Achis bild

Tjo.

Igår laddade jag ned Crysis singelplayer-demot för att kolla hur pass bra det funkar på min dator, och jodå, den lyckades hålla en hyfsad framerate med allt på very high och med en 1920*1080 upplösning. Så idag laddade jag ned Crysis från en torrent-sida för att se ifall fullversionen laggade lika mycket.

Och till min förvånaning så laggar spelet även fast jag hävar allt på med medium (provade aldrig low) och med en upplösning på 800*600, så till min fråga:

Är det verkligen så pass stor skillnad på demot och fullversionen, eller är det bara för att det är en crackad-version jag spelar som det laggade något fruktansvärt?

Och bara för att klargöra, jag hade tänkt köpa spelet (kostar ju bara 99 spänn) ifall det flutit på bra, vilket det såklart inte gjorde.

Lite specs och grejer ifall ni behöver det:
Windows 7 64-bit
HD5850 1GB GDDR5
4GB RAM
i5 750

I'm with CoCo.

UfU__Xs bild

Achi skrev:
Lite specs och grejer ifall ni behöver det:

No worries där i alla fall. Borde bara vara att tuta och köra, jag körde spelet med liknande specs. Har dessutom för mig att demon ska vara mer krävande än fullversionen, vilket verkar logiskt då fullversionen ju förmodligen är mer patchad i efterhand än demon.

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Achis bild

UfU__X skrev:
Har dessutom för mig att demon ska vara mer krävande än fullversionen, vilket verkar logiskt då fullversionen ju förmodligen är mer patchad i efterhand än demon.

Det är med andra ord lungt att köpa spelet, bara jag patchat upp det först?

I'm with CoCo.

UfU__Xs bild

Achi skrev:
Det är med andra ord lungt att köpa spelet, bara jag patchat upp det först?

Det beror nog inte på det, inte direkt i alla fall men det är ju möjligt att en patch/ominstallation/grejgrej råder bot på problemet i alla fall. Men rent hårdvarumässigt är det ju inga problem alls och du borde precis som i demon kunna maxa det mesta.

WEAR!"

Achis bild

UfU__X skrev:

Okej, men fan, drar hem en beställning då, kostar ju ändå 99kr, så är ju igen större förlust ifall det inte skulle funka. :p

I'm with CoCo.

Fleischers bild

Problemet är säkert att piratversionen du laddade hem inte har dom nya patharna.
När spelet släpptes så fanns inte (eller kanske inte fungerade korrekt) hårdvaran/mjukvaran du har nu som senare säkert blivit patchat.

Senast ändrad av Fleischer, 5 augusti, 2010 - 20:57.
Magkliarns bild

Med den riggen bör du kunna spela Crysis med höga grafikinställningar utan några som helst problem. Så antagligen ligger problemet hos piratversionen.

Det går det åt.

Mists bild

Achi skrev:
Okej, men fan, drar hem en beställning då, kostar ju ändå 99kr, så är ju igen större förlust ifall det inte skulle funka.

Har det kommit? Kom gärna med en rapport om hur det gick.

Achis bild

Mist skrev:
Har det kommit? Kom gärna med en rapport om hur det gick.

Nope, har inte kommit. :cry:

Har iofs inte beställt än, så det är inte så konstigt, men ska försöka få hem det ikväll, om jag kommer ihåg det. :p

I'm with CoCo.

Make.Senses bild

Det borde inte lagga över huvud taget. Jag sitter på ett relativt likvärdigt grafikkort (Nvidia GTX460, dock är det nu överklockat en hel del), och jag maxar Crysis med Extreme Quality Mod 1.34 i 30FPS ungefär, har en Phenom II 965:a som CPU.

Mycket märkligt problem. Du ska utan problem kunna spela spelet på i alla fall high på den upplösningen. Själv kör jag det "bara" i 1680x1050.

Menmen, vi får se om problemet kvarstår.
Och ett tips, beställ nu på förmiddagen så du har det imorgon, annars blir det till att vänta ytterligare en dag.

Fleischers bild

Håller på och laddar hem spelet själv nu. Har typ samma hårdvara som du fast ett 5870 kort istället. Har köpt över steam och det är 10gig så det tar kanske en stund innan det kommer hem. Så det blir rap ort imorgon. :)

Edit: Nu har jag testat Crysis Warhead 1920x1080 8xAA Allt på entusiast grafik (högsta) V-sync och allt flyter fin fint. Har ingen koll på fpsen för jag kommer inte ihåg hur man kör igång benchmark programmet.

Specs:
i7 920
3gb Ram
Ati 5870
Win 7 32bit

Senast ändrad av Fleischer, 12 augusti, 2010 - 11:47.
Carefaces bild

Fleischer skrev:
i7 920

Du kan ge mig den annars? :)

Achis bild

Aja, har betällt det nu iaf, får se hur det blir det när det är patchat. :party:

I'm with CoCo.

Achis bild

Okej, fick mitt kära Crysis idag, och jag har precis installerat det, så det är bara patchningen kvar, men hur funkar det? Räcker det med att jag laddar der den senaste, eller måsta jag ladda ner alla? Var hittar man dom, i sådana fall?

I'm with CoCo.

spanjoars bild

Achi skrev:
Okej, fick mitt kära Crysis idag, och jag har precis installerat det, så det är bara patchningen kvar, men hur funkar det? Räcker det med att jag laddar der den senaste, eller måsta jag ladda ner alla? Var hittar man dom, i sådana fall?

Japp, du måste installera alla tre. (Det finns bara tre stycken va?)
Om du vill hitta patcharna så är det nog bara att googla.
Lycka till! Det är ett riktigt bra spel ! :bigsmile:

Achis bild

spanjoar skrev:
Om du vill hitta patcharna så är det nog bara att googla.

Jo, lyckades googla mig fram efter att ha kollat runt lite. :)

Spelet flyter faktiskt på riktigt bra, stabil framerate med allt på very high, AA på 2x (ser helt ärligt ingen skillnad på 2x och 8x) och 1080p, så jag är supernöjd..

..när det gäller den grafiska biten. Spelet i säg var faktiskt inte så roligt som jag trodde att det skulle vara. Speciellt irriterad är jag över det faktum att det knappt finns några vapen. En pistol? En shotgun? Ett sniper? Va fan? Har iofs halva spelet kvar (ön har precis frysit), så det är möjligt att det kommer fler vapen senare, men som det ser ut nu, så är jag riktigt besviken. :~

I'm with CoCo.

spanjoars bild

Achi skrev:
så är jag riktigt besviken. :~

Men nää.. Säg inte att du inte kände något när du trillade ner i vattnet i början. Eller när du sprang runt själv i den mörka djungeln. Spänningen är total! Däremot blir det lite långtråkigt på vissa ställen i spelet tyvärr:

Spoiler: Highlight to view
Typ när man simmar runt i rymdskeppet

Fast det är inte vapnen som gör spelet tycker jag. Försök använda dräkten mer som ett vapen så ska du se att det blir lite roligare :)

UfU__Xs bild

spanjoar skrev:
Försök använda dräkten mer som ett vapen så ska du se att det blir lite roligare

Säger samma sak. Crysis är ett spel som inte alltid gör allt automatiskt roligt för dig som spelare men däremot förser dig med verktyg att skapa något roligt, om man leker runt lite.

Jag gillar Crysis... :love:

Senast ändrad av UfU__X, 26 augusti, 2010 - 08:29.

WEAR!"

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.