Andreas Ljungströms bild

Här finner du all information om Skillpoints flashspelsturnering!

Upplägg:
1. Turneringen består av fem stycken deltävlingar som startar med två veckors mellanrum. Varje deltävling pågår alltså i två veckor och det är bara det aktuella spelets poäng som räknas under den här perioden.
2. Alla spel är poängbaserade och du får posta ditt high-score i tråden hur många gånger du vill vid en förbättring av din bästa poäng. Ta dock en "print screen" som du sparar på en valfri bilduppladdningstjänst och publicerar i samband med att du postar dina poäng.
3. Om två eller fler deltagare postar samma poäng är det den som postar först som erhåller den främsta placeringen. Om flera deltagare hamnar på samma poäng i totaltabellen är det deltagaren med flest tior eller höga poäng som kniper bäst placering.
4. Jag kommer uppdatera varje deltävlings high-score-lista med era poäng så fort tid finnes. Åtminstone några gånger per vecka.
5. De sex bästa deltagarna kommer tilldelas poäng, men alla som postar poäng i tråden kommer placera sig på high-score-listan. Poängen från alla fem deltävlingarna adderas för att vi ska kunna kröna en flashspelsmästare efter att de tio turneringsveckorna är till ända.
6. Priser kommer läggas till i potten under turneringens gång. De tre bäst placerade deltagarna kommer att få välja mellan dessa priser. Ettan väljer först och tvåan... Äh, ni fattar.

Prispott:
White Knight Chronicles: Origins (PSP)
Motorstorm: Apocalypse (PS3)
Shogun 2 (PC)
Marvel vs Capcom 3 (PS3)
Enslaved (360)
Ape Escape (Move-tillbehör krävs) (PS3)
Asphalt 3D (3DS)
Deus Ex: Human Revolution (360)
Lead & Gold: Gangs of the Wild West (PC)

Poängutdelning:
1. Deltagare - 10 päng
2. Deltagare - 8 poäng
3. Deltagare - 6 poäng
4. Deltagare - 4 poäng
5. Deltagare - 2 poäng
6. Deltagare - 1 poäng
7. Deltagare - 0 poäng

Som enväldig turneringshärskare och tävlingsdomare är jag automatiskt diskvalificerad att delta men resterande redaktionsmedlemmar får givetvis vara med om de känner för det. Jag kommer att välja ut vilka spel turneringen ska innehålla, men ni får gärna komma med förslag på spel som ni själva anser borde finnas med. Varje deltävling kommer få en egen tråd varannan vecka och poängen ska postas i den aktuella tråden för att det inte ska bli missförstånd. Det är heller inget krav på att vara med i varje deltävling men förutsättningarna för att vinna blir såklart bättre då.

Deltävling 1: Multitask 2
1. Hebbe - 10
2. Pling - 8
3. Reyqune - 6
4. Gwellmyn - 4
5. Crimson Thunder - 2
6. Neasala - 1

Deltävling 2: Robot Unicorn Attack
1. VodkaCitron - 10
2. Crimson Thunder - 8
3. Reyqune - 6
4. Hebbe - 4
5. Kletet - 2
6. Andreas Berg - 1

Deltävling 3: Winner vs. Loser
1. Reyqune - 10
2. Alexis Wallén - 8
3. Hebbe - 6
4. Crimson Thunder - 4
5. VodkaCitron - 2
6. Gwellmyn - 1

Deltävling 4: Helicopter Game
1. Crimson Thunder - 10
2. VodkaCitron - 8
3. Reyqune - 6
4. Gwellmyn - 4
5. Hebbe - 2

Deltävling 5: Winterbells
1. Hebbe - 10
2. VodkaCitron - 8
3. Crimson Thunder - 6
4. Reyqune - 4
5. Vargavaka - 2

Totaltabell:
1. Hebbe - 32
2. Reyqune - 32
3. Crimson Thunder - 30
4. Vodkacitron - 28
5. Gwellmyn - 9
6. Pling - 8
6. Alexis Wallén - 8
8. Kletet - 2
8. Vargavaka
10. Neasala - 1
10. Andreas Berg - 1

Reyqunes bild

Uppdatera med deltävling 3?

