Andreas Ljungströms bild

För information om Indieklubben besök den här tråden.

Dags för det andra Indieklubben-spelet och den här gången har jag valt ut nåt mer lättsmält, eller åtminstone mer lättillgängligt. Time Fcuk är nämligen ett flashbaserat gratisspel som bara tar ungefär en timme att klara. Klurigt pusslande blandas med knivigt plattformshoppande och bland dem som står bakom spelet återfinns ingen mindre än Edmund McMillen (Super Meat Boy, Gish, The Binding of Isaac). Om du vill få din röst hörd i podcast-avsnittet om Time Fcuk så är sista dagen för att posta dina intryck här i tråden den 1 december.

Spela Time Fcuk här.

Omröstning: 
Spelat Klart? Betygsätt i så fall Time Fcuk här!
1/5 - Ett riktigt skitspel! Hatade varenda sekund! :(
0% (0 röster)
2/5 - Helt okej tidsfördriv i väntan på nåt bättre. :/
77.8% (7 röster)
3/5 - Ett väldigt bra spel som var väl värt min tid. :)
11.1% (1 röst)
4/5 - Suveränt spel som jag uppskattade väldigt mycket! :D
0% (0 röster)
5/5 - Ett mästerverk och ett av de bästa spelen jag spelat! <3
0% (0 röster)
Jag orkar inte spela men vill ändå se resultatet.
11.1% (1 röst)
Joakim Wigholms bild

Det här spelet kände jag inte till. Ska bli kul! :)

“Some may never live, but the crazy never die”

Sebastian Magnussons bild

Erhm, öh. What the hell? :p

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

VodkaCitrons bild

Trailern
Time Fuck - a game about perspective

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Perggs bild

Detta har jag inte heller hört något om, ska bli spännande att testa :)

Per Gustafsson
Twitter: Per_Machine

Hellsing (inte verifierad)
Hellsings bild

Ett strålande spel!

Vargavakas bild

Nu har jag kört ~en timme av Time Fcuk och ärligt talat känns det som det räcker. Spelet är inte på något sätt dåligt, men jag är lite trött på svåra platformare i "retro-stil". Just den här sortens spel känns lite som indiespelens militär-FPS.

Men bortsett från det så hade spelet ett par skavanker som jag tycker bör tas upp. Formatet (flash-spel i liten ruta med mycket meny och skräp på högerkanten av skärmen) känns som ett estetiskt val snarare än ett spelmekaniskt. Visst är det lite småkul att det ser ut som ett GB-spel men jag hade hellre haft mer spelyta. Ljudbilden är ganska jobbig med monoton musik och ett ansikte som babblar stup i kvarten, det blir mest påfrestande i längden. Kontrollen är däremot responsiv och bra, du har alltid full kontroll över det lilla missfostret.

Det känns som om det vill vara "alternativt" och svårtillgängligt, och det lyckas det med. Vad historien handlade om har jag ingen aning om och spelet fick mig inte att bry mig.

Summan av kardemumman; ett okej platformsspel som någon som är riktigt såld på genren säkert uppskattar mer än jag. Men själv tar jag hellre en till runda i Braid eller VVVVVV.

Vargavaka skrev:
indiespelens militär-FPS.

Haha :D

Zatoishwans bild

Vargavaka var mer tålmodig än mig - körde ungefär en halvtimme innan jag gav upp.
(Jag gav spelet en svag tvåa)

Om sanningen ska fram så är jag väl inte så förtjust i plattformspel, men kan sitta ett tag med ett juste plattformsspel innan jag ger upp. Detta räckte då inte ens en halvtimme, hade jag dykt på spelet på egen hand skulle det nog inte blivit mer än en tre fyra banor innan jag hade fått nog.

Tycker det finns bättre exempel i genren som är trevligare att köra. t ex "And yet it moves" eller vvvvv.
En sak med spelet som jag fann direkt irriterande var musiken.

Jahaja, nu får det räcka med nedvärderande ord.. hoppas andra har mer nöje med spelet.

Tack i alla fall Andreas, uppskattar verkligen initiativet :)

Kära posten, kan ni skicka en ny brevbärare då den förra var något seg

Okej, det här verkar långt nog för att jag ska kunna pröva (och tydligen ge upp) på det. Back in a bit!

Perggs bild

Något som jag stängde av snabbt var musiken, man kan bli galen för mindre.

Per Gustafsson

Andreas Ljungströms bild

Idag är det sista dagen för att posta sina intryck här i tråden för i morgon spelar vi in podcast-avsnittet om Time Fcuk.

Om någon är sugen på att medverka, skicka ett pm till mig.

VerticalVertexs bild

Ett ok platformslir med kul stil.

+ Bra kontrollrespons.
+ Bra grafik.
+ Härligt att se vad Edmund hade för sig innan super meat boy.

- Musiken är riktigt jobbig.
- Dålig kontroll layout.

Senast ändrad av VerticalVertex, 30 november, 2011 - 22:26.
Perggs bild

Nej det här var inte något i min smak.
Orkade inte ta mig genom det så det fick en knapp 2:a.

Men man kan inte tycka om alla spel, får se vad som dyker upp nästa gång!

Per Gustafsson

Andreas Ljungströms bild

Någon gång under nästa vecka spelas äntligen det försenade Time Fuch-avsnittet in. Är det någon som vill vara med och gästa programmet? Skicka ett PM till mig i så fall. :)

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.