TTV
TTVs bild

Del 4 av 7
Tidigare delar: | Nominering | - | Omröstning Nr.1 | - | Omröstning Nr.2 | -

Då har även del två nått sitt slut och två nya spel gått vidare. Inte så förvånande gick spelet med flest nomineringar vidare, StarCraft II. Sedan gick även ett annat PC spel vidare. Nämligen Civilization V, spelet hade tre stycken nomineringar och var på väg att inte ens klara nomineringsdelen. Nu fick det dubbelt så många röster och vinner med en röst över Bayonetta och går vidare till final. Trevligt.

Upplägget för omröstningarna är såhär; Varje vecka fram tills vecka ett så kommer det komma upp en omröstning här på skillpoint. En omröstning med fem stycken spel, spel som har fått tillräckligt med nomineringar ifrån nomineringsdelen (nominerade av oss) för att gå vidare. Du röstar på det spelet den veckan du tycker är bäst, om du inte har spelat något spel som är med i omröstningen så stuntar du antingen i att rösta eller så röstar du på det spelet du tycker verkar roligast.

De två spel som får flest röster går vidare till den sista och sjunde delen som hålls vecka två. Tillslut kommer vi att ha tio stycken spel som har kommit ifrån deras respektive omröstningar (som dom självklart har vunnit). Där kommer ni få rösta en sista gång. Det spelet som får allra mest röster i finalen kommer tilldelas priset Skillpoints Game of The Year-omröstnings Vinnare.

Det är dock en bit dit. Vi har fortfarande fem stycken delmoment att ta oss igenom. Så med reglera dragna (om ni har några frågor är det bara att ställa dom) så är det dags att börja, dags att rösta. Dom vi har att rösta på denna vecka är:

Mafia II [5 Nomineringar]

Metacritic skrev:
Featuring a deep mobster-driven narrative packed with both behind-the-wheel and on-foot action, Mafia 2 is the sequel fans have been clamoring for. Like the original Mafia title, Mafia 2 immerses players in the mob underworld of a fictitious late 1940's-early 1950's scenario. Players easily become engaged in the game's cinematic Hollywood movie experience with strong, believable characters in a living, breathing city.

74% på metacritic

Super Mario Galaxy 2 [6 Nomineringar]

Metacritic skrev:
Super Mario Galaxy 2, the sequel to the galaxy-hopping original game, includes the gravity-defying, physics-based exploration from the first game, but is loaded with entirely new galaxies and features to challenge players. On some stages, Mario can pair up with his dinosaur buddy Yoshi and use his tongue to grab items and spit them back at enemies. Players can also have fun with new items such as a drill that lets our hero tunnel through solid rock.

97% på Metacritic

Super Meat Boy [4 Nomineringar]

Metacritic skrev:
Super Meat Boy is a tough as nails platformer where you play as an animated cube of meat who's trying to save his girlfriend (who happens to be made of bandages) from an evil fetus in a jar wearing a tux.

90% på Metacritic

Battlefield: Bad Company 2 [6 Nomineringar]

Metacritic skrev:
In this installment, the Bad Company crew again find themselves in the heart of the action, where they must use every weapon and vehicle at their disposal to survive. In Battlefield: Bad Company 2, the 'B' company fight their way through snowy mountaintops, dense jungles and dusty villages. With a heavy arsenal of deadly weapons and a slew of vehicles to aid them, the crew set off on their mission and they are ready to blow up, shoot down, blast through, wipe out and utterly destroy anything that gets in their way. Total destruction is the name of the game, delivered as only the DICE next generation Frostbite engine can.

88% på Metacritic

Red Dead Redemption [12 Nomineringar]

Metacritic skrev:
Red Dead Redemption is a Western epic, set at the turn of the 20th century when the lawless and chaotic badlands began to give way to the expanding reach of government and the spread of the Industrial Age. The story of former outlaw, John Marston, Red Dead Redemption takes players on a great adventure across the American frontier. Utilizing Rockstar's proprietary Rockstar Advanced Game Engine (RAGE), Red Dead Redemption features an open-world environment for players to explore, including frontier towns, rolling prairies teeming with wildlife, and perilous mountain passes - each packed with an endless flow of varied distractions.

95% på Metacritic

Röstningen avslutas om exakt en vecka. De två spelen som har flest röster då kommer att gå vidare. Lycka till!

