TTV
TTVs bild

Del 5 av 7
Tidigare delar: | Nominering | - | Omröstning Nr.1 | - | Omröstning Nr.2 | - | Omröstning Nr.3 | -

Omröstningarna fortsätter! Julupplagan av omröstningen avslutad. Inte speciellt förvånande gick mysiga plattformaren (och högst rankade i år på metacritic) Super Mario Galaxy 2 vidare på 8 röster. Sedan hade vi lite av en nagelbitare där Super Meat boy samt Red Dead Redemption hade länge bara en röst som skiljde dom åt men i slutet drog Red Dead stråt längre och fick 7 stycken röster emot Meat boys 6.

Upplägget för omröstningarna är såhär; Varje vecka fram tills vecka ett så kommer det komma upp en omröstning här på skillpoint. En omröstning med fem stycken spel, spel som har fått tillräckligt med nomineringar ifrån nomineringsdelen (nominerade av oss) för att gå vidare. Du röstar på det spelet den veckan du tycker är bäst, om du inte har spelat något spel som är med i omröstningen så stuntar du antingen i att rösta eller så röstar du på det spelet du tycker verkar roligast.

De två spel som får flest röster går vidare till den sista och sjunde delen som hålls vecka två. Tillslut kommer vi att ha tio stycken spel som har kommit ifrån deras respektive omröstningar (som dom självklart har vunnit). Där kommer ni få rösta en sista gång. Det spelet som får allra mest röster i finalen kommer tilldelas priset Skillpoints Game of The Year-omröstnings Vinnare.

Det är dock en bit dit. Vi har fortfarande fem stycken delmoment att ta oss igenom. Så med reglera dragna (om ni har några frågor är det bara att ställa dom) så är det dags att börja, dags att rösta. Dom vi har att rösta på denna vecka är:

Assassins Creed Brotherhood [6 Nomineringar]

Metacritic skrev:
The critically acclaimed single-player experience of Assassin's Creed is back and better than ever as Ezio returns in an epic struggle against the powerful Templar Order. Now a legendary Master Assassin, he must journey into Italy's greatest city, Rome, center of power, greed and corruption to strike at the heart of the enemy. Defeating the corrupt tyrants entrenched there will require not only strength, but leadership, as Ezio commands an entire Brotherhood that will rally to his side. Only by working together can the Assassins defeat their mortal enemies.

89% på Metacritic

Alan Wake [8 Nomineringar]

Metacritic skrev:
lan Wake is a psychological action thriller, a unique new take in the world of gaming. The game is set in an idyllic all-American small town and its surroundings in the state of Washington. Alan Wake, the game's protagonist, is a bestselling horror writer, who writes a novel about his darkest nightmares. In the game, those nightmares come true.

83% på Metacritic

Limbo [4 Nomineringar]

Metacritic skrev:
Uncertain of his sister's fate, a boy enters LIMBO.

90% på Metacritic

Fable III [3 Nomineringar]

Metacritic skrev:
Five decades have passed since the events of Fable II, and Albion has matured into an industrial revolution, but the fate of the kingdom is at peril. In Fable III” you are called upon to rally and fight alongside your people, ascend to the seat of power, and experience the true meaning of love and loss. The choices and sacrifices you make while fanning the flames of revolution, and then as you rule as King or Queen or Albion, will lead to an ever evolving world of consequences that will be felt across your entire land.

80% på Metacritic

Mass Effect 2 [10 Nomineringar]

Metacritic skrev:
The Mass Effect trilogy is a science fiction adventure set in a vast universe filled with dangerous alien life forms and mysterious uncharted planets. In this dark second chapter, Saren’s evil army of Geth soldiers has just been defeated, and humans, who are still struggling to make their mark on the galactic stage, are now faced with an even greater peril.

96% på Metacritic

Röstningen avslutas om exakt en vecka. De två spelen som har flest röster då kommer att gå vidare. Lycka till!

Omröstning: 
Vilket spel förtjänar din röst?
TTV
TTVs bild

Citat funktionen fungerar ganska intressant just nu. Älskar hur den tar med sista stycket också som inte ens har [qoute]-koden på sig. :D

Ska kolla vad fan som har gått snett. Ber om ursäkt att den är lite sen också. Skyller på julen. :santa:

EDIT: Löst. Ser dock nu att jag har glömt att ta med sista altenativtet för folk som inte har spelat något av spelen. Fuck. Inte min dag idag.

Senast ändrad av TTV, 28 december, 2010 - 16:05.
Kletets bild

Mass Effect 2 är årets tveklöst bästa spel. Längesedan (om det ens har hänt) jag satt med hakan i golvet spelet igenom. Jag önskar att jag kunde få spela genom spelet för första gången igen. :tired: :love:

I can't remember to forget you.

KidCactuss bild

Mass Effect 2, utan tvekan. :santa:

Psykisk sjukmänniska

Ollebros bild

blir Mass Effect 2 och 3 till PS3 nästa år för mig kanske.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Reyqunes bild

Självklart blir det Mass Effect 2. Har dock inte spelat något av de andra, men ser inte hur de skulle kunna vara bättre på något sätt.
Har bara spelat första Assassins Creed, det var bara ett okej spel, Alan Wake verkar vara rätt tråkigt, Limbo verkar rätt intressant men inte så att det skulle kunna vara bättre än Mass Effect 2. Fable 3 verkar vara ett bra spel, men inte heller det lika bra som Mass Effect 2, blir dock att spela Fable 3 sen när det släpps till PC.

TTV
TTVs bild

Även för mig blev det Mass Effect 2 utan en tanke. Underbart spel.

prismas bild

För mig fick det bli Limbo av samma anledning som jag röstade på Heavy Rain, det fanns helt enkelt inget annat spel som liknade det i år. En unik upplevelse som tyvärr bara blir färre och färre nuförtiden.

Du är bäst!

Josef Diktatorns bild

Lätt Mass Effect 2 utav dessa titlar. Bättre spelbart rymdepos finns inte (ja om man nu inte räknar Dead space som ett rymdepos då).

F.K... in the coffee...

Rymdyoghurts bild

Ugh. Limbo, Alan Wake och Mass Effect 2 i samma omgång. Känns lite sorgligt att bara kunna rösta på en av dem.
Men det blir tveklöst Mass Effect 2, som jag trots allt håller som årets bästa spel.

Don't piss in my ear and tell me it's raining.

Crimson Thunders bild

Assassins Creed - Brotherhood

Bästa spelet i serien enligt mig och det förtjänar verkligen att gå vidare. Jag kan dock tänka mig att Mass Effect 2 är en verklig motståndare men eftersom det inte släppts till PS3 ännu kan jag inte säga något om det.

PSN: Mr_jump

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.