Ollebros bild

Precis som mitt senaste spelköp tråden fast för retro! Tycker att Lars skall svämma över denna tråden nu eftersom vi alla vet att han köper en del sådant :bigsmile:

i vart fall måste ju någon starta! Så jag köpte en Sega CD och spel bara för denna tråden 8).
Sega CD tillbehöret! Sega Mega Driven är lustig, har skalet från min 16 år gamla Mega Drive men ett nytt moderkort i systemet för mitt dog. Men när jag bytte ut det såg det nya helt annorlunda ut så redan på den tiden släpptes "Slim" varianter, bara att systemet på utsidan såg identiskt ut.

Sonic CD! :love:

Cobra Command, detta och Sol Feace kom på var sin sida av samma förpackning

Sol Feace

Sega Classics Arcade Collection Limited Edition, spelen inkluderade är Golden Axe, Super Monaco GP, Streets Of Rage, Columns och The Revenge of Shinobi.

Härliga var att jag köpte endast Sega CD tillbehöret och fick alla utom Sonic CD på köpet vilket överraskade mig rejält och känns som om jag köpt av en grymt snäll person! Nu vill jag se vad ni köpt!

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Mr.Epics bild

Har ps2 blivit retro en?

Annars så va min senaste köp spiderman till gameboy. Frustrerande kul. :)

I'M GONNA BE THE VERY BEST.

Perggs bild

Kul tråd :) Köper inte så mycket retro men är desto mer intresserad!

Per Gustafsson
Twitter: Per_Machine

Carefaces bild

Jävlar vad avis jag är på dig Olle.. Sonic CD fick man ju aldrig lägga vantarna på..

Linnea Hummels bild

Köpte det innan jul, ska bli spännande! Testade ettan i somras och det var ingen höjdare, men ser fram emot det här då det vad jag hört har bättre rykte och ska kännas mer Mario-igt.

Revolutionen kräver bara att ni inte åker hem.

Starfighter Johanssons bild

Jag har fått hem ett par äldre spel i veckan. Fotagriferade enkom för att bilder är roligare än textlista. :)

Space Station Silicon Valley fick jag i julklapp så det är inget regelrätt köp. Men jag har inte hjärta att neka det ett litet foto.

Senast ändrad av Starfighter Johansson, 12 januari, 2012 - 20:59.

VodkaCitrons bild

Starfighter Johansson skrev:
Space Station Silicon Valley fick jag i julklapp så det är inget regelrätt köp. Men jag har inte hjärta att neka det ett litet foto.

Det spelet äger totalt! :) Spelade det hela tiden som yngre ^^

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Perggs bild

Linnea Hummel skrev:

Det där har jag lagt många timmar på som yngre, enligt mig ganska annorlunda mot alla andra Mario-spel men säkert värt att testa!

Per Gustafsson
Twitter: Per_Machine

Binaryland
Dig Dug 2
Lode Runner
Mappy
Pinball
Star Force
Yie Ar Kung Fu

En Famicom!

Stället jag köpte från (JapanGameStock) erbjöd även tjänsten att modda konsolen så den har RCA-kablar ut istället för den gamla proprietära japanska RF-sladden vilket jag gladeligen betalade lite extra för. På bilden här under ser man att sladden går ut genom ett av kontrolluttagen.

Nu kan jag äntligen spela spelen från min förra post. :)

Senast ändrad av Starfighter Johansson, 18 september, 2012 - 09:20.

Tobias Jensens bild

Starfighter Johansson skrev:
En Famicom!

Nice! Den är ganska tjusig, trots att den är ganska... plastig.

Spelklassiker Musik - Spelmusik varje vecka.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.