TTV
TTVs bild

Del 2 av 7
Tidigare delar: | Nominering | -

Sådär. Då var vi nere på tjugofem spel totalt. Efter en hård nominerings där totalt 61 spel blev nominerade och mer än hälften tagits bort. Nu står vi med tjugofem spel som har delats in i fem grupper som är redo att slåss som titeln GOTY i våran offciella Skillpoint omröstning!

Det går till på följande vis. Varje vecka fram tills vecka ett så kommer det komma upp en omröstning här på skillpoint. En omröstning med fem stycken spel, spel som har fått tillräckligt med nomineringar ifrån nomineringsdelen (nominerade av oss) för att gå vidare. Du röstar på det spelet den veckan du tycker är bäst, om du inte har spelat något spel som är med i omröstningen så stuntar du antingen i att rösta eller så röstar du på det spelet du tycker verkar roligast.

De två spel som får flest röster går vidare till den sista och sjunde delen som hålls vecka två. Tillslut kommer vi att ha tio stycken spel som har kommit ifrån deras respektive omröstningar (som dom självklart har vunnit). Där kommer ni få rösta en sista gång. Det spelet som får allra mest röster i finalen kommer tilldelas priset Skillpoints Game of The Year-omröstnings Vinnare.

Det är dock en bit dit. Vi har fortfarande fem stycken delmoment att ta oss igenom. Så med reglera dragna (om ni har några frågor är det bara att ställa dom) så är det dags att börja, dags att rösta. Dom vi har att rösta på denna vecka är:

God Of War III [7 Nomineringar]

Metacritic skrev:
Set in the realm of brutal Greek mythology, God of War III is a single-player game which allows players to take on the climatic role of the ex-Spartan warrior, Kratos, as he scales through the intimidating heights of Mt. Olympus and the dark depths of Hell to seek revenge on those who have betrayed him. Armed with double-chained blades, and an array of new weapons and magic for this iteration of the trilogy, Kratos must take on mythology’s darkest creatures while solving intricate puzzles throughout his merciless quest to destroy Olympus.

93% på metacritic

Enslaved: Odyssey to the West [4 Nomineringar]

Metacritic skrev:
More than 150 years in the future, the world has transformed into an unrecognizable state where all that remains are a dwindling human population and merciless robots left over from wars long past. In Enslaved, players take on the role of Monkey, a strong and brutish loner, and his AI partner Trip, a technologically savvy but sheltered young woman from a peaceful community. Both become captured by a mysterious slave ship, which are rumored to harvest people and take them out west never to return. As they each attempt to escape, Trip realizes quickly that Monkey, with his raw strength and power, is the only hope she has of making the perilous journey back home.

82% på Metacritic

NHL11 [3 Nomineringar]

Metacritic skrev:
Celebrating its 20th year, the franchise that captured 22 ‘Sports Game of the Year’ awards has raised the bar yet again with NHL® 11. Powered by an all-new Real-Time Physics Engine, NHL 11 lets you create highlight reel moments as you experience adrenaline-pumping NHL action with bigger hits, broken sticks, and faster dangles. Whether you’re beginning your career in the Canadian Hockey League, dominating rivals in the EA SPORTS Hockey League, or assembling Hockey’s Ultimate Team, any moment can be a ‘WOW’ moment with NHL 11.

89% på Metacritic

Heavy Rain [10 Nomineringar]

Metacritic skrev:
How Far Will You Go To Save Someone You Love? Experience a gripping psychological thriller filled with innumerable twists and turns, where choices and actions can result in dramatic consequences. Spanning four days of mystery and suspense, the hunt is on for a murderer known only as the Origami Killer - named after his macabre calling card of leaving behind folded paper shapes at crime scenes. Four characters, each following their own leads and with their own motives, must take part in a desperate attempt to prevent the killer from claiming a new victim.

87% på Metacritic

Bioshock 2 [3 Nomineringar]

Metacritic skrev:
Set approximately 10 years after the events of the original BioShock, the halls of Rapture once again echo with sins of the past. Along the Atlantic coastline, a monster has been snatching little girls and bringing them back to the undersea city of Rapture. You are the very first Big Daddy as you travel through the decrepit and beautiful fallen city, chasing an unseen foe in search of answers and your own survival.

88% på Metacritic

När röstningen avslutas automatiskt kommer rösterna räknas. De två spelen som har flest röster då kommer att gå vidare. Lycka till!

- - - - - - - - - - - - - - -

Omröstning: 
Vilket spel förtjänar din röst?
TTV
TTVs bild

Jag har tillåtit omröstning. Om man trycker fel (n00b om du gör det) eller om man helt enkelt ångrar sin röst så finns möjligheten där. Jag glömde även alternativet för folk som bara vill se resultatet. Visst. Jag skulle kunna göra så att man ser resultatet hela tiden men det förtar lite av känslan av en poll tycker jag. Men jag ska se till att fixa det tills nästa gång!

- - - - - - - - - - - - - -

För mig landar rösten på Enslaved. Något underskattat spel som levererar en gripande historia och levande karaktärer. Gameplayet var kanske inget att hurra för men trots det ett relativt bra spel och bland dom man kan rösta på denna vecka, enligt mig, det bästa.

Ändrat: Och så det här med att rösta men inte motivera. Kom igen damer och herrar. Ni kan ju i alla fall försöka förklara eller motivera varför spelet fick eran röst.

Bara ett önskemål. 0:)

Senast ändrad av TTV, 6 december, 2010 - 02:23.
MarkoVs bild

Okej då Thörn, bara för din skull! :love:

GOD3 uppfyllde mina förväntningar totalt på spelet, bra story, bra gameplay. Perfekt uppföljare. Sen har det väl också mycket att jag gillar grekisk mytologi en del.