Andreas Ljungströms bild

Reyqune skrev:
Uppdatera med deltävling 3?

Det kommer ikväll. Jag hinner inte för tillfället.

Jag förmodar att du ser fram emot att se dig själv överst på pallen? ;)

VodkaCitrons bild

Andreas Ljungström skrev:
Jag förmodar att du ser fram emot att se dig själv överst på pallen?

Kan du uppdatera huvudinlägget med min highscore? http://www.skillpoint.se/forum/spelsnack/allmant/8512 Så det inte blir några konstigheter senare :p

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Sebastian Magnussons bild

VodkaCitron skrev:
Kan du uppdatera huvudinlägget med min highscore? http://www.skillpoint.se/forum/spelsnack/allmant/8512 Så det inte blir några konstigheter senare

Ordnat.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Andreas Ljungströms bild

Sebastian Magnusson skrev:
Ordnat.

Well done.

Har uppdaterat huvudinlägget med korrekta (förhoppningsvis) uppgifter. Kommer kontrollräkna allting inför den sista deltävlingen sen för att vara på den säkra sidan men säg gärna till om ni upptäcker några felaktigheter.

Crimson Thunders bild

säg gärna till om ni upptäcker några felaktigheter

14 poäng är ju dock mera än 12 poäng ;)

3. Vodkacitron - 12
4. Crimson Thunder - 14

PSN: Mr_jump

Andreas Ljungströms bild

Crimson Thunder skrev:
14 poäng är ju dock mera än 12 poäng

Vad menar du? 0:) :p

Spoiler: Highlight to view
Fixat nu.

VodkaCitrons bild

Skulle vilja föreslå något roligt spel som Nyancat, sen finns ju iofs Winterbells som vi har haft kul med under en tid förr på "gamla GP" :) Även om nästa deltävling kanske redan är spikad hårt ner i marken ^^

Andreas Ljungströms bild

VodkaCitron skrev:
Skulle vilja föreslå något roligt spel som Nyancat, sen finns ju iofs Winterbells som vi har haft kul med under en tid förr på "gamla GP" Även om nästa deltävling kanske redan är spikad hårt ner i marken ^^

Vi får se vad det blir i morgon. ;)

För att göra det hela lite mer spännande slänger vi på ett ex av Deus Ex: Human Revolution (Xbox 360) och ett ex av Lead & Gold: Gangs of the Wild West (PC) i prispotten också!

Reyqunes bild

Är koderna för PC-spelen oanvända?

Andreas Ljungströms bild

Reyqune skrev:
Är koderna för PC-spelen oanvända?

Japp, de är nya. Shogun 2 är retail och Lead & Gold är digitalt.

Andreas Ljungströms bild

Då var det avgjort! På grund av att Crimson Thunder avancerade sent igår i den sista deltävlingen betyder det att han petade ner Reyqune från förstaplatsen och VodkaCitron från pallplats. Nu blir det istället Hebbe som kammar hem det hela eftersom han har fler tior än Reyqune som hamnade på samma poäng.

Totaltabell:
1. Hebbe - 32
2. Reyqune - 32
3. Crimson Thunder - 30
4. Vodkacitron - 28
5. Gwellmyn - 9
6. Pling - 8
6. Alexis Wallén - 8
8. Kletet - 2
8. Vargavaka
10. Neasala - 1
10. Andreas Berg - 1

Grattis till Hebbe men också till Reyqune och Crimson Thunder som alla får välja varsitt spel från prispotten. Och Vodkacitron, eftersom du kämpade så tappert in i det sista får du också välja ett spel efter de andra valt klart. :)

Ni kan skriva vilka spel ni vill ha i den här tråden.

Och tack till alla som medverkade! Jag hoppas ni är sugna på att göra om det så småningom. Min tanke är i så fall att vi också delar ut priser för varje vunnen deltävling.

