Carefaces bild

eskimå skrev:
Spelet verkar vara uselt optimerat till PC om man ska tro min PC-gamer-vän som visat länkar där folk visar hur de bara kommer upp i 40 fps trots att man har monsterdatorer och kör på sämre grafik. Bra gjort Treyarch!

Samma här.. Samma lagg på högsta och 1920x1080 som på lägsta med 800x600. Otroligt irriterande, kan inte spela alls för att det spikar så mycket.

Mists bild

Finns det något gäng som vill sluta upp och mörda zombies på PS3? KaramellPizze är mitt namn.

Förövrigt fick jag mig ett gott skratt åt SP slutet. :bigsmile:

prismas bild

Mist skrev:
Finns det något gäng som vill sluta upp och mörda zombies på PS3? KaramellPizze är mitt namn.

Jag är absolut på. Slutar 16 och kommer klara SP först (har nog kommit hälften). Vad sägs om ca 20.00?

Thörn skrev:
Dom börjar bli slöa vet du. Dom vet att dom kan bara patcha det om det behövs..

Tur man inte är en eremit utan internet men det är fortfarande jävligt irriterande >) J) :tired:

Senast ändrad av prisma, 10 november, 2010 - 07:36.

Du är bäst!

Ollebros bild

Mist skrev:
KaramellPizze

så det är här vi har dig! fan vad du ändrar användarnamn hela tiden.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

HybridTheWombats bild

Skulle ha väntat ett par-tre månader innan jag köpte Black Ops. Multiplayern är toast och singleplayern lockar mig inte. Så spelet ligger just nu bara och gapar efter patchar likt en tanig, utsvulten fågelunge medans jag rullar tummarna.

Ja, jag är irriterad.

Carefaces bild

HybridTheWombat skrev:
Skulle ha väntat ett par-tre månader innan jag köpte Black Ops. Multiplayern är toast och singleplayern lockar mig inte. Så spelet ligger just nu bara och gapar efter patchar likt en tanig, utsvulten fågelunge medans jag rullar tummarna.

Ja, jag är irriterad.

Samma här, köpte MoH för 190kr på g2play.net, gillar verkligen sidan..
Så nu får man spela någonting iaf..
Verkade bli bättre när jag gick in i aktivitetshanteraren och satte priority: High på Black Ops och Low på steam samt stängde ner allt annat.. Men jag menar, min processor är inte dålig och jag har 6GB ram så det hela handlar om extremt dålig optimering.

shifts bild

Får det äntligen imorn!

då ska det slaktas

Josef Diktatorns bild

Mist skrev:

prisma skrev:
Jag är absolut på. Slutar 16 och kommer klara SP först (har nog kommit hälften). Vad sägs om ca 20.00?

Kan jag preliminärboka in mig i sällskapet, har redan sagt att jag ska lira med en annan vän idag, men han kanske också får plats om vi är fyra totalt?

Jag är faktiskt positivt överraskad av black ops so far. SP´n är tät och kalla kriget - drypande och MP´n är mer belöningsinriktad än tidigare och har spellägen som bjuder på mer lek och mindre allvar (läs wager matches och zombieslakt). fast det bästa utav allt är nog fanimig combat training där man kan träna inför den riktiga MP´n och bekanta sig med banor, vapen och annat i lugn takt... bästa idén i ett shooter på länge!
Har fastnat rejält för spelets första shotgun, den är riktigt trevlig och kraftfull.

F.K... in the coffee...

prismas bild

Josef Diktatorn skrev:
Kan jag preliminärboka in mig i sällskapet, har redan sagt att jag ska lira med en annan vän idag, men han kanske också får plats om vi är fyra totalt?

Låter strålande

Du är bäst!

Jimmy Petterssons bild

Av någon anledning hackar spelet mindre när man inte kör i fullscreen. :tard:

Väntar dock fortfarande på en rejäl patch, för PC-versionen är pinsamt trasig.

Senast ändrad av Jimmy Pettersson, 10 november, 2010 - 18:59.

Kick 'em in the nuts!

prismas bild

Gott lir idag gubbar! Det här får vi absolut göra om!!!

Du är bäst!

Make.Senses bild

PC-versionen lider i alla fall av någon sorts bugg som skapar lagg, relativt oberoende av hårdvara. Men stänger man av HDR och ökar maxpackets i config_mp.cfg så funkar det bra igen. Sen så går man upp i rank ganska snabbt också, vilket inte är helt fel det, fast inte för att jag har nytta av det. Precis som i CoD4 och MW2 så springer jag alltid runt med Ljuddämpad MP5/MP5K:a, med Digital Camo (om man nu kan ha det i Black Ops), samt en bunt med Claymores. :bigsmile:

Överlag har spelet en bättre känsla än MW2, rent allmänt, samt ett mycket bättre första intryck jämfört med när jag startade MW2-MP för första gången.

Att sen slipppa vänta någon minut mellan varje match som man måste göra i MW2 så kommer nästa bana direkt, mycket uppskattat. Att man har sådär 30-50 lägre ping i genomsnitt nu jämfört med MW2 är också ett plus.

Dock så avskyr jag att jag inte kan redigera mina klasser mellan matcherna. Får jag tag i lite pengar och vill köpa en grej som jag vill ha så måste jag gå ur spelet. Gillas inte.

