TTV
TTVs bild

Del 6 av 7
Tidigare delar: Nominering -

Då var vi framme till den sista deltävlingen! Efter denna har vi 10 stycken spel son har vunnit sina respektive veckor. Vi ska bara ha två till. Förra veckan gick inte så föga förvånande Mass Effect 2 vidare och tillsammans med Mass Effect 2, efter lottning, gick Assassins Creed: Brotherhood vidare. Det och Alan wake låg på samma antal röster så den berömda (och hatade) hatten fick komma fram och AC: B blev det tillslut det spel som gick vidare, intressant då Alan wake faktiskt hade fler nomineringar. Man får se till att rösta på sin favorit helt enkelt.

Upplägget för omröstningarna är såhär; Varje vecka fram tills vecka ett så kommer det komma upp en omröstning här på skillpoint. En omröstning med fem stycken spel, spel som har fått tillräckligt med nomineringar ifrån nomineringsdelen (nominerade av oss) för att gå vidare. Du röstar på det spelet den veckan du tycker är bäst, om du inte har spelat något spel som är med i omröstningen så stuntar du antingen i att rösta eller så röstar du på det spelet du tycker verkar roligast.

De två spel som får flest röster går vidare till den sista och sjunde delen som hålls vecka två. Tillslut kommer vi att ha tio stycken spel som har kommit ifrån deras respektive omröstningar (som dom självklart har vunnit). Där kommer ni få rösta en sista gång. Det spelet som får allra mest röster i finalen kommer tilldelas priset Skillpoints Game of The Year-omröstnings Vinnare.

Det är dock en bit dit. Vi har fortfarande fem stycken delmoment att ta oss igenom. Så med reglera dragna (om ni har några frågor är det bara att ställa dom) så är det dags att börja, dags att rösta. Dom vi har att rösta på denna vecka är:

Singularity [3 Nomineringar]

Metacritic skrev:
On a clandestine mission deep into Russian territory, an American black ops team crash lands on an island research base that was mysteriously abandoned in the 1950’s. Cut off from the outside and under attack by an army of nightmarish creatures, Captain Nathaniel Renko is forced to battle his way through the hostile territory armed with the TMD (Time Manipulation Device) – a time altering weapon created over 50 years ago. Who created the TMD and why is just one of the many Cold War secrets Renko must uncover as he is thrown back and forth across time, making choices that will alter the course of world history.

76% på Metacritic

Vanqish [6 Nomineringar]

Metacritic skrev:
Directed by Shinji Mikami, VANQUISH is a sci-fi shooter of epic proportions with a fast, fluid and frenetic combat system, and an engaging and immersive storyline. Players take the role of Sam, a government agent kitted out with a futuristic battle suit, in a near future world where nations war over the planet's remaining energy resources. A versatile fighter with a huge arsenal of weaponry at his disposal, Sam also has an array of martial arts skills that he can use to take down his robot enemies.

87% på Metacritic

Call Of Duty: Black Ops [8 Nomineringar]

Metacritic skrev:
Treyarch is developing the next installment in the Call of Duty franchise, rumored to be set during the Cold War.

87% på Metacritic

Halo: Reach [10 Nomineringar]

Metacritic skrev:
From the beginning, you know the end. In Halo: Reach, players experience the fateful moments that forged the Halo legend. It's the story of Noble Team, a squad of heroic Spartan soldiers, and their final stand on the planet Reach, humanity's last line of defense between the terrifying Covenant and Earth. This darker story is echoed by grittier visuals amid a backdrop of massive, awe-inspiring environments. Characters, enemies and environments are rendered in amazing detail by an all-new engine designed to deliver epic-scale encounters against the cunning and ruthless Covenant.

91% på Metacritic

Fallout: New Vegas [5 Nomineringar]

Metacritic skrev:
The latest game in the post-nuclear RPG series is being developed by many members of the Fallout 1 and 2 team at Obsidian Entertainment using the Fallout 3 engine.

85% på Metacritic

Röstningen avslutas om exakt en vecka. De två spelen som har flest röster då kommer att gå vidare. Lycka till!

