Vargavakas bild

Delvis för att jag själv har fått tummen ur arslet och börjat spela SSFIV (även fast jag har haft ett exemplar liggande hemma i månader) men framför allt för att det inte finns en tråd om Street Fighter än gör jag slag i saken och drar igång en samlingstråd för den fjärde installationen i denna anrika serie.

Spelet

Den aktuella konsolversionen av Street Fighter IV just nu är Super Street Fighter IV vilken är släppt till Xbox 360 och PS3. Det finns även en PC-versionen av vanilj-varianten samt en portning till iPhone men då spel av det här slaget med fördel bör avnjutas tillsammans koncentrerar sig den här tråden framför allt på konsolversionerna.

Super Street Fighter IV introducerar tio nya karaktärer till spelet varav Taekwondo-baserade Juri och den turkiska oljebrottaren Hakan är helt nya. De andra är plockade från tidigare Street Fighter-titlar.

Karaktärsgalleriet ser ut som följer:
Abel, Adon*, Akuma, Balrog, Blanka, Cammy, Chun-Li, Cody*, C.Viper, Dan, Deejay*, Dhalsim, Dudley*, E.Honda, El Fuerte, Fei Long, Gen, Gouken, Guile, Guy*, Hakan*, Ibuki*, Juri*, Ken, Makoto*, M.Bison, Rose, Rufus, Ryu, Sagat, Sakura, Seth, T.Hawk*, Vega & Zangief

* Ny i Super Street Fighter IV

I december kom en uppdaterad version döpt till SSFIV: Arcade Edition ut i de Japanska arkadhallarna. Yun, Yang, Evil Ryu och Oni är nya karaktärer i den här versionen som enligt rykte skall släppas som DLC till hemkonsoler, i stället för att släppas i ytterligare en boxad version av SFIV.

Spelare (Namn - 360 / PSN ID - Karaktär?)

Vargavaka - Vargavaka (360) - Akuma & Makoto
Joakim Wigholm - Swedish Wargoat (360) - Ken
...

Externa resurser

Shoryuken SSFIV Wiki

Sådär någonting? Jag kan expandera huvudinlägget allt eftersom.

Jag lade till mig själv i (den förhoppningsvis växande) listan. För stunden kör jag mest på min gamla favorit Akuma men det kan nog ändra sig med tiden. Är det fler som spelar och skulle vara sugna på att köra ett par matcher en kväll, posta i tråden. :D

Fuzzys bild

Mitt ex av spelet har också legat rätt orört i två månader och Fuzzy har inte fått tummen ur stjärten och greppat stickan igen för några masochist-sessioner. Men det kommer.

Joakim Wigholms bild

Jag nickar Swedish Wargoat på Xbox Live. Är en allmänt kass Ken, trots femtonhundra timmar i vanilla och Super. Har legat av mig ordentligt senaste halvåret men har börjat komma in i matchen igen. Peppen är hög inför Arcade Edition.

Bara att adda mig om ni vill fightas. Informera mig gärna om att ni är från Skillpoint. ;)

“Some may never live, but the crazy never die”

Vargavakas bild

Joakim: Jag är gärna på och kör ett par rundor någon kväll men jag har det upp över örenen stressigt de närmaste två veckorna. Jag skickar ett PM eller någonting när det lättar upp lite så kör vi någon gång när det passar.

För övrigt riktigt trevligt att Arcade Edition verkar komma som DLC. Det känns som om det är ett vettigare sätt att expandera fightinglir än att släppa nya boxar hela tiden.

Senast ändrad av Vargavaka, 6 maj, 2011 - 15:54.
Joakim Wigholms bild

Trevligt! Det är bara att hojta till när du är pepp. Jag är, som oftast, tillgänglig framåt kvällskvisten.

DLC är att föredra framför en ny skiva. Nu är det bara balanseringar och fyra nya karaktärer så det är ingen större mängd information som måste laddas hem. Pepp... pepp, pepp!

Jonas Östlunds bild

Tanken är att försöka få igång lite småturneringar här på Skillpoint och vi tänkte starta med Street Fighter. Anmälan kommer dyka upp till veckan. Hoppas det blir ett par stycken som vill vara med iaf. :)

Vargavakas bild

Jonas: Ah, vad lattjo. Småturneringar är alltig kul, även om min egen erfarenhet säger att det kanske är bra att hålla de koncentrerade över en kortare period så de inte rinner ut i sanden (sneglar mot alla ospelade matcher) >_>

Om det inte kräver allt för mycket tidsinvestering är jag säkerligen på att agera slagpåse i en SF4-turnering.

Joakim Wigholms bild

Alltid pepp med turneringar om det finns priser. Free shit! :love:

Jag såg den här videon av en turnering i SSFIV 3D Edition. Finalen utspelar sig mellan två Guile-spelare och touchscreen är påslaget. Jag får lite ont i hjärtat. Hur fan kan man anse det här vara turneringsvärdigt!?

Sonic Boom, Sonic Boom, Sonic Boom - påminner lite om en SF-buddie till mig.

Senast ändrad av Joakim Wigholm, 7 maj, 2011 - 17:11.

mr_carls bild

Tja bah,

nickar "Carl Linne" på xbox live och kör som herr Joakim "Swedish Wargoat" Wingholm Ken som main och tycker trotts ynka 160+ timmar att jag ger ganska bra motstånd i de flesta fall, behöver dock träna upp mina avslut bättre för att kunna ge lite mer stryk.

ggBBZX (inte verifierad)
ggBBZXs bild

PSN: ggBBZX
Nivå: nybörjare
Karaktär: det som erbjuds...
adda mig gärna

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.