Andreas Ljungströms bild

Snart släpps årets upplaga av EA:s förträffliga NHL-serie och jag är övertygad om att det även i år kommer bjudas på ett suveränt hockeyspel. Den 8 september är det dags och självklart ska vi här på Skillpoint gå flertalet holmgångar mot och med varann så fort spelet anländer.

För egen del inhandlar jag Xbox 360-versionen, så alla som vill ge mig på tafsen bör göra detsamma. ;)

Skriv upp din gamertag om du är intresserad och ange om du vill ingå i ett lag eller/och spela vänskapsmatcher.

Jag tänker dessutom försöka fiska fram lite priser och dra igång en liga så småningom.

SKILLPOINT HC består i dagsläget av:
Andreas Ljungström
Joakim Sjöberg
JeppeJoy
Ljungan1050
Kaminmannen
robinmoberg
Pergg

Joakim Sjöberg (inte verifierad)
Joakim Sjöbergs bild

Jokez80 jag hakar gärna på! I liga och lag!

Andreas Ljungströms bild

Nu är det nära för på torsdag är det äntligen dags. Har spelat demoversionen i över tio timmar nu och är grymt peppad på fullversionen av spelet. Kommer skapa ett lag så fort mitt ex anländer och säger till i samband med det så ni som vill kan ansöka om medlemskap. Spelar för egen del gärna offensiv högerback, vilken är er favoritposition? :)

Senast ändrad av Andreas Ljungström, 6 september, 2011 - 21:05.
Andreas Ljungströms bild

I går gick "SKILLPOINT HC" sina första matcher och även om det gick lite knackigt så hade vi jävligt kul!

http://www.easportsworld.com/en_US/clubs/502A0001/547/overview

För er som är sugna på att vara med och spela är det bara att ansöka om medlemskap. :)

JeppeJoys bild

Det var härligt!

Resultatmässigt kommer det bättre kvällar, men njutningen var ändå stor. :)

Härligt att se statistiken över täckta skott! ;D

Andreas Ljungströms bild

JeppeJoy skrev:
Härligt att se statistiken över täckta skott! ;D

Bra där! Jag gillar att du offrar dig för laget. ;)

Andreas Ljungströms bild

Ikväll kör vi igen! Jag dyker upp ca 21, men har gjort några av er andra till GM, så ni kan spela matcher själva i värsta fall.

JeppeJoy skrev:
Det var härligt!

Joakim Sjöberg skrev:
lag!

mrkndrs bild

Jag hade kunnat vara med, dock har jag bara PS3, men om någon är villig att köra igång ett lag där så kan jag vara med.

Andreas Ljungströms bild

Skillpoint HC växer så det knakar! Såg att vi fått ytterligare medlemsförfrågningar vilket innebär att vi är sju pers nu om jag inte räknat fel. :beer:

Läge att börja utmana andra spelsajt-klubbar snart! :bigsmile:

Kaminmannens bild

Kaminmannen är med ;)

White walls!!!!!!!!!

Ljungan1050 (inte verifierad)
Joakim Sjöbergs bild

Hej på alla! Någon som är sugen på att lira lite hockey med Skillpoint-laget ikväll?

Andreas Ljungströms bild

Ljungan1050 skrev:
Hej på alla! Någon som är sugen på att lira lite hockey med Skillpoint-laget ikväll?

Kan tyvärr inte ikväll, imorrn går det bättre. :)

Andreas Ljungströms bild

Joakim Sjöberg skrev:
Jokez80

JeppeJoy skrev:
härligt!

Kaminmannen skrev:
Kaminmannen

Ljungan1050 skrev:
Skillpoint-laget

Tänkte köra några matcher ikväll. Häng på vettja! :beer:

Perggs bild

Möjligt att jag skaffar NHL om ett tag, då är jag gärna med på ett hörn :)

Gärna i lagspel då glömde jag säga, får öva upp mig lite snabbt bara!

Senast ändrad av Pergg, 19 september, 2011 - 16:31.

Per Gustafsson
Twitter: Per_Machine

Andreas Ljungströms bild

Pergg skrev:
Gärna i lagspel då glömde jag säga, får öva upp mig lite snabbt bara!

