Andreas Ljungströms bild

Skillpoint presenterar stolt ytterligare ett i raden av spännande projekt som vi hoppas ni vill dela med oss genom att själva vara med och spela samt tycka till.

Vad?
Indieklubben är som en bokcirkel fast för indiespel. Vi väljer ut ett spel som ska spelas och sedan reflekterar vi över vad vi nyss har upplevt. Indieklubben kommer dessutom bli en del av vårt podcastprogram Skillpod där vi kommer ta upp allt som skrivs om spelen i forumtrådarna. Ni som spelat är dessutom välkomna att gästa programmet.

Hur?
Med ojämna mellanrum kommer nya trådar skapas där vi postar vilket spel som ska spelas, varje spel får en egen tråd och diskuteras enskilt i denna.

I den här tråden får alla komma med tips på spel ni tycker vi borde spela. Gratisspel är att föredra då så många som möjligt ska kunna vara med och vi ser dessutom helst att spelen är korta och att de är så långt ifrån "vanliga" spel som möjligt.

Länktips:
Indiegames
TIGSource
IGM
Bytejacker

Indieklubben spelar just nu:
Gemini Rue (deadline 10 november)
Time Fcuk (deadline 1 december)
Norrland (deadline 15 mars)
To the Moon (deadline 8 april)
Lone Survivor (deadline 21 maj)
The Binding of Isaac (deadline 24 juli)
Dead Pixels (deadline 14 september)
Dear Esther (deadline 8 oktober)
Voxatron (deadline 28 oktober)
Gravity Bone och Thirty Flights of Loving (deadline 5 november)
Noitu Love 2: Devolution (deadline 25 november)
The Journey Down: Chapter One (deadline 23 mars)
Abobo's Big Adventure (deadline 5 maj)

Podradioavsnitten:
Indieklubben #1 - Gemini Rue
Indieklubben #2 - Time Fcuk
Indieklubben #3 - Norrland
Indieklubben #4 - To the Moon
Indieklubben #5 - Lone Survivor
Indieklubben #6 - The Binding of Isaac
Indieklubben #7 - Dead Pixels
Indieklubben #8 - Dear Esther
Indieklubben #9 - Voxatron
Indieklubben #10 - Thirty Flights of Loving
Indieklubben #11 - Noitu Love 2
Indieklubben #12 - The Journey Down: Chapter One

Mickemoss bild

Fan vilket bra initiativ! Blir lite som Retroresan, fast med indie inriktning.
Jag kommer vara med så mycket min fritid tillåter.

"We've got cards and letters from lots of people that say iTunes is their favorite app on Windows. It's like giving a glass of ice water to somebody in hell" - Steve Jobs

Vargavakas bild

Jag passar med en gång på och bryta mot alla riktlinjer och efterfråga Gemini Rue. Jag kommer inte ihåg om ni redan spelade igenom det i den förra spelklubben men hursom, det vill jag spela :)

Linnea Hummels bild

Verkar riktigt spännande det här!

Revolutionen kräver bara att ni inte åker hem.

OhNoSpywares bild

Jag gillar't! :D

Andreas Ljungströms bild

Vargavaka skrev:
Gemini Rue

Alla förslag är välkomna. Jag föredrar som sagt att vi kör igenom korta spel för att många ska kunna hänga på utan att behöva investera tiotals timmar i varje spel. Men vi kan givetvis göra undantag. Om det finns ett stort intresse för att köra igenom Gemini Rue så gör vi det tycker jag. För egen del passar det bra i och med att jag redan är på sista kapitlet. :p

Vargavaka skrev:
Jag kommer inte ihåg om ni redan spelade igenom det i den förra spelklubben

Har det funnits flera klubbar av den här typen här? :O

Vargavakas bild

Andreas Ljungström skrev:
Har det funnits flera klubbar av den här typen här?

Du och Lars gav er väl på något liknande? Jag vill minnas att ni körde Deadly Premonition.

Andreas Ljungströms bild

Vargavaka skrev:
Du och Lars gav er väl på något liknande?