Omröstning: 
Vilket spel förtjänar din röst?
Reyqunes bild

Thörn skrev:
Inte spelat något av spelen (Visa resultat)

Ännu en gång har jag inte spelat något av spelen. :~

VodkaCitrons bild

Eftersom dom två bästa spelen tydligen åkte förra veckan (förstår mig inte på SP-folket). Så blir det här mitt sista besök i dom här trådarna :p

Röstar på Galaxy, för att Yoshi är med. Även om jag hävdar att första Galaxy är sämst av 64,Sunshine och det paketet.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

prismas bild

Fick bli Red Dead. Älskar GTA serien och Red Dead påminner mycket om GTA. Ett helt fantastiskt spel med mycket frihet och en spännande miljö.

Du är bäst!

Vargavakas bild

Civs spurt i slutet var imponerande. Även om jag själv gärna skulle ha sett Bayonetta på en topp-10 går det inte att förneka att Civ 5 är en riktig mastodont till ett spel.

Av den här veckans skörd har jag bara spelat Meat Boy, och inte tillräckligt av det för att kunna rösta på det.

TTV
TTVs bild

Thörn skrev:
Battlefield: Bad Company 2

Det fick bli det ifrån min sida. Grymt bra spel. Både SP och MP.

Reyqunes bild

VodkaCitron skrev:
förstår mig inte på SP-folket

De flesta är helt enkelt inte lika besatta av Japan och japanska spel som du är.

VodkaCitrons bild

Reyqune skrev:
Japan och japanska spel

Struntar väll fullt i om det är ifrån Japan eller Tyskland?

Jag efterforskar inte när jag köper spel direkt. Oftast vet jag inte ens vilka utvecklarna är, förrän namnet dyker upp på skärmen.

Final Fantasy XIII och Bayonetta är bra spel hur man än ser pått. Klart jag är besviken att ingen av de gick vidare ^^ Vilket även var dom enda spelen jag hade nominerat, för jag har inte spelat så mycket i år. I och med ny Tv,ps3 och allt.

Thats it. Inte för att jag vill se Top 10 Japanska Spel.

Sen vet jag att många iaf uppskattar Bayonetta, så vart lite chockad.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Josef Diktatorns bild

Trots att flera av finalisterna är riktiga kap så är ändå Super Mario Galaxy 2 läskigt överlägset på alla fronter. När det kommer till perfektion och spelglädje så slår ingenting galaxy 2 på fingrarna.
Galaxy-spelen representerar någonting som jag inte ofta ser i spel nu för tiden och det är spelglädje genom perfektion. Mario kom först, inte världen och så borde alla skapa sina spel. :love:

F.K... in the coffee...

Crimson Thunders bild

Red Dead Redemption. Det råkar vara enda spelet jag spelat av dessa, men det är hur som helst ett riktigt grymt spel.

PSN: Mr_jump

UfU__Xs bild

Inte spelat nått av spelen men jag röstar ändå på Mario Galaxy 2. Om det är hälften så bra som första spelet är det ändå bland det bästa som gjorts någonsin.

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

TTV
TTVs bild

UfU__X skrev:
Inte spelat nått av spelen men jag röstar ändå på Mario Galaxy 2. Om det är hälften så bra som första spelet är det ändå bland det bästa som gjorts någonsin.

Du känner så och har fortfarande inte spelat spelet? :bigsmile:

UfU__Xs bild

Thörn skrev:
Du känner så och har fortfarande inte spelat spelet?

Jag vet att det inte är riktigt sunt. Kanske till sommaren. :bigsmile:

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Reyqunes bild

VodkaCitron skrev:
Struntar väll fullt i om det är ifrån Japan eller Tyskland?

Japanska spel brukar vara på ett speciellt sätt. Alla uppskattar inte den typen av spel lika mycket.

VodkaCitron skrev:
Final Fantasy XIII och Bayonetta är bra spel hur man än ser pått.

Som sagt, alla gillar inte dessa typer av spel. Av det lilla jag har spelat av dessa två så kan jag direkt säga att jag hellre spelar Dragon Age än FF 13 och jag spelar hellre God of War än Bayonetta, men det är bara vad jag tycker.

Ollebros bild

Japanska spel är vanligtvis väldigt annorlunda andra spel, om vi nu bortser från att tex Sega gör tennis spel osv.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Kletets bild

Super Meat Boy, tätt följt av Bad Company 2.

Super Meat Boy är verkligen en köttig kärlek som är svår att skaka av sig. Till det priset och den speltiden man får är det ingen tvekan om vilket spel som är mest prisvärt i år. :party:

Senast ändrad av Kletet, 22 december, 2010 - 15:55.

I can't remember to forget you.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.