Man5ons bild

Fanns det alltså ingen tråd om det hära spelet? Nu gör det det iaf.

Egentligen så är jag väl inte rätt person att starta tråden ifråga, då jag inte har så hemskans mycket att säga än. Tänkte bara tjöta lite typ.

Har precis tagit av plasten, dvs den där plasten som var så svår att få av om ni lyssnade på SkillPod #15. Har kört Chapter I och II hittills, skall precis börja på III. Det mesta känns sig likt. Xenomorphs till höger och vänster, ens trofasta trestrålars laserpikadoll osv. Spelet har inte riktigt satt sig än, jag har inte särskilt "kul" med det. Jag älskade Dead Space, don't get me wrong, men jag vet inte om det verkligen behövdes en uppföljare? Ännu så länge känns storyn, öh, meningslös i tvåan iaf. Absolut inget som greppar tag mitt intresse.

Såatte, någon som spelat igenom det och kan säga att det "kommer igång" så småningom, eller är det helt enkelt en halvtrist påtvingad uppföljare?

Last chance to lose control

KidCactuss bild

Man5on skrev:
Ännu så länge känns storyn, öh, meningslös i tvåan iaf. Absolut inget som greppar tag mitt intresse.

Så tyckte jag i och för sig att det var i både ettan och tvåan, hade väldigt svårt att ta till mig den pågående storyutvecklingen mer än själva bakgrunden.

Man5on skrev:
Såatte, någon som spelat igenom det och kan säga att det "kommer igång" så småningom, eller är det helt enkelt en halvtrist påtvingad uppföljare?

Jag tycker att det är rätt likt ettan från början till slut, men för mig gör det inget. Dock kändes tvåan lite mer varierat än ettan ändå, både till miljöer och spelmoment.

Psykisk sjukmänniska

Man5ons bild

KidCactus skrev:
Så tyckte jag i och för sig att det var i både ettan och tvåan, hade väldigt svårt att ta till mig den pågående storyutvecklingen mer än själva bakgrunden.

Fast ja nej det håller jag inte med om, eller snarare, så tyckte inte jag. I ettan är storyn drivande, om än kanske inte särskilt nyanserad. Där dockar du med Ishimura och har lite substans i vad du sysslar med. Leta efter flickvän, försök förstå vad som egentligen hände osv. Man (jag) hade hela tiden nåt syfte med att spela vidare, det fanns saker att vara nyfiken på.

Hittills i tvåan så har det bara varit "vakna på hispan, följ blått streck, dö inte av alla xenomorphs". Men det kommer väl förhoppningsvis nån plot så småningom, har ju bara kört två chapters som sagt.

Last chance to lose control

Josef Diktatorns bild

Man5on skrev:
Hittills i tvåan så har det bara varit "vakna på hispan, följ blått streck, dö inte av alla xenomorphs". Men det kommer väl förhoppningsvis nån plot så småningom, har ju bara kört två chapters som sagt.

Tycker nog storyn är snäppet bättre än i ettan och storyn kommer igång så fort kulten kommer in i bilden, tycker dock inte tvåan som ett spel är bättre än ettan då tvåan känns ofta mer som en actionfest än ett skräckdrama. Svor mig igenom ett par passager när knappen i monsterfabriken verkade ha fastnat.
Bra spel dock.

F.K... in the coffee...

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.