Starfighter Johanssons bild

Med GunLord är NG:Dev.Team återigen aktuella. De har tidigare gett oss Fast Striker och Last Hope, två shoot 'em up som släpptes både till NEO GEO (MVS/AES) och Dreamcast. Den här gången är det ett plattformsspel med utforskarförtecken som skall levereras, även detta med en sund mängd ständigt närvarande kulor och skott. Som förut är det NEO GEO och Dreamcast som gäller. Vad tror ni? Jag ser sällan eller aldrig fram emot spel, men jag har tveklöst mina ögon på det här. Release är satt till 15 januari 2012.

Trailer med massor av gameplay:

Officiella hemsidan:
http://www.gun-lord.com/

Andreas Ljungströms bild

Ser hett ut! Påminner en del om Turrican, vilket bara är positivt, men varför bara Neo Geo och Dreamcast? :cry:

KidCactuss bild

Andreas Ljungström skrev:
Påminner en del om Turrican

En del? :D Jag vill nog sträcka mig till att det ÄR Turrican, så likt är det.

Psykisk sjukmänniska

Andreas Ljungströms bild

KidCactus skrev:
Jag vill nog sträcka mig till att det ÄR Turrican

Ville vara lite snäll mot spelet bara. ;)

Men absolut, känns lite som en klon.

Andreas Ljungström skrev:
varför bara Neo Geo och Dreamcast? :cry:

Hm.. Jag vet inte, faktiskt. Jag har inte ens tänkt på det så, jag har istället tänkt "ooh, på Dreamcast! :love: ".

Senast ändrad av Starfighter Johansson, 2 november, 2011 - 16:43.

Andreas Ljungströms bild

Starfighter Johansson skrev:
"ooh, på Dreamcast! "

Jag äger förvisso en Dreamcast men orka packa upp den liksom. :p

:O

(Jag försökte skriva något men ditt uttalande förbluffade mig på så många plan att jag hela tiden kom av mig och fick börja om. :D)

UfU__Xs bild

Såg ju helt otroligt fint ut på bilderna. :love:

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Som nyheten jag postade härförleden gör gällande är spelet verkligen på gång. En NEO GEO-version kommer jääävligt snart och Dreamcast-versionen i juni. Fast Striker var ren kärlek visuellt sett för mig (även om gameplayet lämnade en del att önska för mig som oerhört luttrad och kräsen shoot 'em up-spelare!!1! ;)) så jag har fullt förtroende för det här spelet. Om det inte känns "av" utan faktiskt fångar essensen av ett bra genomfört run 'n gun samtidigt som det ger oss välplacerade pixlar så kan det bli en klassiker i "nyproducerade-spel-till-dreamcast"delen av spelsamlingen. Jag går emot mina prinsiper och ser försiktigt fram emot detta.

Senast ändrad av Starfighter Johansson, 17 mars, 2012 - 16:12.

VodkaCitrons bild

Grafiken känns rätt busy för min smak. Men det är kul att de gör sånt här! :)

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Är det nån som köpt det? Jag förstod aldrig om det släpptes eller försenades, gick in på sidan några veckor efter utsatt release och då stod det bara "will be in stock on" och ett datum. Slutsålt eller försenat? :D

Aha, det släpptes aldrig. Play-Asia skickade nyss ut nyhetsbrev om att man kan förhandsboka det hos dom för ~$40 (eller mer beroende på vilken utgåva man föredrar)! Det är alltså liiiiite billigare än att köpa direkt av NG:DEV - men då tillkommer med allra största sannolikhet tull eftersom Play-Asia till skillnad från NG:DEV befinner sig utanför EU. :)

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.