TTV
TTVs bild

Så det lär ju inte ha undgått någon att jag är ett fan av första InFamous. Nu i skrivande stund är det bara åtta dagar kvar tills denna generations, enligt mig, bästa spel får en uppföljare. Är jag uppspelt?

Hyfsat. 0:)

Ska jag vara ärlig vet jag egentligen inte tillräckligt om spelet för att hederligt ta på mig ansvaret för att skapa den Officiella tråden tack vare att jag har satt MB (Media Block) på detta spel. Men eftersom detta forum har mindra aktivitet än Gameplayer (that's bad) så får väl jag ta på mig ansvaret ändå.

Så jag antar att spelet startar ganska snabbt efter första slutatde. Du vet, där:

Spoiler: Highlight to view
Cole fick reda på att skurken i hela spelet var han själv som har rest tillbaka i tiden för förbereda Cole för en större makt som var på väg (antagligen i detta spel), varav anledningen till att han till exempel dödade sin egna flickvän, för att helt enkelt göra honom nådlös.

Puh.

Jag ser fram emot detta spel hur mycket som helst i alla fall och förväntar mig att en del köper detta samtidigt som mig då Skillpoint tillsammans med WAG består mest av Playstation 3 ägare.

Officiell Hemsida

Bilder:

Video:

Andreas Ljungströms bild

Jag har bara kört ettan i demo-form och ser snarare fram emot Sonys Welcome Back-program och chansen att lägga vantarna på fullversionen av originalet. Förhoppningsvis gör det mig sugen på att inhandla tvåan så småningom. :)

UfU__Xs bild

Jag ska börja göra trådar som är [iOT]. :p
Ser smått fram emot att gratisfå det första spelet när ps-store ploppar tillbaka igen. Tror egentligen inte att det är något för mig men jag blir gärna motbevisad.

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

TTV
TTVs bild

Ingen som spelar? Aja, eran förlust. Underbart spel. :bigsmile:

Reyqunes bild

Infamous 2 är skräp jämfört med detta:

Ollebros bild

Detta kommer att köpas men jag skall klara 1an först.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

TTV
TTVs bild

Ollebro skrev:
Detta kommer att köpas men jag skall klara 1an först.

Vad tycker du om ettan hittills?

Ollebros bild

TTV skrev:
Vad tycker du om ettan hittills?

Det är kul men kontrollen är lite jobbig och fiender tål alldeles för mycket stryk vilket gör att jag dör ofta. Gör mig skitförbannad men det är roligt.

This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Crimson Thunders bild

Jag kommer troligtvis också att köpa detta efter att jag har klarat ettan. Jag måste förövrigt säga att jag är positivt överraskad av ettan hittills :beer:

PSN: Mr_jump

Gustav Granlunds bild

Fick precis Infamous 2 och spelar det för fullt för recension. Intrycket hittills: Det är väldigt likt första spelet. Tolka det som man vill. ;)

Skillpoint.se - Be there or be sär

TTV
TTVs bild

Någon som har testat att gjort ett eget uppdrag? Av dom som finns just nu och som blir ställda i rampljuset av SP är jag inte jätte imponerad över.

Ska kanske ge på mig att skapa ett efter att ha klarat spelet. Har dock inga Idéer än.

Ollebros bild

Oj vilket jävla "Meh" inFAMOUS 1 var. Varenda upp drag av mer eller mindre samma skit om och om och om igen med sedan en skitlam slutboss och slut. Har mer roligt med att fiska i wow. Nu hoppas jag verkligen tvåan är fett mycket bättre för detta kändes mest som ett långt intro till det riktiga spelet.

TTV
TTVs bild

Om du inte gillar ettan lär du med 90% inte gilla tvåan. Väldigt lika spel.

Hårda sanningen tyvärr.

- - - - - - - - - - -

Jag å andra sidan stornjuter av tvåan. Det enda jag inte är helt överrens med är kvinnorna i spelet. Det går mig på nerverna, och när hon träskpaddan försöker vara sexig blir det bara ett stort magplask och ökar min lust att bara zappa henne sönder och samman.

Jag gillar även förändringarna dom har gjort för att få ett bättre flyt när man tar sig över världen. Så som att när man hoppar på en bil får man en el-puff uppåt eller att man inte bara svävar framåt utan även uppåt. Två saker som är välkomna.

Annars är det liksom bara mer InFamous. Vilket jag inte har något emot, folk som letar efter något nytt bör vända om, jag älskade ettan och bara hungrade efter mer efter min andra genomspelning.

Denna uppföljare känns lite som steget Uncharted-serien gjorde ifrån ettan till tvåan. Två skilda genrer, visst. Men fortsätter på samma koncept bara finslipat och större.

I Like.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.