TTV
TTVs bild

Del 7 av 7
Tidigare delar: | Nominering | - | Omröstning Nr.1 | - | Omröstning Nr.2 | - | Omröstning Nr.3 | - | Omröstning Nr. 4 | - | Omröstning Nr. 5 |

Tjugofem spel har blivit tio. Under sex veckor har vi nominerat, vi har röstat och nu har vi kommit fram till finalen. Här ställer vi alla de tio spel som har vunnit sin omröstning mot varandra för att göra den ännu svårare för er att bestämma sig för vilket spel som ska just din röst.

Omröstningen är öppen antingen en eller två veckor, beroende på om jag känner att alla som brukar rösta har röstat efter en vecka kan jag stänga ned den efter en vecka, om jag dock ser att vi inte har lika många som har röstat som vi brukar ha kan jag låta omröstningen vara igång en vecka till.

Nu ska jag inte hålla på det längre. Det spelet som röstas fram till vinnare i denna omröstning blir Skillpoints Game Of The Year-omröstnings Vinnaren. Lycka till.

Dom ni har att rösta på är:

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Heavy Rain:

prisma skrev:
Fick bli Heavy Rain ett spel med bra story som jag blev helt uppslukad av. Heavy Rain stack ut från mängden då det inte finns några spel som liknar det.

God Of War III:

MarkoV skrev:
GOD3 uppfyllde mina förväntningar totalt på spelet, bra story, bra gameplay. Perfekt uppföljare. Sen har det väl också mycket att jag gillar grekisk mytologi en del.

StarCraft II:

Reyqune skrev:
Inte ett så speciellt svårt val. Självklart blir det Starcraft 2, visst Civilization V är också ett bra spel men inte i närheten av lika bra som Starcraft 2.

Civilization V:

Ingen skrev:
6 Stycken röster men ingen kände för att motivera sin röst.

Super Mario Galaxy 2:

Josef Diktatorn skrev:
Trots att flera av finalisterna är riktiga kap så är ändå Super Mario Galaxy 2 läskigt överlägset på alla fronter. När det kommer till perfektion och spelglädje så slår ingenting galaxy 2 på fingrarna.

Assassins Creed: Brotherhood:

Crimson Thunder skrev:
Bästa spelet i serien enligt mig och det förtjänar verkligen att gå vidare.

Red Dead Redemption:

prisma skrev:
Fick bli Red Dead. Älskar GTA serien och Red Dead påminner mycket om GTA. Ett helt fantastiskt spel med mycket frihet och en spännande miljö.

Mass Effect 2:

Kletet skrev:
Mass Effect 2 är årets tveklöst bästa spel. Längesedan (om det ens har hänt) jag satt med hakan i golvet spelet igenom. Jag önskar att jag kunde få spela genom spelet för första gången igen.

Halo: Reach:

Josef Diktatorn skrev:
Som ett benhårt Halo-fan blev det självfallet Reach min röst föll på. Fast det hade fått min röst även fast jag inte varit ett benhårt fan av serien, Reach har den mest engagerande storyn i serien och fantastisk MP som jag fortfarande spelar aktivt.

Vanquish:

UfU__X skrev:
Fick bli Vanquish här då det är det enda av spelen jag spelat.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tack för i år och jag hoppas på ett större Skillpoint med en större Community nästa år så vi får fler röster och fler motiveringar!

Omröstning: 
Vilket spel tycker du ska Vinna?
UfU__Xs bild

Thörn skrev:
fler motiveringar!

Vilken fin motivering jag fick bidra med då. :D
Den stämmer dock inte riktigt i det här fallet. Jag har ju spelat Starcraft 2 också. :p

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

TTV
TTVs bild

UfU__X skrev:
Den stämmer dock inte riktigt i det här fallet. Jag har ju spelat Starcraft 2 också.

Iof. Det var dock det du sa när du röstade på Vanquish. :beer:

Jag tar betänketid hur som helst. Det står mellan StarCraft II och Mass Effect 2.

KidCactuss bild

Thörn skrev:
Jag tar betänketid hur som helst.

Samma här, ska fundera lite. Mass Effect 2. Eller Heavy Rain. Eller Mass... Hm.

Jag är hur som helst förvånad över att se Vanquish på den här listan — det trodde jag aldrig, trots att jag gillade spelet en hel del.

Psykisk sjukmänniska

UfU__Xs bild

KidCactus skrev:
Jag är hur som helst förvånad över att se Vanquish på den här listan

Särskilt som inte Bayonetta finns med, vilket enligt mig var ett oändligt mycket bättre spel. Men så kan det ju bli när man kör ett sånt här utslagsupplägg.

Jag är förövrigt inte jätteförtjust i Vanquish, "demot var bättre än spelet". Men det var helt ok och jag älskar hela presentationen. :p

WEAR!"

TTV
TTVs bild

UfU__X skrev:
älskar hela presentationen.

:tard:

TTV
TTVs bild

Bara jag som inte ser omröstningen förresten? :tard:

Fixed.

Senast ändrad av TTV, 10 januari, 2011 - 17:30.
Strafers bild

Thörn skrev:
God Of War III
100% (1 röst)

Inte så svårt där.

Kul att jag är den enda som röstat.