Arsenik (inte verifierad)
Arseniks bild

Ollebro skrev:
då har du problem med något vi andra inte har då.

Har du spelat mycket MP på 360 så du har något att jämföra med?

Mists bild

Ollebro skrev:
så det är här vi har dig! fan vad du ändrar användarnamn hela tiden.

Ja, jo, men det här är i alla fall det första på skillpoint.
Josef Diktatorn skrev:
shotgun

prisma skrev:
Det här får vi absolut göra om!!!

På idag igen?

Make.Senses bild

prisma skrev:
Gott lir idag gubbar! Det här får vi absolut göra om!!!

Vilken plattform?

Ollebros bild

Arsenik skrev:
Har du spelat mycket MP på 360 så du har något att jämföra med?

aldrig rört en 360. förstår inte vad jag skall jämföra med, online funkar precis som det skall. så vad har xbox med saken att göra?

This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

KidCactuss bild

Ollebro skrev:
så vad har xbox med saken att göra?

Precis, konstigt resonemang.

— "Jag har inget problem med min Volvo.", sa Bill.
— "Men har du kört Saab?", undrade Bull.

Psykisk sjukmänniska

Carefaces bild

The Ultra skrev:

spelar ingen roll om jag ändrar i config.. Kan inte ens spela singleplayer.

Mists bild

The Ultra skrev:
Vilken plattform?

PS3

Strafers bild

Blir nog det första Call of Duty jag hoppar över.

Verkar dötrist.

Mists bild

Strafer skrev:
dötrist

Vad grundar du det på? :tard:

prismas bild

The Ultra skrev:
Vilken plattform?

PS3

Mist skrev:
På idag igen?

lätt, tänkte sätta míg nu faktiskt.

Du är bäst!

Make.Senses bild

Strafer skrev:

Verkar dötrist.

Multiplayer är en hel del bättre än MW2, helt klart.

Ollebros bild

Strafer skrev:
Verkar dötrist.

Senaste Cod spelen har fan åkt pulka fort ned för backen men detta verkar ändå vara ett gupp där man flyer uppåt en stund för att sedan slå pladask i backen.
det är så de lurar en till att köpa.

UfU__Xs bild

Mist skrev:
Vad grundar du det på?

Det är väll som de andra i serien? :p

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

shifts bild

Fan!kom inte i dag heller! |(

Snackade med kundtjänst och dom sa att jag ska få det imorn :bigsmile: 8)

Make.Senses bild

Treyarch får fan ta och fixa den memory leak de har i spelet. Det går ju fan inte att spela. Oavsett inställningar i spelet och även med bra ping till servern så laggar det så pass att spelet blir ospelbart i MP. Det gick bra igår, men idag går det fan inte att spela. |(
Fixa, Fixa Nu. Enligt Kotaku så har ändå 70% av alla spelare på PC detta problem mer eller mindre.

Att spelet drar mellan 60-90% av processorkraften med Quad Core Phenom II som körs i 3.8GHz är inte Ok. Och andra har liksom konstant 80% i CPU usage från just Black Ops, och vissa ännu högre. Jaja, bara att vänta..

Senast ändrad av Make.Sense, 11 november, 2010 - 21:10.
Ollebros bild

The Ultra skrev:
Att spelet drar mellan 60-90% av processorkraften med Quad Core Phenom II som körs i 3.8GHz är inte Ok. Och andra har liksom konstant 80% i CPU usage från just Black Ops, och vissa ännu högre. Jaja, bara att vänta..

spelet använder 100% för mig och jag kan faktiskt maxxa spelet på en Macbook Pro utan problem OCH lagg, dock är det världens eftersläpningar i knapparna så spelet blir hur som helst helt ospelbard.
nej jag har inte gått och köpt det för de som tror det. ville bara skiten med mina egna ögon.
utan problem är väll också kanske att ta i.
spelet gav mig blåskärm efter 5 minuters spelande. första blåskärmen iår. andra krashen av ett program iår, båda gångerna i windows.
WINDOWS = AWESOME!

Ollebros bild

The Ultra skrev:
Jaja, bara att vänta..

kräv pengarna tillbaka, stäm dem! go american on them!

Josef Diktatorns bild

Mist skrev:
På idag igen?

Jo runt tio kan jag nog lira lite.

Strafer skrev:

Verkar dötrist.

Jag som inte ens är något CoD-fan gillar detta. Kampanjen är den bästa i CoD-historien och konkurrerar med andra mer story och atmosfär-täta FPS-spel, serien tar verkligen ut svängarna och känns väldigt spännande.
MP´n som jag trodde att jag skulle avfärda efter ett par rundor som blä gillar jag faktiskt.
Valuta-systemet funkar galant och skapar mer personligt skräddarsydda karaktärer. Banorna är riktigt bra (en favorit är atombombs-test staden Nuketown som helt går i 50-tal, färglatt och spöklikt på samma gång). Dessutom finns fantastiska Wager battles där man satsar lite cash och spelar utefter vissa regler som att vapnena byts automatiskt efter en viss tid, sedan har du combat training som simulerar hela MP-delen med allt vad det innebär.

Som ett vanligtvis icke-CoD-fan så känns denna del som den man INTE behöver hoppa över.

F.K... in the coffee...

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.