VodkaCitrons bild

Skillpoints Turnering-tråd

Wipeout HD – PS3 – Turnering
Tracks: Vineta K, Anulpha pass, Sol 2, Ubermall, Metropia, Chenghou Project
Race Type: Tournament
Speed Class: Flash
Om fler spelare än en delar på sista platsen så kör dessa personer single race på Vineta K med övriga inställningar.

Prispott: Ära och berömmelse
Anmälda (5*):
VodkaCitron
Andreas Berg (reserv)
Gustav Granlund
Andreas Ljungström
UfU__X
Sebastian Magnusson

Match 1: Tournament på banorna Vineta K, Anulpha pass, Sol 2 (den som plockar sistaplatsen åker ur tävlingen)
Match 2: Tournament på banorna Ubermall, Metropia, Chenghou Project (den som plockar sistaplatsen åker ur tävlingen)
Match 3: De som hållit sig kvar i turneringen spelar den näst sista matchen på banorna Reverse: Vineta K, Anuplha Pass, Sol 2 (tre går vidare)
Match 4: Dom tre kvarstående personerna kör finalen på banorna Reverse: Ubermall, Metropia, Chenghou Project
Slutresultat: Vinnare korad.

Visa intresse även om ni enbart äger WipeOut HD men inte Fury. Är det tillräckligt många som går utan så kör vi tournament allt igenom istället för eliminator.

Anmälningstiden går ut senast 28 Januari.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Andreas Bergs bild

Har inte Fury-tillägget och är väl egentligen inte så mycket för Wipeout. Jag kan gärna ställa upp som reserv dock om det visar sig att det trillar in lite folk och det behövs för att lira :)

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

Gustav Granlunds bild

Då jag fullkomligt älskar Wipeout HD skulle det vara kul att vara med.

Skillpoint.se - Be there or be sär

Andreas Ljungströms bild

Jag hatar Wipeout och har bara första spelet (är det HD då?). Dessutom är jag helt värdelös på det. Men kan ställa upp för att vara snäll. :p

UfU__Xs bild

Bring it!
Var länge sedan jag spelade wipeut hd/fury nu men det var kul då. Plus att jag faktiskt aldrig spelat det online!

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

VodkaCitrons bild

Andreas Ljungström skrev:
Jag hatar Wipeout och har bara första spelet (är det HD då?)

Ja, om det inte är N64 eller PS1-versionen du har ;)

Men kan ställa upp för att vara snäll.

:beer:

Sebastian Magnussons bild

I'm here to kick ass and race really fast!

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

VodkaCitrons bild

Vi struntar i Fury och kör hederliga Wipeout HD. Dock är ju just eliminator det allra bästa för folk som inte bemästrar spelet. Hamnar man efter i ett vanligt lopp är det redan kört, det är ju inte som Mario Kart att man kan få en "ulti" och sedan komma ikapp även om man ligger ett halvt lopp efter ^^

Fixar regler för tournament vid slutet av registreringen.

Första matchen får väll bli i helgen, sen tar vi resten nästa helg? En tournament match på tre kartor tar ändå bara sådär 20minuter max, så att hitta tid till att spela bör ju inte vara något större problem.

VodkaCitrons bild

Så, nu var tråden uppdaterad så gott det går.
Vi struntar i någon form av pris, ingen idé att fråga redaktionen när det är ni som tävlar och det är än så länge i princip bara UfU__X som kan ta hem den ;)

Tänkte att vi kunde starta tävlingen redan nu i helgen, om lust och tid finns. Annars har vi ändå gått om tid på oss att lira ändå.

Ni e nog LITE mer upptagna än vad jag är, så föreslå gärna tid och dag!

Första matchen på Lördag eller Söndag? Låt säga runt 19-20:00? Den matchen kommer ta 15minuter max!

UfU__Xs bild

Jag har nog ingenting för mig (som är sååå tidsbestämt) nu i helgen så för mig spelar det inte heller någon roll.

WEAR!"

