Linnea Hummels bild

Ett spelberg är helt enkelt ett berg av spel. De där spelen som man inte klarat, de som inte fått den tid de förtjänar. Ett gigantiskt berg av spel man borde ta tag i och faktiskt spela och njuta av. Det brukar kallas backlog eller pile of shame. Den senaste tiden har även ordet skämshög spridit sig en hel del.

Spelberget är podcasten där vi pratar om de spel ur berget vi nyligen tagit oss an. Det kan vara allt från senaste iOS-spelet till ett gammalt Gameboy-spel som legat och dammat. Målet är förstås att tackla och minska våra spelberg till obefintliga.

Spelberget består av Ella Källman, Starfighter Johansson (skribent på Skillpoint!) och Linnea Hummel (också skribent på Skillpoint!), som varannan onsdag pratar om hur det går i bestigningen av just dessa berg.

http://spelberget.se/

Revolutionen kräver bara att ni inte åker hem.

Perggs bild

Avsnitten innan avsnitt 14 kommer inte dyka upp på iTunes eller? :)

Per Gustafsson
Twitter: Per_Machine

Starfighter Johanssons bild

Jag vet ärligt talat inte vad som hänt, varför det bara visar våra 10 senaste avsnitt. Vi kan höra med Ella, som är den i gänget som kan... typ nåt alls, om iTunes podcastfunktioner och se vad som är "fel". Men hon är offline nu!

Perggs bild

Grymt :D

Per Gustafsson

OhNoSpywares bild

Det lustiga är ju att de har funnits i feeden och iTunes (som plockar från feeden) förut men av någon anledning är de borta nu. Upptäckte det själv idag när jag kikade på lite Spelbergetrelaterade grejer. Om inte Starfighter tagit bort mitt konto på bloggen ska jag gå in och kika där och se om nåt hänt :p

Edit:
"Du har inte tillräcklig behörighet för att få tillgång till denna sida."
Attans ;) Skickade iaf ett PM till Starfighter med instruktioner. Hoppas de löser det :D

Senast ändrad av OhNoSpyware, 10 januari, 2012 - 02:07.

We're on it!

Edit: Det blev ingen skillnad efter att vi trixat lite i inställningarna. Mysteriet tätnar!

Senast ändrad av Starfighter Johansson, 10 januari, 2012 - 12:23.

OhNoSpywares bild

Jag har fixat så att feeden som iTunes tar avsnitten från behåller alla avsnitten (det är http://feeds.feedburner.com/Spelberget som gäller där), men iTunes har fortfarande bara 10 senaste. iTunes bör ha uppdaterat inom 24 timmar, annars får jag sparka lite på den delen också :p

Ska iaf inte vara några problem i framtiden med att gamla avsnitt försvinner från iTunes! :)

Edit: Itt wööörks, itt wööörks! :) alla avsnitt syns på iTunes igen ^^

Senast ändrad av OhNoSpyware, 10 januari, 2012 - 20:57.

SCORE! :D Tack!

Perggs bild

Hallelujah, då ska jag börja från början snarast!!

Per Gustafsson

Ha överseende med oss bara, det var otroligt nytt för oss båda två att dra igång en podcast (personligen har jag aldrig gjort något liknande förut). :)

Men vi är varma i kläderna nu för tiden! :beer:

OhNoSpywares bild

Ska bli kul att höra vad du tycker :bigsmile:
Är inte speciellt involverad länge (äger domänen i några dagar till, och fixade det där med iTunes bara), men det var ju min idé från början (Starfighter förfinade den dock) så det känns ändå kul att höra vad folk tycker om den ^^

Jag har precis redigerat i två timmar för att morgondagens avsnitt skulle bli klart i tid. Mission accomplished naturligtvis, så vid tolv i natt smäller det. Årets första avsnitt!

Senast ändrad av Starfighter Johansson, 17 januari, 2012 - 23:24.

Perggs bild

Har börjat lyssna smått nu, är lite seg då jag plöjer podcaster de helger jag jobbar. :) Men mycket bra hitills, kul att varje vecka få veta hur långt ni tagit er i diverse spel och liknande.

Klart de första avsnitten blir lite svåra när man är ovan men jag tycker ni sköter det med bravur :D

Dock har avsnitten försvunnit ur iTunes igen! :cry:

Per Gustafsson

Tack för de snälla orden! :8)

Jag börjar purkna till lite över iTunes-krabbet och den enda som vet hur man fixar det är offline p.g.a. hårddiskreparation.

Perggs bild

Okidoki, får vänta och se om dom dyker upp snart igen då :)

Per Gustafsson

OhNoSpywares bild

Har fixat nu. Ursäkta att det tog sådan tid ^^ Det jag gjorde förra gången måste ha resetats av en uppdatering eller flytten från mitt "hotellrum" till Ellas.
Borde ha berättat för dem exakt vad jag gjorde förra gången och inte bara sådär vagt som jag gjorde ;D
(Men klaga mer på de tre som borde ha sett den stora rubriken högst upp i adminpanelen om just detta problem :D)

Vilken adminpanel? ;)

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.