Jo, det har du rätt i! Vi hade för avsikt att dra igång något liknande kallat Spelcirkeln. Problemet var att det hela kändes för tidskrävande och Indieklubben är en vidareutveckling av samma koncept men med en förhoppning om att faktiskt ro det i hamn den här gången. ;)

Andreas Ljungströms bild

Mickemos skrev:
Fan vilket bra initiativ!

Linnea Hummel skrev:
Verkar riktigt spännande det här!

OhNoSpyware skrev:
Jag gillar't!

Härligt att se att ni är taggade! :D

UfU__Xs bild

Det här känns ju faktiskt som något jag kanske skulle kunna orka vara delaktig i ibland. :p :beer:

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Erik (inte verifierad)
Eriks bild

Vilket bra initiativ. Säger också Gemini Rue, årets spel alla kategorier! =)

Zatoishwans bild

Gemini Rue! Japp, krafsar dit mitt namn på det uppropet.

Kära posten, kan ni skicka en ny brevbärare då den förra var något seg

VodkaCitrons bild

Låter rätt trevligt :)

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Vargavakas bild

Spelcirkel eller inte, jag har iaf dragit igång Gemini Rue nu. Du som har koll Andreas, ungefär hur långt är det?

Andreas Ljungströms bild

Vargavaka skrev:
Du som har koll Andreas, ungefär hur långt är det?

Jag har spelat ca 6 timmar och har hört att jag har en eller två timmar kvar ungefär. Men som med alla äventyrsspel av den här typen beror det på hur hårt man fastnar på pusselmomenten. :p

Andreas Ljungströms bild

Nu är det första spelet vi tar oss an officiellt. Fet överraskning, eller hur? ;)

http://www.skillpoint.se/forum/spelsnack/allmant/9379

Vargavakas bild

Jag passar på och slänger in ett till förslag med Frozen Synapse. Svårt men riktigt bra strategispel som släpptes tidigare i år. Frozen Synapse är rent tekniskt ett RTS, men det spelas mer som ett rondbaserat spel där de båda spelarnas drag spelas upp samtidigt. Egentligen ett enkelt koncept, konstigt att det inte har gjorts förut.

Det är inte gratis men alla som har köpt spelet (t.ex. genom den senaste Humble Indie Bundeln) har fått en extra nyckel att dela med sig av så det kanske går att ordna någonting. Jag ger gärna bort min extra-nyckel till Indieklubben om Frozen Synapse hamnar på körschemat :)

Spelet finns till Mac och PC. Demo finns både via den officiella hemsidan eller via Steam.

Senast ändrad av Vargavaka, 29 oktober, 2011 - 18:42.
Fleischers bild

Både Gemini Rue och Frozen Synapse är topp spel.

VodkaCitrons bild

Kommer det ett nytt spel man ska spela nu? :D

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Andreas Ljungströms bild

VodkaCitron skrev:
Kommer det ett nytt spel man ska spela nu?

Yes, nästa spel avslöjas i det första avsnittet av Indieklubben som lanseras i morgon. Jag kommer skapa en separat tråd för det nya spelet lite senare under dagen imorrn.

Gustav Granlunds bild

Jag vet vilket spel det är, men jag hade nästan hoppats på det här. Ungefär så mycket tid tid har jag över. :p

Skillpoint.se - Be there or be sär

Zeiro (inte verifierad)
Eriks bild

Kan sticka in ett tips...

Spelade igenom p0nd nu i helgen det vackraste & mest komplexa spelet som skapats detta år (som är gratis) sjukt svårt dock, tar sin tid att bemästra den djupa kontrollen och lära sig navigera i den stora världen. Fast när man lyckas med det har man något som man verkligen kommer att komma ihåg, växer hela tiden till det mäktiga klimaxet.Kanske det mest legendariska slutet sedan alla spel någonsin. Blir inte mer indie än såhär.

pOnd
länk

"Peanut Gallery invites you to experience pOnd, a zen relaxation game that celebrates the simple beauty of the natural world. Enjoy the pleasant sights and sounds and breathe in nature as you journey deep into the woods."

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.