Andreas Bergs bild

Vet på rak arm att jag tyvärr inte kan söndag kväll. Under dagen ska dock gå. Lördag kväll kan fungera men vågar inte lova någonting, men jag håller ett öga på tråden så dyker jag upp ifall tiderna passar och ni behöver mig ^^

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

VodkaCitrons bild

Andreas Berg skrev:
ni behöver mig ^^

Det e klart att vi gör ;)

Gustav Granlund skrev:

Sebastian Magnusson skrev:

Gustav Granlunds bild

Hmmm...jag fick nyligen reda på att jag trots allt ska jobba på söndag kväll, men jag slutar strax efter 19 men det är oklart om jag hinner hem i tid då jag måste iväg och fixa lite grejer inför en presentation jag ska ha på måndag morgon. Å andra sidan kanske just den biten kan vänta till senare då matchen inte lär dra ut på tiden.

Andreas Ljungströms bild

Kan inte den här helgen tyvärr och innan 21 brukar oftast vara knivigt med två små barn hemma oavsett dag.

VodkaCitrons bild

Hmm... Fredag eller Lördag 21:00? Svårast att få igång dom första matcherna ^^ Som sagt, efter 15minuter spelande så har ju redan en åkt ur tävlingen :p

Gustav Granlunds bild

VodkaCitron skrev:
Hmm... Fredag eller Lördag 21:00? Svårast att få igång dom första matcherna ^^ Som sagt, efter 15minuter spelande så har ju redan en åkt ur tävlingen

Hehe, ja då är jag nog på. Det var mest den här helgen det körde ihop sig för just mig. :)

VodkaCitrons bild

Bekräfta om ni kan vara med och lira antingen på Fredag eller Lördag vid 21:00 tiden! Eller både och för den delen ;)

Andreas Ljungströms bild

Som sagt, helger är oftast ingen höjdare för mig. Ska se om jag hinner på fredagen, lördagen är uppbokad.

Gustav Granlunds bild

Som sagt, helger är oftast ingen höjdare för mig. Ska se om jag hinner på fredagen, lördagen är uppbokad.

När är du inte upptaget? ;) :beer:

Andreas Ljungströms bild

Gustav Granlund skrev:
När är du inte upptaget?

Igårkväll hade funkat fint tex. De flesta vardagskvällarna faktiskt. :p

UfU__Xs bild

Jag kan definitivt minst en av dagarna, har inte mycket för mig på helgerna. Så om Ljungström tror att han kan fredag så säger jag att jag också kan fredag. :beer:

WEAR!"

VodkaCitrons bild

Andreas är en svår filur!

För min del är jag ute och röjer på fredag, så ska det bli fredag får det blir riktigt sent på fredag.

Mickemoss bild

Gahh. PS3:an nerpackad i väntan på flytt. Annars hade det varit kul att rääjsa lite :bigsmile:

"We've got cards and letters from lots of people that say iTunes is their favorite app on Windows. It's like giving a glass of ice water to somebody in hell" - Steve Jobs

VodkaCitrons bild

Problematiskt -.-
Hur ska man nu göra hmm...
Dom som kan spela kör 21:00 Imorgon.
Dom som inte kan kör på Lördagen 21:00. (Även de som redan har spelat får vara med, men det ökar bara chanserna att åka ut).
En åker ur från båda delarna och resten sker nästa helg*

Gustav Granlunds bild

VodkaCitron skrev:
Problematiskt -.-
Hur ska man nu göra hmm...
Dom som kan spela kör 21:00 Imorgon.
Dom som inte kan kör på Lördagen 21:00. (Även de som redan har spelat får vara med, men det ökar bara chanserna att åka ut).

Det låter som en bra lösning. Jag slår på och uppdaterar min PS3 så att allt är igång och jag bara kan hoppa in. Är osäker på om det blir ikväll eller imorrn jag är med då jag måste dra, men någon av dagarna är jag på. Ska bli fett! :D

UfU__Xs bild

Jag kör lördag, i dag skulle jag visst dansa.

WEAR!"

VodkaCitrons bild

Olala, dansa!
Ja, ingen ville idag iaf tydligen ^^ Väntade online till halv 10.
Så sista chansen imorn, kan man inte så kan man inte helt enkelt.

Gustav Granlunds bild

VodkaCitron skrev:
Så sista chansen imorn, kan man inte så kan man inte helt enkelt.

Jag är på! Måste bara leta rätt på laddningskabeln till kontrollen och headsetet. Jag skyller på katten.

Andreas Bergs bild

Osäker på om jag är hemma men ifall jag är det loggar jag på!

Hur fungerar det hela egentligen tekniskt? Ska man joina någon särskild lobby? Behövs mitt psn-namn (lictor)?

Har nog aldrig spelat nåt online på min PS3 förutom Street Fighter 4 :p

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.