KidCactuss bild

Make.Sense skrev:
Ok, jag tar tillbaka lite om det jag sagt om att spelet var fult.
Fick spelet till PC med posten idag (köpte det i Storbritannien då det var 150:- billigare, och postgången är seg), och efter att ha dragit på "Extreme" i Settings så ser det faktiskt rätt bra ut. Nästan i klass med Metro 2033, som är det snyggaste jag spelat. Ger de Crysis 2 det vackra ljus du kan få med DX11 (men inte med DX9, i så fall hade de redan gjort det) lite lätt tesselering som de lovat så blir detta helt klart bland det vackraste jag spelat.

Fortfarande lider Crysis 2 av en del lågupplösta texturer, som är ett klassiskt tecken på att det är en konsollport. Hoppas att någon kan modda in lite mer högupplösta texturer.

I alla fall, bedömningen gjorde jag på betan som läckte i Februari, och på demot. Inget av dem imponerade mig särskilt. Crysis 2 imponerar mig egentligen inte väldigt, men releaseversionen ser betydligt bättre ut än demot och betan. Som sagt, DX11-ljus och jag är såld. För alla er som spelat Metro 2033 i DX9 och DX11 så förstår ni vad jag menar med DX11-ljus, och skillnaden mellan ljus i DX9 och DX11. Det handlar även att 11 gör Ambient Occlusion bättre än 9 o.s.v.

Nej, det beror inte på utvecklarna, det beror på DX som motor.

Så mycket text och inte ett ord om hur bra/dåligt du tycker att spelet är.

Psykisk sjukmänniska

Make.Senses bild

Eftersom det bara är ett FPS som så många andra.
MP är Call of Duty med temporär cloak och juggernaut. Men fortfarande bra.
SP är som vilket FPS som helst, du springer, du skjuter på allt som rör sig.
Är väl i klass med första Crysis so far..

Finns liksom inget speciellt att säga.
Men det är i alla fall ett spel som känns spelvärt, till skillnad från t.ex. Homefront,
det spelet kommer det dröja innan jag spelar färdigt, Crysis 2 blir man väl klar med till helgen, och med tanke på hur många ofärdiga spel jag har så säger det ganska mycket om Crysis 2.

Carefaces bild

Make.Sense skrev:
Maxar det i 1680x1050 med mitt GTX460.

Blir ju betydligt mycket snyggare i full HD. :)
Make.Sense skrev:
Nästan i klass med Metro 2033, som är det snyggaste jag spelat.

Jag tycker Crysis 2 är vääldigt mycket snyggare än 2033, tyckte inte det var något speciellt om jag ska vara ärlig, krävde mycket av datorn men det kändes inte som om att det var speciellt befogat. Tycker nog Crysis 1 är snyggare än 2033, då med ett ton mods men ändå. :)

Josef Diktatorns bild

Ollebro skrev:
hur kort är kort?

Kort är i det här fallet inte alls kort, spelet ligger på 13 - 15 timmar och det är rätt långt i FPS-mått mätt.

F.K... in the coffee...

Reyqunes bild

Josef Diktatorn skrev:
spelet ligger på 13 - 15 timmar och det är rätt långt i FPS-mått mätt.

Finns det ens några bra FPS med längre speltid än så?(Då menar jag spel som är enbart FPS, spel som exempelvis Deus Ex räknas inte.)

Josef Diktatorns bild

Reyqune skrev:
(Då menar jag spel som är enbart FPS, spel som exempelvis Deus Ex räknas inte.)

Fast Crisis 2 hamnar också i den där kategorin, det är allt annat än ett run and gun. I stort sätt alla situationer finns det alltid ett par sätt att ta sig vidare på. ;)

F.K... in the coffee...

UfU__Xs bild

Josef Diktatorn skrev:
Fast Crisis 2 hamnar också i den där kategorin, det är allt annat än ett run and gun. I stort sätt alla situationer finns det alltid ett par sätt att ta sig vidare på.

Men det gör ju inte att det inte är ett renodlat fps. Det innehåller ju exempelvis inga egentliga rollspelselement (häver jag ur mig utan att ha spelat spelet i fråga...) vilket jag antar var det som reyqune syftade på. Genrer är ju ofta lite knepigt men jag tror nog de flesta är överens om var Crysis står i det fallet. :p

Det är beställt nu i alla fall men jag klumpade mig lite så jag lär nog få vänta ända tills nästa vecka innan jag kan spela det. :tired:

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

KidCactuss bild

UfU__X skrev:
Det innehåller ju exempelvis inga egentliga rollspelselement (häver jag ur mig utan att ha spelat spelet i fråga...)

Man kan faktiskt uppgradera sin dräkt med "erfarenhetspoäng" man plockar på sig, så då är det ett RPG!!!

Psykisk sjukmänniska

Man5ons bild

Igårkväll fick dom allt smaska kotte! Tycker som helhet att Crysis 2 träffar en sweet spot någonstans mellan level 10 till level 14. Sweetspoten börjar när man blir...

Spoiler: Highlight to view
bortspolad efter att ha grejat i underjorden, och tar slut efter man spöat den första stormechagubben man skall flanka.

Innan detta känns spelet rätt "meh" och efter sweetspoten, de sista 4-5 levlarna av spelet alltså, så tycker jag själv helt enkelt att det är lite för packat med badguys. Typexempel är sistabanan...

Spoiler: Highlight to view
uppe i himlen där jag helt enkelt bara pansrade på mig och kutade igenom horder av fiender utan att i princip döda en enda.

Det var för många helt enkelt.

Men ja, rätt kul för att vara ett FPS.

7/10

Last chance to lose control

KidCactuss bild

En väldigt intressant artikel på ämnet grafik i Crysis 2 vs. Crysis:

http://www.rockpapershotgun.com/2011/03/29/crysis-2-technical-analysis

Senast ändrad av KidCactus, 30 mars, 2011 - 08:59.

Psykisk sjukmänniska

HybridTheWombats bild

KidCactus skrev:

http://www.rockpapershotgun.com/2011/03/29/crysis-2-technical-analysis

...om du läst hade du förstått att det var ett skämt.

KidCactuss bild

HybridTheWombat skrev:

Spoil sport. :p Jag postade ju artikeln just därför, med tanke på diskussionen i den här tråden.

Psykisk sjukmänniska

UfU__Xs bild

HybridTheWombat skrev:

Dååå förstår jag varför det bara verkade vara en massa nonsens. :D

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

HybridTheWombats bild

KidCactus skrev:
Spoil sport. Jag postade ju artikeln just därför, med tanke på diskussionen i den här tråden.

I live to serve. >)

Man5ons bild

KidCactus skrev:

Artikeln = Funnay
Kommentatorsfältet = Hilarious

:bigsmile:

Last chance to lose control

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.