Du är välkommen! :)

Perggs bild

Okej då är jag gärna med när det vankas hockey, gamertag: Pergg :)

Per Gustafsson

VodkaCitrons bild

Jag måste vara lite trött just nu. :)
"NHL 12 - tråden för äktenskapsmatcher och samspel"

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Andreas Ljungströms bild

Tjohopp everyhopa! Vi har blivit utmanade av Powergamer HC nu på tisdag kl. 18.00. Det är för tidigt för att jag själv ska kunna medverka för egen del men ni som känner er manade kan väl köra? Jag ska kolla med dem om de kan spela senare först dock.

Joakim Sjöberg skrev:
Jokez80

JeppeJoy skrev:
härligt!

Ljungan1050 skrev:
Hej på alla!

Pergg skrev:
lagspel

Senast ändrad av Andreas Ljungström, 26 september, 2011 - 11:11.
Andreas Ljungströms bild

21.30 går vi på is ikväll. Häng på ni som är sugna! :beer:

Perggs bild

Spelar match på tisdag men ikväll ska jag försöka sno åt mig lite istid :)

Per Gustafsson

Andreas Ljungströms bild

Powergamer vill spela idag istället. 21.30 är tiden som gäller. Vi lär få redigt med smisk men jag hoppas vi har kul på vägen iaf. :p

Andreas Ljungströms bild

Blev torsk mot Powergamer med 2-4. Vi klantade oss i första perioden, samlade på oss mängder med utvisningar och låg under med 3-0 efter bara några minuter. Sedan spelade vi upp oss och fick vittring i slutet på matchen. Kom aldrig närmare än 2-4 dock. Men med tanke på att vi bara var tre mot deras fem spelare så var det ändå en rätt okej insats. Nästa gång tar vi dem! :)

Andreas Ljungströms bild

Pergg skrev:
istid

Ansök gärna till laget så kan vi köra ett par matcher i slutet på veckan. :beer:

Perggs bild

Gjorde det till slut igår kväll efter lite strul. Du kan väl kolla om ni fått ansökan 8)

Per Gustafsson

Ljungan1050 (inte verifierad)
Joakim Sjöbergs bild

Jag tänkte lira idag. Någon sugen?

Andreas Ljungströms bild

Rapport från gårdagens holmgångar med Skillpoint HC:

Spelade för första gången med fullt lag så när som på målvaktspositionen. Fem man i laget samtidigt är verkligen skitkul!

Laget bestod av:
Daniel "Ljungan50" Ljungström
Jesper "Jeppejoy" Englin
Patrik "Kaminmannen" Samuelsson
Joakim "Jokez80" Sjöberg
Andreas "Farbror Atlas" Ljungström

Vi åkte inledningsvis på vår största förlust någonsin som berodde på mutade domare och en målvakt som uppenbarligen hade varit i flaskan. 0-13 är inga roliga siffror. Vi glömmer det och går vidare.

I den andra matchen blev det jämnare. Vi torskade med ett ynka mål och kunde lika gärna snott åt oss segern. 0-1 slutade det efter ett snöpligt mål i baken under sista perioden. Men vi var åtminstone med på banan igen och målvakten var utbytt mot en som åtminstone lyckade mota ett gäng skott.

I den tredje och sista matchen för kvällen flyttade jag upp från min backposition till center och helt plötsligt lossnade allt. Om det var på grund av mitt positionsbyte eller inte låter jag vara osagt, men att jag gjorde hat trick borde tala sitt tydliga språk, eller hur. ;)

Vi tog tidigt ledningen med två noll varav jag gjorde det första målet och Jocke tryckte in tvåan när han störtade fram från sin backplats. Patrik gjorde för övrigt sin första poäng någonsin i Skillpoint HC i samband med detta i form av en assist. Men sen blev det jämnare, jag gjorde visserligen trean i andra perioden men de kontrade med att både göra 3-1 och 3-2 tidigt i andra respektive tredje perioden av matchen. Jag lyckades dock fullborda mitt hat trick i slutet på tredje medan Daniel forcerade in 5-2 i slutsekunderna för att punktera matchen fullständigt.

Klart slut!

Senast ändrad av Andreas Ljungström, 6 oktober, 2011 - 10:55.
Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.