51 svar [Senaste inlägg]
Andreas Ljungströms bild

Det har varit alldeles för lite forumtävlingar här på Skillpoint, det är nåt jag hoppas vi kan ändra på med denna tråd! Det har länge varit poppis att arrangera flashspelsturneringar på olika spelforum och vi här på Skillpoint ska givetvis inte vara sämre. :)

Upplägget är tämligen enkelt.

1. Turneringen består av fem stycken deltävlingar som startar med två veckors mellanrum. Varje deltävling pågår alltså i två veckor och det är bara det aktuella spelets poäng som räknas under den här perioden.
2. Alla spel är poängbaserade och du får posta ditt high-score i tråden hur många gånger du vill vid en förbättring av din bästa poäng. Ta dock en "print screen" som du sparar på en valfri bilduppladdningstjänst och publicerar i samband med att du postar dina poäng.
3. Jag kommer uppdatera varje deltävlings high-score-lista med era poäng så fort tid finnes. Åtminstone några gånger per vecka. En lista med totalpoängen för deltävlingarna kommer upprättas efter att de två första deltävlingarna är avslutade.
4. De sex bästa deltagarna kommer tilldelas poäng, men alla som postar poäng i tråden kommer placera sig på high-score-listan. Poängen från alla fem deltävlingarna adderas för att vi ska kunna kröna en flashspelsmästare efter att de tio turneringsveckorna är till ända.
5. Priser kommer läggas till i potten under turneringens gång. De tre bäst placerade deltagarna kommer att få välja mellan dessa priser. Ettan väljer först och tvåan... Äh, ni fattar.

Prispott:
White Knight Chronicles: Origins (PSP)
Motorstorm: Apocalypse (PS3)
Shogun 2 (PC)
Marvel vs Capcom 3 (PS3)
Enslaved (360)
Ape Escape (Move-tillbehör krävs) (PS3)
Asphalt 3D (3DS)

Poängutdelning:
1. Deltagare - 10 päng
2. Deltagare - 8 poäng
3. Deltagare - 6 poäng
4. Deltagare - 4 poäng
5. Deltagare - 2 poäng
6. Deltagare - 1 poäng
7. Deltagare - 0 poäng

Som enväldig turneringshärskare och tävlingsdomare är jag automatiskt diskvalificerad att delta men resterande redaktionsmedlemmar får givetvis vara med om de känner för det. Jag kommer att välja ut vilka spel turneringen ska innehålla, men ni får gärna komma med förslag på spel som ni själva anser borde finnas med. Varje deltävling kommer få en egen tråd varannan vecka och poängen ska postas i den aktuella tråden för att det inte ska bli missförstånd. Det är heller inget krav på att vara med i varje deltävling men förutsättningarna för att vinna blir såklart bättre då.

Deltävling 1: Multitask 2

Multitask 2 är vad det låter som - ett spel där man ska spela flera spel samtidigt. I samband med att tiden tickar så plussas ytterligare minispel på i ekvationen. Håll tungan rätt i mun och överlev så länge som möjligt för höga poäng.

Skulle några landa på samma poäng så är det den som postar sin poäng först som kniper platsen över.

Länk till spelet.

Ställning:
1. Hebbe - 134
2. Pling - 128
3. Reyqune - 120
4. Gwellmyn - 107
5. Crimson Thunder - 106
6. Neasala - 102
7. Vodkacitron 84
8. Naturlazer - 74
9. Kletet - 67
10. Sebastian Magnusson - 56
11. TTV - 53

Uppdatering: I fortsättningen bifogar alla en bildlänk till samtliga poäng som postas i tråden.

20 juli tar nästa deltävling över så se till att posta era poäng innan dess för att få en bra start i turneringen. Lycka till!

bleunts bild

Kletets bild

Jag är lätt på! :bigsmile:

..även om redan det första spelet är svirigt svårt. :(

I can't remember to forget you.

Naturlazers bild

Mitt bästa än så länge är 49 "poäng". :8)
Men ska man lägga upp printen redan nu, eller gör man det endast vid "domar-check"?

Oerhört roligt med en tävling förresten. Mycket nöje :D

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

Tobias Jensens bild

Shit va svårt det var! Är uppe i 51 poäng.

EDIT: Klarade 53 nu

Senast ändrad av Tobias Jensen, 6 juli, 2011 - 17:02.

Spelklassiker Musik - Spelmusik varje vecka.

Naturlazers bild

64 ^^

Andreas Ljungströms bild

Naturlazer skrev:
Men ska man lägga upp printen redan nu, eller gör man det endast vid "domar-check"?

Jag litar på att ni är ärliga men ni får givetvis lägga upp redan nu om ni känner för det. :)

Reyqunes bild

Kanske vore bra ifall man var tvungen att ha med åtminstone screenshot som bevis, vet att det är rätt så enkelt att ändra i valfritt bildredigeringsprogram men det är bättre än att bara skriva poängen.

