TTV
TTVs bild

Del 3 av 7
Tidigare delar: | Nominering | - | Omröstning Nr.1 | -

Omröstningarna fortsätter! Nu är det del 2 och från förra veckan gick Heavry Rain med 10 röster vidare samt God Of War III efter lottning då det och Bioshock 2 hade samma antal röster.

Upplägget för omröstningarna är såhär; Varje vecka fram tills vecka ett så kommer det komma upp en omröstning här på skillpoint. En omröstning med fem stycken spel, spel som har fått tillräckligt med nomineringar ifrån nomineringsdelen (nominerade av oss) för att gå vidare. Du röstar på det spelet den veckan du tycker är bäst, om du inte har spelat något spel som är med i omröstningen så stuntar du antingen i att rösta eller så röstar du på det spelet du tycker verkar roligast.

De två spel som får flest röster går vidare till den sista och sjunde delen som hålls vecka två. Tillslut kommer vi att ha tio stycken spel som har kommit ifrån deras respektive omröstningar (som dom självklart har vunnit). Där kommer ni få rösta en sista gång. Det spelet som får allra mest röster i finalen kommer tilldelas priset Skillpoints Game of The Year-omröstnings Vinnare.

Det är dock en bit dit. Vi har fortfarande fem stycken delmoment att ta oss igenom. Så med reglera dragna (om ni har några frågor är det bara att ställa dom) så är det dags att börja, dags att rösta. Dom vi har att rösta på denna vecka är:

Civilization V [3 Nomineringar]

Metacritic skrev:
With over nine million units sold worldwide, and unprecedented critical acclaim from fans and press around the world, Sid Meier's Civilization is recognized as one of the greatest strategy franchises of all-time. Now, Firaxis Games will take this incredibly fun and addictive strategy game to unprecedented heights by adding new ways to play and win; new tools to manage and expand your civilization; extensive modding capabilities; and intensely competitive multiplayer options.

90% på metacritic

StarCraft II [13 Nomineringar]

Metacritic skrev:
StarCraft II continues the epic saga of the Protoss, Terran, and Zerg. These three distinct and powerful races clash once again in the fast-paced real-time strategy sequel to the legendary original, StarCraft. Legions of veteran, upgraded, and brand-new unit types do battle across the galaxy, as each faction struggles for survival. Featuring a unique single-player campaign that picks up where StarCraft: Brood War left off, StarCraft II presents a cast of new heroes and familiar faces in an edgy sci-fi story filled with adventure and intrigue. In addition, Blizzard again offers unparalleled online play through Battle.net, the company's world-renowned gaming service, with several enhancements and new features to make StarCraft II the ultimate competitive real-time strategy game.

93% på Metacritic

Need for Speed: Hot Pursuit [6 Nomineringar]

Metacritic skrev:
Need for Speed Hot Pursuit players will experience the thrill of the chase and the rush of the escape as they play through full careers as both a cop and a racer – solo or connected. The blistering speeds, brutal busts and heart-stopping getaways are all connected via Need for Speed Autolog. This network not only connects friends for epic head-to head pursuits and races, but also enables players to compare performances and stats, thereby setting the stage for the ultimate in friendly competition.

87% på Metacritic

Bayonetta [7 Nomineringar]

Metacritic skrev:
Bayonetta is a stylish and cinematic action game directed by creator Hideki Kamiya. A member of an ancient witch clan and possessing powers beyond the comprehension of mere mortals, Bayonetta faces-off against countless ethereal enemies, many reaching epic proportions, in a game of 100% pure, unadulterated all-out action. Outlandish finishing moves are performed with balletic grace as Bayonetta flows from one fight to another. With over-the-top action taking place in stages that are a veritable theme park of exciting attractions, Bayonetta pushes the limits of the action genre, bringing to life its fast-paced, dynamic climax combat.

90% på Metacritic

Final Fantasy XIII [7 Nomineringar]

Metacritic skrev:
In Final Fantasy XIII, you will embark on a journey through the cityworld of Cocoon and the outerworld of Pulse. Along the way, you will encounter diverse allies who will fight alongside you. Execute powerful attacks with weapons and magic, and summon the enigmatic Eidolons with an evolved Active Time Battle system. Experience seamless transitions between real time gameplay and in-game cinematics. Do you have the courage to face your destiny?

83% på Metacritic

Röstningen avslutas om exakt en vecka. De två spelen som har flest röster då kommer att gå vidare. Lycka till!

Omröstning: 
Vilket spel förtjänar din röst?
TTV
TTVs bild

Utan någon större betänketid så landade min röst på StarCraft II. Ett av världens bästa spel. Någonsin. Faktiskt.

UfU__Xs bild

Din slumpgenerator suger. Förra omgången var det typ inga bra spel alls och nu kommer de bästa på samma gång. :tired:

Röstar på Bayonetta ändå, Starcraft II gjorde mig för besviken gällande kampanjläget för att egentligen vara värdigt titeln omröstningen handlar om.

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

TTV
TTVs bild

UfU__X skrev:
Din slumpgenerator suger. Förra omgången var det typ inga bra spel alls och nu kommer de bästa på samma gång.

Skyll på hatten att den valde dina favoriter för samma vecka. ;)

Vi har framför oss en vecka där det nästan bara är 360 exklusiva spel, skrattade till när jag drog 360 exklusiv på 360 exklusiv. :bigsmile:

UfU__Xs bild

Thörn skrev:
Skyll på hatten att den valde dina favoriter för samma vecka.

Dumma hatt. Kan du inte ingå i något dumt vad med någon och äta upp den när du förlorar. :p

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

KidCactuss bild

Jag har haft väldigt roligt med Hot Pursuit, men vill nog ändå hävda att FFXIII toppar det, så Fajnal Fäntasy får det bli. Tyvärr slutade jag spela det, men det beror mer på att jag är så "måste ha nåt nytt" än att spelet inte var skitbra.

Psykisk sjukmänniska

VodkaCitrons bild

UfU__X skrev:
Din slumpgenerator suger. Förra omgången var det typ inga bra spel alls och nu kommer de bästa på samma gång. :tired:

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Reyqunes bild

Inte ett så speciellt svårt val. Självklart blir det Starcraft 2, visst Civilization V är också ett bra spel men inte i närheten av lika bra som Starcraft 2.
Bilspel är inte så kul alls, JRPG är den del av RPG som jag gillar minst, Bayonetta har jag inte spelat, men det verkar vara rätt tråkigt.

Senast ändrad av Reyqune, 13 december, 2010 - 19:06.

prismas bild

Har faktiskt inte lirat något av dessa spelen :tard:

Du är bäst!

Ollebros bild

Bayonetta it is!

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Vargavakas bild

Tuff grupp. Både Starcraft 2 och Bayonetta har näst intill perfektionerat sina respektive genrar och jag är säker att det finns de som skulle säga detsamma om Civ 5 (och kanske Need for Speed också?).

Strafers bild

Need for Speed.

Mathias Novaks bild

Bayonetta.

Lars Jensens bild

Civ V vann över SC2.

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

TTV
TTVs bild

Röstningen stängs imorgon! :beer:

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.