VodkaCitrons bild

Var med i turneringar varannan vecka!

Nu känns det som om det vore dags att bli lite sociala på sidan ännu en gång. Varannan vecka får en medlem/redaktör på Skillpoint ordna sin egna lilla turnering. Varje turnering får pågå i två hela veckor och sedan påbörjas en ny. Är det mindre än tio personer som väljer att delta i en turnering så går turen vidare till nästa personen i väntlistan efter att två veckor har passerat.

Krav:
Minst tio personer ska delta.
Alla som deltar måste vara medlemmar på Skillpoint.
Arrangören kan inte plocka något ur prispotten, dock kan denna delta i själva tävlingen.
Det måste vara ett spel som tillåter multiplayer, hur arrangören delar upp folk i turneringen är upp till honom/henne.
Du måste självklart vara aktiv i din tråd tills dess att turneringen är slutförd.
Du kan välja ett spel du inte själv äger, så länge du har ett stort humm över hur det ser ut och vad det går ut på, eftersom det är du själv som väljer regler, banor m.m
Ha en tråd redo när det är din tur, posta den inom tre dagar från att din tävlingstid har påbörjat. Din turneringar har ett anmälningsdatum som går ut efter att två veckor har passerat och börjar från den dagen att 10* personer har visat sitt intresse.

Väntlista:
VodkaCitron (Startade 14:e Januari) WipeOut HD
VodkaCitron (Startade 8:e Februari) Super Street Fighter IV

(Om en redaktör ifrån Skillpoint vill annordna en turnering så går den före)

Absolut - För män som kan sätta gränser.

VodkaCitrons bild

Tar initativet och försöker kickstarta det här med turneringar! Förslag är välkommet! :)

Gustav Granlunds bild

Härlig idé! Denna tråd bokmärks! :D

Skillpoint.se - Be there or be sär

Andreas Ljungströms bild

Härligt! :beer:

VodkaCitron skrev:
10 personer har visat sitt intresse

Tycker det låter lite i överkant om jag ska vara ärlig. De flesta spel funkar bra om man är 6-8 stycken. Jag ställer i vilket fall upp både som arrangör och spelare om det arrangeras turneringar i spel jag gillar och äger. :)

VodkaCitrons bild

Andreas Ljungström skrev:
Tycker det låter lite i överkant om jag ska vara ärlig. De flesta spel funkar bra om man är 6-8 stycken.

Jo, folk har sagt det, tycker jag också kanske igentligen. Men vill man få forumet att växa så! 10 av alla 370+ registrerade medlemmar är ändå pass lite, sen blir det ju 9 spelare om man räknar bort själva arrangören ^^

Vi får se hur det går helt enkelt. Men som medlem kan man även göra reklam lite överallt och locka till folk ;) Så ligger man i så bör det iaf gå, såvida man inte tar något spel som ingen annan äger :p Men kravet kan tänkas sänkas, helt klart!

-------
Påbörjat!

TTV
TTVs bild

Minst tio varje gång?

Lycka till. Finns det ens tio stycken aktiva medlemmar här? :tard: Och att alla sedan ska ha spelet som spelas samt ha tiden till att spela.

Inte för att vara Mr.Buzzkill eller så men.

Jag är ju i och för sig gärna på när det kommer upp ett intressant spel. ;)

Starfighter Johanssons bild

Klart man ska vara realistisk, men frågan är hur svårt 10 pers ska vara. Med mig inräknat är vi liksom redan 5 som uttryckt oss positivt... Krabbet blir väl det där med att alla ska ha spelet i så fall. Nu har jag förvisso Wipeout HD men tänker inte vara med och leka för att Wipeout är så otroligt tråkigt. :)

Senast ändrad av Starfighter Johansson, 14 januari, 2012 - 21:13.

VodkaCitrons bild

Bättre att sätta ribban högt och falla lite. Än att sätta den lågt och falla där :p

Sen är ju just jag som håller i första tävlingen och jag e ju något bra på att pusha för saker. Försökte ju förut, men PS3an krashade och massa annat skit just då, så det blev inte av. Men då raggade jag hit 5 nya medlemmar samt att det var ett spel som extremt få personer har i ägo ;)

Kommer det här verkligen igång så lär samma personer vilja delta fler gånger och då lär 10 inte bli ett problem liksom :p Speciellt om man är uppskriven på listan, för desto snabbare en turnering kommer igång, desto snabbare blir det ens tur ;)

Skillpoint needs to grow! 10 personer ska inte vara ett problem på ett spelforum!!
Men ja, skulle det vara 6 personer eller liknande efter två veckor så kan man köra ändå liksom, även om man försöker ha ribban högt upp hela tiden ;)

VodkaCitrons bild

Inte värst spelsugna tydligen? ;D

OhNoSpywares bild

Massa olika saker som gör att det inte passar just nu.
Sorry Vodka :(

Andreas Bergs bild

Jättekul initiativ! Det kanske roligaste jag någonsin har arrangerat i mitt liv var Gameplayer-mästerskapen så jag är väldigt sugen på att dra i trådar för turneringar. Tyvärr är ju tiden knapp numera så jag får nog nöja mig med att försöka hjälpa till lite, även om jag personligen inte är så förtjust i att tävla i spel själv ^^

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

Tobias Jensens bild

Ska fundera på en turnering att hålla i. Har inte Wipeout tyvärr.

Spelklassiker Musik - Spelmusik varje vecka.

Crimson Thunders bild

Jo, lite synd att intresset verkar vara så lågt. Tyvärr hör jag också till de få ps3 ägare som inte har Wipeout. Men som sagt, dyker det upp något intressant spel i framtiden är jag gärna med :)

PSN: Mr_jump

Perggs bild

Riktigt bra initiativ :)

Per Gustafsson
Twitter: Per_Machine

ScatBoners bild

Jag har inte Wipeout. Jag väntar istället på Starcraft 2-turnering. :bigsmile: 0:) :party:

Nate Travellers bild

Som nämnt tidigare, har inte Wipeout och är inte direkt någon PS3-fantast. Väntar tills det kommer en turneringen på krysslådan och då ska jag försöka vara med oavsett spel. I värsta fall får jag leta realådorna. ;)

VodkaCitrons bild

Om någon vill arrangera nästa turnering så är det helt ok att skapa en tråd nu ;)

VodkaCitrons bild

Tänkte att vi kunde ha något i SSFVI, jag kan dock inget om spelet alls! Så jag kan inte hålla i det personligen!

Men kanske....DU!

Sebastian Magnusson skrev:

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.