Dock står sig de andra spelen nära de också.

VodkaCitrons bild

Blank Röst? 0:)

Spelat Heavy Rain demot, om jag ska döma utav det så får spelet 2/10
Enslaved har jag även testat på, 3/10
Sportspel ogillar jag skarpt
Bioshock 2 är jag ointresserad utav, men har aldrig testat på
God of War III är jag ointresserad utav, men har aldrig testat på
------

Får man fråga hur du delar in spelen?

"Kommer att slumpvis dras till fem olika grupper på fem olika spel"

Ok fått det besvarat genom att läsa igenom Del 1 igen ^^

Absolut - För män som kan sätta gränser.

prismas bild

Fick bli Heavy Rain ett spel med bra story som jag blev helt uppslukad av. Heavy Rain stack ut från mängden då det inte finns några spel som liknar det.

Du är bäst!

TTV
TTVs bild

VodkaCitron skrev:
Blank Röst?

Thörn skrev:
Jag glömde även alternativet för folk som bara vill se resultatet

VodkaCitron skrev:
Får man fråga hur du delar in spelen?

Helt ärlig slumpning. Skrev ner alla 25 spel som hade gått vidare. La ner dom i en hatt och drog. :beer:

VodkaCitrons bild

Thörn skrev:
La ner dom i en hatt och drog.

Haha klassiskt, så brukar jag med göra :)

Även om nu random.org finns för sånt här.

KidCactuss bild

prisma skrev:
Heavy Rain stack ut från mängden då det inte finns några spel som liknar det.

Av samma anledning får det min röst också. GoW3 var skitbra, men det är ju ändå bara "samma spel" ännu en gång.

Psykisk sjukmänniska

Gustav Granlunds bild

prisma skrev:
Heavy Rain stack ut från mängden då det inte finns några spel som liknar det.

Fahrenheit?

Skillpoint.se - Be there or be sär

TTV
TTVs bild

Gustav Granlund skrev:
Fahrenheit?

Det här ¨året tror jag han tänker på. :beer:

Vargavakas bild

Jag röstade Bioshock 2 mest av den enkla anledningen att jag inte har spelat de andra spelen på listan (eller, jo demot av Enslaved men det var inte särskilt kul).

Men även om Bioshock 2 kanske inte är det spelet jag skulle lägga min enda röst på i den slutgiltiga topplistan tycker jag att det var mycket bättre än hur det har omtalats så här i efterhand. Visst ser Infinite helt bedårande ut och visst är Rapture inte samma sak vid ett andra besök men med sina premisser förvaltar Bioshock 2 arvet väl. Som spel är det mycket roligare att spela än ettan, och som historia håller det. Det må inte ha samma stora plot-twist men slutet är desto bättre och konsekvensen av dina val (mellan att vara moder Theresa eller Hitler) så mycket mer relevant.

Senast ändrad av Vargavaka, 6 december, 2010 - 12:04.
Reyqunes bild

Inget av dem, för jag har inte spelat något av spelen.

Mickemoss bild

KidCactus skrev:
Av samma anledning får det min röst också. GoW3 var skitbra, men det är ju ändå bara "samma spel" ännu en gång.

Word. Heavy Rain it is.
Och var fan är all DLC?!

"We've got cards and letters from lots of people that say iTunes is their favorite app on Windows. It's like giving a glass of ice water to somebody in hell" - Steve Jobs

KidCactuss bild

Mickemos skrev:
Och var fan är all DLC?!

De sket i det och fixade Move-kompatibilitet istället.

Psykisk sjukmänniska

Ollebros bild

Enslaved. underbart spel, fantastiskt levande karaktärer.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Ollebros bild

VodkaCitron skrev:
Spelat Heavy Rain demot, om jag ska döma utav det så får spelet 2/10
Enslaved har jag även testat på, 3/10

konstiga spel du måste gilla :party:

This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

KidCactuss bild

Ollebro skrev:
konstiga spel du måste gilla

De är ju inte på japanska, klart han inte kan gilla dem då.

Psykisk sjukmänniska

Mathias Novaks bild

KidCactus skrev:

De är ju inte på japanska, klart han inte kan gilla dem då.

:bigsmile:

VodkaCitrons bild

Pff ^^

prismas bild

Thörn skrev:
La ner dom i en hatt och drog.

:love: Hoppas det var en sån hög hatt från tidigt 1900-tal

Du är bäst!

TTV
TTVs bild

Bump för faN! Fler röster! |(

Kletets bild

BioShock 2. Trodde verkligen inte det kunde vara lika bra som ettan. Men vettetusan om det inte är det. Det som gjorde ettan så bra gör tvåan nästintill bättre.

(och så är det ju det enda av dessa spelen som jag faktiskt har spelat. :D )

I can't remember to forget you.

TTV
TTVs bild

Dåligt med röster känner jag. Omröstningen stängs på natten till måndag.

Ollebros bild

tycker denna omrösting skulle ta och ligga på framsidan på sidan kanske.

Sebastian Magnussons bild

Ollebro skrev:
tycker denna omrösting skulle ta och ligga på framsidan på sidan kanske.

Det tyckte vi också, så vi slängde upp den på löpet tidigare i veckan.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Ollebros bild

Sebastian Magnusson skrev:
Det tyckte vi också, så vi slängde upp den på löpet tidigare i veckan.

oj det missade jag :p

TTV
TTVs bild

Omröstningen kommer att stängas under ett tid inatt. En tid då jag inte kommer vara vaken. Jag kommer imorgon slänga upp del två så snabbt som möjligt.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.