UfU__Xs bild

Satt och kollade lite datum och det var ju bara en vecka kvar till det här nu nu så upp med en tråd. :party:

Retrospelsmässa/träff som ordnas för femte året(?) där man kommer kunna testa diverse mer eller mindre mer uråldriga spel och system, tävla och titta på diverse utställningar. Bland annat ska 30 års jubileumet av Intellivision och 20 års ditot för Mega Drives släpp i Sverige uppmärksammas.
Spel som det ska tävlas i är Combat (Atari), Sonic the Hedgehog 2 (Mega Drive) och Ice Climbers (Nes) och SNAFU (Intellivision).

Tid: Lördag 2:a oktober kl:10-20
Söndag 3:e oktober kl:10-13
Plats: Alviks Medborgarhus (Stockholm)
Inträde: 50kr (gratis för "människor" under 12 med tillhörande målsman)

retrogathering.se

Någon som ska gå? Kommer eventuellt att närvara under lördagen själv men det är inte skrivet i sten ännu. :p

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Sebastian Magnussons bild

UfU__X skrev:
Någon som ska gå?

Jag kommer definitivt vara där! Kanske inte hela tiden, men några timmar iaf.

Shit, är det bara en vecka kvar, måste börja planera...

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Doeds bild

Oj jävlar, hade helt missat att årets upplaga är så snart.. Ska se om man kanske inte kan ta sig dit en sväng på lördagen...

Lars Forssell

Spelbrödernas bild

Jag ska dit! Hade jag tänkt i allafall. Ekonomin har efter en Amsterdamresa blivit lite haltande (Amstel, droger och horor kostar pengar)och jag har en del andra lite mer prioriterade events (Gamex och Dreamhack... SSFIV-turneringar!) men offrar mig nog och får leva på knäckebröd och nudlar.

Det är ju Pong SM och allt. Turneringstävling is the shit, även om man är sämst! Wooho!

Spelbröderna.se - Alltid oberoende, Aldrig neutrala. En halvmilitant nördblogg om kärleken till tv-spel.

VodkaCitrons bild

Fan Fan, hatar mig själv nu ganska mycket. Kolla spelen och marknaden! Arrgh! Skulle ha dragit dit :O 2011 retrogathering, kom kom!

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.