Tobias Jensens bild

Alltså hörni. Är det inte dags att vi försöker få till någon trevlig form av turnering eller så i något spännande spel. Typ något som antingen är billigt att införskaffa (kanske skramla fram våra gamla Halo spel? I know you haz them!) eller något trevligt multiplayer lir på antingen Xbox Arcade eller PSN?

Några förslag?

Jag kan tänka mig att försöka styra upp något, bara jag får förslag på spel att lira. Själv tycker jag att det vore skoj att dra upp Halo igen som sagt.

Spelklassiker Musik - Spelmusik varje vecka.

Starfighter Johanssons bild

Jag är jättegärna med i grejer, fast just Halo har jag svårt för. :) Jag håller ett öga på den här tråden...

Tobias Jensens bild

Starfighter Johansson skrev:
Jag är jättegärna med i grejer, fast just Halo har jag svårt för. :) Jag håller ett öga på den här tråden...

Ja det var bara ett förslag som sagt, jag är öppen för det mesta. Så har du några önskemål så är det bara att hojta till :)

Starfighter Johanssons bild

Hm.. Alltså det är svårt på det viset, jag spelar inte så mycket spel man kan ha direkta turneringar i. De spel jag spelat online hittills är nästan bara Call of Duty-spelen, Bad Company 2, Medal of Honor och Left 4 Dead 1/2. Ganska enahanda!

VodkaCitrons bild

Jag skulle ordna turneringar på rullande band om jag hade pengar till halvdana priser :3

WipeOut HD har iaf varje PSN ägare vad jag vet ^^

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Tobias Jensens bild

VodkaCitron skrev:
Jag skulle ordna turneringar på rullande band om jag hade pengar till halvdana priser

Whats wrong with just the honour..... samt glädjen att kunna förnedra sina motståndare ;)

VodkaCitrons bild

Gwellmyn skrev:
Whats wrong with just the honour..... samt glädjen att kunna förnedra sina motståndare

Problemet är väll att SP känns rätt osocialt som det redan är :p Finns ju knappt någon som vill spela överhuvudtaget, vad jag har sett, knappt nån som deltog i Co-Op cirkeln.

Har man pris så kan man länka på andra hemsidor och locka hit folk liksom :p

Nate Travellers bild

VodkaCitron skrev:
WipeOut HD har iaf varje PSN ägare vad jag vet ^^

Nä, det har jag inte. (Men så är jag rätt nybliven sådan...)

VodkaCitrons bild

Nate Traveller skrev:
Nä, det har jag inte. (Men så är jag rätt nybliven sådan...)

Ja, då kanske man inte har det :p Spelet är annars rätt populärt och i och med att man fick två gratis spel som kompension för att PSN var nere, så har dom allra flesta spelet då det fanns att välja + DLC. Du kan väll alltid fuska hem det genom gamesharing med en nära vän? ;)

Så någon titel ur det bibloteket borde vara rätt så aktuellt ändå.

Men annars finns ju det många PC-spel att tävla i, som även är gratis. LoL,HoN,TF2 m.m

Andreas Ljungströms bild

Bra initiativ! :beer:

Vore väl roligast om alla som vill får möjlighet att vara med. Ni snackade om Halo, vad sägs om Quake Live? Det är gratis att spela, kräver inte så mycket prestanda och lätt att skapa kompismatcher (verkar det som iaf).

Andreas Ljungströms bild

VodkaCitron skrev:
Problemet är väll att SP känns rätt osocialt som det redan är

Flashspelsturneringen lockade ju en hel del folk iofs, likaså Skillcraft (åtminstone i början) och Indieklubben (som för övrigt dyker upp snart igen) har också fått hygglig respons. Men vi kan inte göra annat än att fortsätta försöka, både från redaktionens sida och användarnas. Förhoppningsvis inser snart också andra hur awesome Skillpoint är att hänga på.

Jag kan säkert fixa lite priser om intresset finns. :)

Tobias Jensens bild

Andreas Ljungström skrev:
Jag kan säkert fixa lite priser om intresset finns.

En dejt med dig och Sebastian kanske :bigsmile:

Senast ändrad av Tobias Jensen, 11 januari, 2012 - 10:34.

Nate Travellers bild

VodkaCitron skrev:
Ja, då kanske man inte har det

Nej, jag vet att det är vanligt. Ville mest bara demonstrativt sätta mig på tvären för att verka unik och utvald! ;)

Gwellmyn skrev:

Haha. Sweet! :bigsmile:

Crimson Thunders bild

Snackar vi turnering/tävling är jag alltid intresserad. Dock sitter jag bara på en ps3:a och har väll inte så många spel som passar för turneringar...

PSN: Mr_jump

VodkaCitrons bild

Andreas Ljungström skrev:
Flashspelsturneringen lockade ju en hel del folk iofs, likaså Skillcraft (åtminstone i början) och Indieklubben (som för övrigt dyker upp snart igen) har också fått hygglig respons. Men vi kan inte göra annat än att fortsätta försöka, både från redaktionens sida och användarnas. Förhoppningsvis inser snart också andra hur awesome Skillpoint är att hänga på.

Kan vi inte göra så att folk får skriva upp sig på en lista och vara arrangör till en turnering varje/varannan vecka, så fixar du/ni redaktörer priser? Eller är det för frekvent? :p

Jag skulle personligen faktiskt gjort turneringar och tävlingar hela tiden om jag hade en fast inkomst :3 Har ju försökt lite förut ^^

Sebastian Magnussons bild

Ja, priser är inget problem. Det varierar lite exakt vilken klass av priser vi har tillgängliga men det finns alltid något att nyttja.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.