UfU__Xs bild

Thörn skrev:
:tard:

Jag kan verkligen inte förstå folk som inte gillar den, jag skrattade och grät (av skratt) om vartannat under mer eller mindre varje filmsekvens. Och det fanns rymdskepp.

Men här röstar jag på Starcraft 2. :beer:

WEAR!"

KidCactuss bild

Jag röstade tydligen på alla spel, mest för att se om det faktiskt gick. :8)

Psykisk sjukmänniska

KidCactuss bild

Thörn skrev:
Fixed.

Du verkar ha fixat till nåt fel, eftersom det går att rösta på alla samtidigt. 0:)

Psykisk sjukmänniska

Carefaces bild

Super Mario Galaxy 2, har aldrig haft så kul med ett spel förut. (:

TTV
TTVs bild

KidCactus skrev:
eftersom det går att rösta på alla samtidigt.

Stämmer bra. :bigsmile: Har fixat det nu.

KidCactuss bild

Det fick bli Heavy Rain till slut ändå. :beer:

Psykisk sjukmänniska

Naturlazers bild

100% Heavy Rain! :beer:

EDIT: Vill tillägga att denna tråd borde vara som nyhet på startsidan!
Speciellt nu eftersom det är finalomgången! :beer:

Senast ändrad av Naturlazer, 10 januari, 2011 - 18:29.

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

Reyqunes bild

Mass Effect 2!

TTV
TTVs bild

Det blev Mass Effect 2 till slut. Underbart spel rakt igenom och även fast hela StarCraft-communityn är underbar, battle.net imponerande uppbyggt och spelet ren perfektion (10/10, som det känns nu) så drar Mass Effect 2 stråt längre.

Alexanders bild

Red Dead Redemption fick min röst, därför att det är det spel som har roat mig mest under 2010. Halo: Reach är bra, men det känns inte tillräckligt nytt för att bli årets spel. Det är ett nytt, ännu bättre Halo (som berättar ytterligare delar av historien), men inte mycket mer än så. Mass Effect 2 har jag men det är fortfarande inplastat. :bigsmile: Köpte det samtidigt som ettan i augusti och har fortfarande inte spelat klart ettan såatte. :8) Resten i listan har jag inte spelat, förutom ett fåtal matcher i SCII-betan.

Sebastian Magnussons bild

Naturlazer skrev:
EDIT: Vill tillägga att denna tråd borde vara som nyhet på startsidan!
Speciellt nu eftersom det är finalomgången!

Agreed.

Har som ni säkert märkt varit problem med att omröstningar varit väldigt sega, vilket även drabbat förstasidan om sådana trådar legat där.

No longer. Så denna är uppe där.

Vill passa på att tacka Thörn för en fantastiskt ambitiös trådserie, för övrigt!

(oh, and Starcraft II ftw btw!)

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Sundance Kids bild

Civ5.

Vem kunde tro att hexagoner kunde revolutionera en av världens bästa spelserier?

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

Kletets bild

Jag kan faktiskt inte bestämma mig mellan Mass Effect 2 och StarCraft II, motivationen till Mass Effect 2 står ju redan där, men StarCraft II alltså..
Jag vet inte ens om jag kan rösta på spelet i och med att jag inte ens har spelat det, men ändå är det just det spelet som jag lagt ned absolut mest tid på i år. Jag har stiftat nya bekantskaper med Day [9], HuskyStarcraft, HDStarcraft och den nervkittlande StarCraft II finalen på Dreamhack.

Nä, det här tål att tänkas på ett tag. :tard:

Senast ändrad av Kletet, 10 januari, 2011 - 21:14.

I can't remember to forget you.

TTV
TTVs bild

Kletet skrev:
och den nervkittlande StarCraft II finalen på Dreamhack.

Var du där?

Kletets bild

Thörn skrev:
Var du där?

Ohyes, jag var där!

Betalade inträde endast för att kolla på SC2-turneringen. Satte mig där finalen skulle spelas två och en halv timme innan den började för att försäkra mig om en bra plats. Sen när det hela satte igång, fullsatt med folk som älskade StarCraft, underbart fantastiska kommentatorer, en superb final, ja då kände man på riktigt att E-Sport har en framtid även i Sverige. :party:

TTV
TTVs bild

Kletet skrev:
Ohyes, jag var där!

Låter helt underbart. Önskade att jag kunde vara där.

Kletets bild

Thörn skrev:
Önskade att jag kunde vara där.

So did I. :8)

TTV
TTVs bild

Kletet skrev:
So did I.

Jag får dra något år så kan vi titta tillsammans! :D

KidCactuss bild

Och kanske hålla handen, till slut? :love:

Psykisk sjukmänniska

Sundance Kids bild

Att Thörn och Kletet skulle ha en liten romans för varandra kommer inte som en chock precis, det här hängt i luften ett tag vid detta laget.

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

TTV
TTVs bild

KidCactus skrev:
Och kanske hålla handen, till slut?

Om du är avundsjukt cactus så är det bara säga så. Jag är öppen för er båda :bigsmile: Samma sak gäller dig Kiddo.

Senast ändrad av TTV, 10 januari, 2011 - 23:44.
Alexanders bild

Bromance eller romance?

Ollebros bild

Sundance Kid skrev:
Vem kunde tro att hexagoner kunde revolutionera en av världens bästa spelserier?

tror jag vet vad som blir den stora nyheten i 6an :D

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.