Andreas Ljungströms bild

All info om Indieklubben här.

Efter Gemini Rue och Time Fuck har det blivit dags att ta sig an ytterligare ett indiespel för Indieklubbens räkning.

Den här gången tänkte jag att alla som är intresserade ska få vara med och påverka vilket spel vi ska spela. Det har tipsats en del i ursprungstråden och utöver dessa har jag valt ut ett gäng spel som kan tänkas passa bra.

Frozen Synapse
"Svårt men riktigt bra strategispel som släpptes tidigare i år. Frozen Synapse är rent tekniskt ett RTS, men det spelas mer som ett rondbaserat spel där de båda spelarnas drag spelas upp samtidigt. Egentligen ett enkelt koncept, konstigt att det inte har gjorts förut." /Vargavaka

Köp Frozen Synapse här.

Norrland
Svenska indiestjärnan Jonatan "Cactus" Söderström har sprutat ur sig spel under många års tid. Det uppseendeväckande Norrland presenterades på en konstutställning och leker med våra fördomar om norrlänningar. Spelet innehåller spelmoment som innefattar så udda saker som ölhävning och björnjakt. Bara en sån sak! /Andreas Ljungström

Ladda hem Norrland här (gratis).

Pond
"Spelade igenom p0nd nu i helgen det vackraste & mest komplexa spelet som skapats detta år (som är gratis) sjukt svårt dock, tar sin tid att bemästra den djupa kontrollen och lära sig navigera i den stora världen. Fast när man lyckas med det har man något som man verkligen kommer att komma ihåg, växer hela tiden till det mäktiga klimaxet. Kanske det mest legendariska slutet sedan alla spel någonsin. Blir inte mer indie än såhär." /Zeiro

Spela Pond här (gratis).

Trauma
"Majewski har gjort ett vuxet spel för vuxna människor. Det är en berättelse om identitet, sorg och saknad som kanske inte tar särskilt lång tid att spela genom men desto längre att bearbeta och förstå." /Carl-Johan Johansson (Blog Em Up)

Köp Trauma här.

You have to Burn the Rope
"You have to Burn the Rope heter förmodligen det lättaste spelet jag någonsin har spelat. Bäst är låten som spelas när det hela är avklarat." /Farbror Atlas

Spela You have to Burn the Rope här (gratis).

Omröstning: 
Vilket bör bli nästa spel i Indieklubben?
Gnoit (inte verifierad)
Gnoits bild

You have to Burn the Rope var för enkelt och kort!

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.