Strafers bild

Idén kommer härifrån.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=414522

Ett av mina tillfällen, god damn. Häll nästan på att gråta.

Achis bild

Slutet i Jak 3 är allt jag har att säga. Har aldrig varit med om något så.. oväntat, satt bokstavligt talat med hakan i marken och tänkte "Holy shit.."

I'm with CoCo.

Anders Brunlöfs bild

Metal Gear Ray VS. Metal Gear Rex..
(MGS4)

Retroresan.se | BITLÖF.se

Maxxons bild

Ollebros bild

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Sebastian Magnussons bild

På rak arm - första gången Samus klev ut på Tallon IV i Metroid Prime. Liknande närvarokänsla har jag nog aldrig annars upplevt.

Annars, hmm. Min lista över riktiga mästerverk kan räknas på ena handens fingrar, och ofta något som bygger under en lång tid. Sons of Liberty är exempelvis helt genialt, men det är något man måste sitta och smälta och analysera för att få ut allt av.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

TTV
TTVs bild

Aldrig hänt men när det väl händer så vet jag att min första 10/10 kommer att delas ut. Nära? Slutet på Mass Effect 2 & InFamous.

Spoiler: Highlight to view
(Red Dead Redemption var också nära, men på efterhand så har det sjunkigt något enormt i mina ögon, stundens adrenalin antar jag som gjorde mig blind för alla brister spelet bestod av)

VodkaCitrons bild

Det här måste varit en av dom.

Hade aldrig sett något liknande i ett spel. Sparade och körde om samma moment hundratals gånger. Kunde t.o.m sången utantill <3 Ett av mina absoluta favoritspel också.

Senast ändrad av VodkaCitron, 5 december, 2010 - 22:32.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Lars Jensens bild

När man klev ur kloakerna i Oblivion. Fantastiskt spelögonblick.

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Ollebros bild

gör ett nytt försök

This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Josef Diktatorns bild

Finns otroligt många ögonblick i spel som rört mig. Ett exempel är den legendariska sekvensen i FF7 då Aeris dör. Senast jag blev bortblåst av ett spel var igår då jag spelade AC Brotherhood, kändes som jag höll andan i spelets sista tjugo minuter, otroligt spännande.

F.K... in the coffee...

Sebastian Magnussons bild

Jag kom på en till. Redan samma sekund som jag såg de första skärmdumparna på Phoenix Wright, långt innan man visste något om spelet eller det hann bli kult, kände jag på mig att jag skulle älska det.

Ögonblicket när den förhoppningen infriades är när man för första gången efter svettiga timmar äntligen lyckas punktera ett till synes vattentätt vittnesmål. Förlösningen är nästintill orgasmiskt, och det är en härlig befrielsekänsla att faktiskt själv kunna vråla OBJECTION!!!, andra busspassagerare be damned. Phoenix lutar sig framåt och slår händerna i pulpeten: "Your honour - this witness is lying, and I can prove it!", säger han och pekar sitt finger mot vittnesbåset. När sanningen börjar komma fram ryggar åklagaren tillbaka som om skjuten med en pistolkula, åskådarna mumlar upphetsat, och domaren tar på sig sin strängaste min och åberopar ordning i rättssalen genom att dunka med sin klubba.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Ollebros bild

Sebastian Magnusson skrev:
Jag kom på en till.

det känner nog jag med, fantastiska spel verkligen.

Jimmy Petterssons bild

Red Dead Redemption, när man rider in i Mexico och inser att det Jose Gonzalez som spelar i bakgrunden (eller förgrunden snarare, det lägger sig nästan över allt annat). Jag gjorde det i soluppgång, så solen färgade landskapet illrött, och jag kunde inte göra annat än sakta ner hästen och bara njuta av ett av de starkaste spelögonblicken jag varit med om. :love:

EDIT: Nu vet i alla fall jag vilket spel jag ska spela om över jul. :bigsmile:

Senast ändrad av Jimmy Pettersson, 9 december, 2010 - 19:00.

Kick 'em in the nuts!

Kletets bild

De jag kommer på direkt är:

Slutfasen av Halo 2.
Genom hela Mass Effect 2.

Önskar jag kunde vara lite mer specifik, men det kommer nog senare. 0:)

I can't remember to forget you.

shifts bild

När man går in på slottsgården i super mario 64

Remember it :love:

Senast ändrad av shift, 9 december, 2010 - 20:03.
anddom82s bild

Ett sådant exempel för mig var när jag började spela demot till el shaddai :) fantastiskt spel med makalös grafik och känsla.

Ett annat exempel var när jag som ung startade upp zelda a link to the past då man fick kliva ut från huset och ut i regnet. Det var en otrolig känsla och grafiken var det snyggaste som fanns då.
Så gammal är jag :)

ytterligare ett exempel på mästerverk är turok 2. Med en känsla och grafik utav helvete ihop med expansion pack gjorde detta spel till ett monster och ett mästerverk :)

Orpons bild

Scenen i Deadly Premonition där Francis York Morgan och poliserna diskuterar vad som är det konstigaste de har ätit och George berättar sin anekdot om cikador.

Furios bild

Oj, hade helt missat den här tråden! Jag kan ju ta ett exempel från den senaste tiden: när Booker ser Elizabeth för första gången i BioShock Infinite. Det etablerar henne som karaktär och efter det växer hon till en av dom allra starkaste rollfigurerna som någonsin medverkat i ett spel. Egentligen helt galet att jag kan bli så berörd av ett gäng pixlar, men hon är verkligen något utöver det vanliga.

"Any problem solved is a new problem made."
Pilko

Starfighter Johanssons bild

Första mötet med Pyramid Head när han...

Spoiler: Highlight to view
...våldtar mannekängdockorna.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.