HerrOlssons bild

Hola amigos! Det är såhär att vi på svenskan håller på med språk etc. och just nu om "Språken i språket". Självfallet fick jag äran att skriva om chattspråk och i arbetsbeskrivningen står följande: "Använd TV, radio bla bla bla bla andra vuxna, syskon eller kompisar när du undersöker olika språkliga företeelser."
Såååå, varför inte fråga på världens bästa spelsajt varför ni skriver haxxlanguage.
Själv är det väl för att det går mycket snabbare när man t.ex spelar och är stressad och av ren lathet.
Vem orkar skriva såhär fint och bra när man bara kan skriva: LOL OMG CC STAR eller bara SS istället för Annie is missing from the bottomlane of the map?

Tell me why and how!

puss

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

UfU__Xs bild

Jag försöker alltid skriva korrekt och de som inte också gör det är avskum (alltså barn).

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Gustav Granlunds bild

Jag skriver tyvärr bara "internetspråk" när jag gör det oseriöst, eller skriver snabba saker till polarna på Steam. Den typen av språk försvann från mitt språkbruk lagom när jag slutade gymnasiet, och på universitetet skulle det nog bara vara ett hinder.

Så tråkig är jag. :)

Skillpoint.se - Be there or be sär

Sebastian Magnussons bild

Jag säger ungefär som Gustav. Kanske är en skada av att faktiskt tvingas skriva läsbara texter överlag ;)

Men visst, ibland tar man genvägar när man MSNar eller något och i sådana fall kommer det sig definitivt av tidsbesparingsskäl.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

VodkaCitrons bild

:p:)^^XD:3x3-.->.<;)=D:O:(:/

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Mr.Epics bild

Skriver blandat. Kommer ihåg när jag först gick in i en forum och alla snacka internet språk fatta tyvärr ingenting.

I'M GONNA BE THE VERY BEST.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.