Omröstning: 
Vilket spel förtjänar din röst?
Ollebros bild

blev Singularity, sorry Fallout: New Vegas men efter ha låtit dig sjunka in lite så lämnade Fallout 3 en härlig känsla i kroppen varje gång jag tänker på det, för New Vegas känner jag ingenting. känns mest som en lång konstig resa som tagit slut och så var det med det, inget man funderar på alls. Singularity blir jag också glad av när jag tänker på det.
vet inte riktigt vad New Vegas gjorde fel faktiskt, känns som jag bara besökte 1/4 av kartan och hela historien tog väldigt fort slut utan att jag fick se 5% av det som spelet har att erbjuda mig men jag tror faktiskt jag gjorde det mesta men det gjorde bara inget intryck på mig så som 3an. riktigt tråkigt. Vanquish röstar jag verkligen inte på, jävlar, demot var grymt roligt och så köper man spelet som då är demot i 6 timmar. då var det inte så jävla roligt längre.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

TTV
TTVs bild

Jag är heller inte säker på om Vanquish förtjänar min röst. Alldeles för kort och presentationen i spelet är under all kritik. Dialogen så dålig att det gör ont i själen, storyn är tråkig och allmänt förvirrade rakt igenom. Men ganeplayet är fruktansvärt bra.

Spelet förtjänade en nominering, visst. Men är det tillräckligt bra för att få en röst? Vet inte. Står mellan Vanquish och Black Ops.

UfU__Xs bild

Fick bli Vanquish här då det är det enda av spelen jag spelat. Det som eventuellt skulle kunna toppa det är Fallout.

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

KidCactuss bild

Singularity, årets överraskning! :party:

Psykisk sjukmänniska

TTV
TTVs bild

17 stycken har röstat på ett specifikt spel. Fyra stycken har sagt varför. :tired:

Naturlazers bild

Blev Singularity för mig. Stod mellan det och Black Ops.

Black Ops förtjänar absolut att vara topp 10 i Skillpoints GOTY-tråd men för min del känner jag att Singularity är ett roligare val att välja.
Har ju än så länge bara spelat ungefär 2 timmar av Singularity men tror att jag kommer få trevligt med det.
:beer: :)

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

Kletets bild

Vet inte om Halo: Reach är värd min röst. Visst, det är bra, men har inte orkat ta mig genom hela kampanjen. Onlineläget är dock rätt himla fräscht. Får sätta mig ner och tänka. :tired:

I can't remember to forget you.

Ollebros bild

Naturlazer skrev:
Har ju än så länge bara spelat ungefär 2 timmar av Singularity men tror att jag kommer få trevligt med det.

det blir bättre ju längre du spelar.

This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

TTV
TTVs bild

Kletet skrev:
Vet inte om Halo: Reach är värd min röst.

Vilket står det i mellan? Eller blir det blank röst om inte Reach får den?

Reyqunes bild

Blev Fallout: New Vegas eftersom det är det bästa spelet av dessa. Var nästan så att det blev Singularity, men New Vegas+moddar är helt enkelt bättre.

Josef Diktatorns bild

Som ett benhårt Halo-fan blev det självfallet Reach min röst föll på. Fast det hade fått min röst även fast jag inte varit ett benhårt fan av serien, Reach har den mest engagerande storyn i serien och fantastisk MP som jag fortfarande spelar aktivt. :beer:

F.K... in the coffee...

Kletets bild

Thörn skrev:
blir det blank röst om inte Reach får den?

Precis. Men tror ändå att rösten faller på Reach, det är ju trots allt Halo. 0:)

I can't remember to forget you.

Lars Jensens bild

Black Ops för min del!

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

TTV
TTVs bild

Röstningen avslutas idag. Skulle avra fint och få en avgörande röst mellan Vanquish och Black-Ops.

Ollebros bild

men vafan folk! rösta på Singularity nu!

UfU__Xs bild

Thörn skrev:
Skulle avra fint och få en avgörande röst mellan Vanquish och Black-Ops.

Annars är det väll inget egentligt problem att ta med båda i den slutliga omröstningen antar jag? :)

WEAR!"

TTV
TTVs bild

UfU__X skrev:
Annars är det väll inget egentligt problem att ta med båda i den slutliga omröstningen antar jag?

Skulle i och för sig gå men då känns det som att jag skulle ha gjort så från första början. Hittills, om det har blivit samma antal röster, så har jag lottat (ja, med din favvo-hatt) om vilket spel som ska gå vidare. Det var faktiskt denna omgång jag upptäckte att man kunde ha fler än tio stycken alternativ att rösta på. Där av lottningen, för jag trodde att det inte gick att ha fler än tio.

UfU__Xs bild

Thörn skrev:
Där av lottningen, för jag trodde att det inte gick att ha fler än tio.

Ok, då hade du ju en god teknisk anledning också. Jag har inte skapat någon omröstning på sidan ännu så jag vet inget. 0:)

WEAR!"

TTV
TTVs bild

Omröstningen är nu stängd. Final-omröstningen kommer upp imorgon. :beer:

Strafers bild

Ser fram emot. :cry:

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.