Josef Diktatorns bild

Idag släpps det eminenta Torchlight till 360 och efter ett par timmars spelande kan jag bara säga som Borat "wa wa we wa" och ja det säger jag i ren glädje.

Torchlight är en klassisk Diablo-klon i ny fin pyjamas och det smakar mumma från ruta ett. Kalaset utspelar sig i den genom-mysiga staden Torchlight som är känt för sina gruvor fyllda med "ember" en mystisk magisk materia som såklart alla onda makter vill lägga sina vantar på.
Det är till Torchlight du anländer i form av antingen berserker (kick-ass krigare), alchemist (magiker) eller Vanquisher (Rogue a´la pilbågsnisse a´la plantera fällnisse) och sedan är det bara en sak som gäller och det är att sammla en jävla massa loot.
Man samlar på sig uppdrag och beger sig ned i Torchlights grottsystem och samlar loot, blir starkare, får fräckare förmågor och möter tuffare och tuffare motstånd. Atmosfären i Torchlight är magisk och påminner rent grafikmässigt mycket om World of Warcraft vilket inte är ett dugg konstigt då skaparna av Torchlight är gammla Blizzard-rävar. dock så säger jag inte att designen känns rippad av WoW, jag säger bara att den tecknade stilen och designen påminner en hel del om WoW´s och det passar Torchlights värld perfekt.

När det kommer till utforskning så är det få spel som är så belönande som Torchlight (ja om man inte räknar diablo-spelen då) då man kan hitta fantastisk loot i varje liten vrå och ja det är väldigt beroende framkallande att springa runt och leta skatter. Då och då stöter man på gömda skattkammare eller portaler som leder till mystiska platser utanför själva världen där man kan hitta ännu bättre grejer.

Jag älskar Torchlight, spelade det lite på PC men föredrar helt klart att avnjuta detta megamys till spel i soffan. Kontrollschemat lider inte ett jota utav att ha blivit konsoliserat utan känns helt perfekt mappat på paden.

Jag kan inte göra annat än att rekommendera Torchlight då det är så sjukt bra och helt klart ynka 1200 poäng över Live. Torchlight är enligt mig det bästa släppet över Live tillsammans med det eminenta Beyond Good and Evil HD någonsin.

Skaffa skiten nu!

F.K... in the coffee...

Vargavakas bild

Mmm, Torchlight är helt klart ett mysigt spel. När jag spelade det körde jag som ranger/hunter/whatever-klassen och använde mig av Ricochet i tid och otid. Pilar som studsar runt hörn borde vara standard i alla spel.

Någonstans en fyra-fem nivåer ner i underjorden började upplägget däremot bli lite väl repetitivt, det var ett bra tag sedan jag rörde det nu.

TTV
TTVs bild

Jag spelade demot och blev galet sugen på det. Kanske blir ett köp. Jag får se.

UfU__Xs bild

Tvåan är väll på ingång relativt snart också (för PC då) och då är det ju multiplayer och grejer som jag förstått var det som folk och min bror saknade mest i första spelet.

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Josef Diktatorns bild

UfU__X skrev:
Tvåan är väll på ingång relativt snart också (för PC då) och då är det ju multiplayer och grejer som jag förstått var det som folk och min bror saknade mest i första spelet.

Stämmer men är man som jag och föredrar soffamys så är ändå Torchlight så himla värt! ;)

F.K... in the coffee...

TTV
TTVs bild

Planerar att vara bakis imorgon. Blir med största möjlighet ett köp då. :beer:

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.