt 360-verren framför PS3:ans. :tired:

F.K... in the coffee...

Naturlazers bild

Josef Diktatorn skrev:
Lite surt då jag själv föredrar att lira på PS3:an men i dagsläget väljer jag lätt 360-verren framför PS3:ans.

Har jag missat något? Är 360-versionen bättre än PS3-versionen eller menar du rent allmänt?

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

Josef Diktatorns bild

Naturlazer skrev:
Har jag missat något? Är 360-versionen bättre än PS3-versionen eller menar du rent allmänt?

Tror nog jag läste ett föregående inlägg lite väl snabbt. Tydligen kan man inte spela två spelare splitscreen med olika accounts på PS3:an och ja det kanske inte gör så mycket.

Förresten vilken plattform är det som gäller för folk? ;)

F.K... in the coffee...

Make.Senses bild

PC.
Köper spelet om någon månad sådär tror jag när jag fått lite mer pengar att röra mig med.

Arsenik (inte verifierad)
Arseniks bild

Josef Diktatorn skrev:
föredrar att lira på PS3:an

Varför föredrar du det? Det som styr för mig är helt klart multiplayerfunktioner som att lätt kunna skicka meddelanden och ha ett problemfritt spelande med kompisar. Att dessutom ha en röstchat som fungerar väger också tungt. Jag väljer alltid 360:n för multiplayer då all sån funktionalitet är helt värdelöst på PS3.

Ollebros bild

Arsenik skrev:
Varför föredrar du det? Det som styr för mig är helt klart multiplayerfunktioner som att lätt kunna skicka meddelanden och ha ett problemfritt spelande med kompisar. Att dessutom ha en röstchat som fungerar väger också tungt. Jag väljer alltid 360:n för multiplayer då all sån funktionalitet är helt värdelöst på PS3.

då har du problem med något vi andra inte har då. spelat iallafall 3 COD spel på PS3 nu ett par hundra timmar med varje spel online utan problem.

den JÄÄÄVLA videon gjorde mig SKIT sugen, verkar ju nästan som om de fixat all skit MW2 hällde hinkvis över oss.
men jag skall fan stå på mig och om jag skall köpa det blir det inte tidigare än om ett halvår.

This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Mists bild

HerrOlsson skrev:

Nej, men de har gjort noobtubes så svaga att de inte ska vara något problem i alla fall.
Josef Diktatorn skrev:
Förresten vilken plattform är det som gäller för folk?

Jag kör på PS3, och håller med ditt tidigare inlägg om att det är trist att PS3 hamnar i skymundan, det är lite tråkigt. Vad ska du spela på?

Nu väntar jag bara på att jag ska sluta, så jag kan dra hem och se om spelet hunnit komma. 8)

Ollebro skrev:
men jag skall fan stå på mig och om jag skall köpa det blir det inte tidigare än om ett halvår.

Varför? :tard: Köp det på direkten!

Senast ändrad av Mist, 9 november, 2010 - 12:23.
Ollebros bild

Mist skrev:

nej, jag blev pålurad de tre tidigare spelen och det skall inte ske igen. denna gången väntar jag på när helvetet bryter lös av spelare som hatar spelet och ser då om det är något att ha.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.