Reyqunes bild

Shogun 2 (PC)! :santa:

VodkaCitrons bild

Yaay! Sjukt vad snällt :) Slipper jag känna mig sådär värdelös och få höra "nära skjuter ingen hare" direkt efter Winterbells deltävlingen. Jag kammade hem stenpokalen! Wooho! :)

Det var hur som helst jätte kul, även om ungefär alla spel var sådär sjukt frustrerande ^^ Man kände iaf att det alltid fanns ett spel att spela som bär på något slags syfte och som ger en belöning när man uträttat något bra :) Men jo, det kanske skulle vara bäst om man vann ett spel per deltävling, det blev som sagt lite inaktivt efter dom första grenarna och missade man en så var man rätt körd ^^ Det blev ju ändå lite så i slutändan att varje person som vann en deltävling fick pris :)

Crimson Thunders bild

På grund av att Crimson Thunder avancerade sent igår i den sista deltävlingen betyder det att han petade ner Reyqune från förstaplatsen och VodkaCitron från pallplats.

Nu känner jag mig ju som en riktig bov som förstörde för både Reyqune och Vodka :(

Grattis till Hebbe men också till Reyqune och Crimson Thunder som alla får välja varsitt spel från prispotten.

Tackar :) Återkommer då Hebbe har valt

Jag hoppas ni är sugna på att göra om det så småningom. Min tanke är i så fall att vi också delar ut priser för varje vunnen deltävling.

Självklart! Det kan hända att det skulle locka mer folk med vinster i varje deltävling. Nu verkade de flesta ge upp efter ett par deltävlingar då de märkte att de inte har någon chans att vinna mera. Det skulle bli mycket roligare om det vore lite olika folk i topp i varje deltävling.

Kletets bild

Jag hoppas ni är sugna på att göra om det så småningom.

Njae. Med det här mördande motståndet känns det inte särskilt lockande. :(

I can't remember to forget you.

Hebbes bild

Yay!
Tack så mycket! :)

Jag väljer nog Enslaved på 360 då :)

Tack för en bra match allihop. Måste säga att precis som Vodkacitron säger har det varit sjuukt frustrerande spel, men det har ändå varit kul. :D
Väldigt jämt var det dessutom vilket bara gjorde det roligare :)

Senast ändrad av Hebbe, 14 september, 2011 - 19:42.
Reyqunes bild

Ska man skicka PM med adress eller hur fungerar det?

Crimson Thunders bild

Det får bli Motorstorm för min del då :)

VodkaCitrons bild

Min tur då? Marvel vs Capcom 3 (PS3). Inget svårt val, då det är enda spelet kvar som jag kan lira ^^

See ya next time! :) Riktigt kul och det var ju ingen liten prispott heller!

Crimson Thunder skrev:
Nu känner jag mig ju som en riktig bov som förstörde för både Reyqune och Vodka

Ja, du ville ju inte dela tredjeplatsen med mig inte :(

Reyqunes bild

Har spelen skickats ännu? :santa:

Sebastian Magnussons bild

Reyqune skrev:
Har spelen skickats ännu?

Spelen gick iväg i torsdags, så har inte Posten kräkat sig borde de vara framme lagom till innan helgen som nu pågår. För alla vinnare som inte bor i Finland dvs.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Reyqunes bild

Shogun 2. :party:

VodkaCitrons bild

Spelen gick iväg i torsdags

Mysigt att det gick så fort :) En eloge till er på SP! På gamla GP kunde det ta tre månadar innan man fick hem ett pris så fort man vann någe :p (Jultävlingen 2007 om något)

Reyqunes bild

VodkaCitron skrev:
Mysigt att det gick så fort

Ska bara ta en dag att skicka brev inom Sverige.

VodkaCitrons bild

Reyqune skrev:
Ska bara ta en dag att skicka brev inom Sverige.

Menade att de la spelen på posten rätt så snabbt :p

Crimson Thunders bild

För alla vinnare som inte bor i Finland dvs.

Nu har det nått hit också :beer:

Andreas Ljungströms bild

Crimson Thunder skrev:
Nu har det nått hit också

Härligt! :D

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.