Senast ändrad av Reyqune, 6 juli, 2011 - 21:27.

Andreas Ljungströms bild

Reyqune skrev:
Kanske vore bra ifall man var tvungen att ha med åtminstone screenshot som bevis, vet att det är rätt så enkelt att ändra i valfritt bildredigeringsprogram men det är bättre än att bara skriva poängen.

Okej då, jag håller faktiskt med. Det är inte speciellt jobbigt att bifoga en bildlänk. Uppdaterar huvudinlägget med den regeln.

TTV
TTVs bild

Gud. Känns som att spela StarCraft när det är som värst. :tired:

Klarade 63 på första försöket. Ska testa igen nu.

TTV
TTVs bild

^ Menade 53.

Naturlazers bild

Sådär :bigsmile:

Reyqunes bild

Bazinga!

Senast ändrad av Reyqune, 7 juli, 2011 - 01:27.

Andreas Ljungströms bild

Sådär. Då har vi grävt upp ett gäng hyggligt aktuella titlar som kan agera priser i turneringen. Förhoppningsvis finns det nåt för alla i vår prishög. De tre bäst placerade deltagarna kommer att få välja mellan dessa priser. Ettan väljer först och tvåan... Äh, ni fattar.

White Knight Chronicles: Origins (PSP)
Motorstorm (PS3)
Shogun 2 (PC)
Marvel vs Capcom 3 (PS3)
Enslaved (360)
Ape Escape (Move-tillbehör krävs) (PS3)
Asphalt 3D (3DS)

Det kommer eventuellt läggas till fler priser i potten under turneringens gång...

Hebbes bild

Zing!

(Hej förresten! :p )

Tobias Jensens bild

My god. Jag är inte byggd för det här. Men 64 är ju en liten förbättring i alla fall.

Senast ändrad av Tobias Jensen, 7 juli, 2011 - 12:28.

Plings bild

Hur lång tid har man på sig att ladda upp sitt high score? Är det tills nästa deltävling?

Men den 20 augusti bör väll inte deltävling 2 börja? :~

Svårt men roligt spel btw, har 66 nu men ska försöka komma över 75 iallafall!

Andreas Ljungströms bild

Pling skrev:
Hur lång tid har man på sig att ladda upp sitt high score? Är det tills nästa deltävling?

Men den 20 augusti bör väll inte deltävling 2 börja?

Poängen ska publicerats i denna tråden innan tolvslaget till den 20 augusti. Slutresultatet för den här deltävlingen kommer postas i tråden för nästa deltävling som kommer publiceras under dagen samma datum. Hoppas det inte blev för rörigt. :p

Pling skrev:
Svårt men roligt spel btw, har 66 nu men ska försöka komma över 75 iallafall!

Släng upp en bildlänk så kan jag uppdatera huvudinlägget med din poäng. :)

Plings bild

Andreas Ljungström skrev:
Släng upp en bildlänk så kan jag uppdatera huvudinlägget med din poäng.

Bilden kommer! ska bara fixa högre high score :bigsmile:

Vargavakas bild

TTV skrev:
Känns som att spela StarCraft när det är som värst.

Appropå StarCraft kunde jag inte låta bli att läsa "mutastacking" istället för multitasking i titeln...

Kul litet spel. Jag hatar den lilla pluppen som måste hoppa med shift.

Kletets bild

Den värsta är utan tvekan den där man måste trycka mellanslag för att hålla pilen flygandes. Men aja, kunde jag inte fått tre poäng till? :tired:

TTV
TTVs bild

Vargavaka skrev:
Appropå StarCraft kunde jag inte låta bli att läsa "mutastacking" istället för multitasking i titeln...

Haha vi är skadade av Starcraft. :bigsmile:

Senast ändrad av TTV, 7 juli, 2011 - 15:05.
OhNoSpywares bild

Varje deltävling pågår alltså i två veckor och det är bara det aktuella spelets poäng som räknas under den här perioden.

20 augusti tar nästa deltävling över

Det är ju juli nu, och två veckor borde därför bli 20:e juli, no? :)

Andreas Ljungströms bild

OhNoSpyware skrev:
Det är ju juli nu, och två veckor borde därför bli 20:e juli, no?

:cry:

Fixar. ;)

Plings bild

By simonbengt at 2011-07-07[/img]

Sjukt svårt!

Hebbes bild

Sjukt svårt :cry: Men lyckades komma lite längre :)

Andreas Ljungströms bild

Hebbe skrev:
Sjukt svårt :cry: Men lyckades komma lite längre :)

Impressive! :O

Tobias Jensens bild

Börjar bli bättre :D

Kletets bild

Nåja, det är en liten förbättring iallafall. :)

Neasalas bild

Nu pallar inte mitt psyke mer... ;___;

Hebbes bild

Så.. nu får de vara för ett tag. Håller med Neasala om att psyket pallar inte mer just nu :p

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.