Metroid: Other M får ny trailer

Nyhet - Wii - lör 14 augusti 2010, kl 11.24

Team Ninja och Nintendo släpper om några veckor det senaste spelet i raden med Samus Aran i huvudrollen. Metroid: Other M tar vid där Super Metroid slutade och kommer skildra händelserna som leder fram till Gameboy Advance-titeln Metroid Fusion. Spelet släpps till Wii den 3 september. Här är den senaste trailern.

Switch-peppen är hög! 10/25/2016 - 14:59
Johans bild

Oj vad fult det är. Grafiskt ser det förskräckligt ut och stilen är inte rolig längre.

Gertzys bild

Jag gillar inte alls hur Team Ninja förvaltar serien, blir mer en actiontitel i mängden och nya förmågan Speed Suite (eller vad de nu kallade den) såg väldigt ful ut med ljusstrålen ur ryggen för ökad fart. Känns inte Metroid. De dödar liksom mycket av mystiken som infunnit sig i tidigare delar så jag tror denna kommer floppa. Rejält.

Mathias Novaks bild

Gertzy skrev:
Jag gillar inte alls hur Team Ninja förvaltar serien

Var faktiskt Team Ninja som körde påtryckningar på Yoshio Sakamoto om att ha kvar backtracking och inte göra Other M till ett renodlat actionspel. Så rent spelmässigt ser det verkligen inte ut att svika.

Problemet ligger snarare i hur väl Nintendo kommer att lyckas med ett värdigt manus och att inte porträttera Samus som en ängslig japansk skolflicka. Är inte heller särskilt förtjust i den förenklade designen som verkligen skär sig mot estetiken och detaljrikedomen i Metroid Prime.

Gertzy skrev:
nya förmågan Speed Suite (eller vad de nu kallade den) såg väldigt ful ut med ljusstrålen ur ryggen för ökad fart.

Speed Booster fanns i Super Metroid. Animationen såg väl i princip likadan ut.

Gertzys bild

Mathias Novak skrev:
Var faktiskt Team Ninja som körde påtryckningar på Yoshio Sakamoto om att ha kvar backtracking och inte göra Other M till ett renodlat actionspel.

Ja, men det är ju bara ett designval av alla. Nintendo minns väl hur väl det gick med Metroid Prime och vill pröva igen att förändra serien rätt kraftigt. Och kanske det inte vore så farligt med fler miljöombyten och mer varierat tempo. Man kan bibehålla isoleringskänslan för det.

Mathias Novak skrev:
Så rent spelmässigt ser det verkligen inte ut att svika.

Är ju precis det verkar göra. Du verkar klandra Nintendo för att detta spel frångår allt som gjort serien bra tidigare. Men om man kollar på tidigare spel från Team Ninja ser man större likheter med dem än tidigare Metroid-spel. Tempot ökas och mer fokus ligger på action än upptäckande.

Mathias Novak skrev:
Problemet ligger snarare i hur väl Nintendo kommer att lyckas med ett värdigt manus och att inte porträttera Samus som en ängslig japansk skolflicka.

Varför är du orolig för det?

Mathias Novak skrev:
Är inte heller särskilt förtjust i den förenklade designen som verkligen skär sig mot estetiken och detaljrikedomen i Metroid Prime.

Metroid Prime-trilogin var rent designmässigt ett mästerverk, och det ska Retro Studio ha en eloge för. Men det känns fel att klaga på Nintendo för den förenklade stilen här, som nästan känns lite arkadaktig, för det är Team Ninja som sätter serien i den riktningen.

Mathias Novak skrev:

Speed Booster fanns i Super Metroid. Animationen såg väl i princip likadan ut.

Men det var inte i 3D, och såg bättre ut.

Josef Diktatorns bild

Måste faktiskt säga att jag blev glad över att se att en hel del klassiska Metroid-prylar finns med och bäddar för lite pusslande och utforskande.
tycker att det gnälls lite väl mycket om detta då undertiteln "Outer M" pekar på att detta kommer bli ett lite annorlunda Metroid. Vill man inte se Metroid i nytolkning så behöver man ju inte spela detta.

VodkaCitrons bild

Hoppas trailern har högre speed än själva spelet. Ser sjukt fastpasted ut, vilket gör mig besviken :(

Carefaces bild

VodkaCitron skrev:
Hoppas trailern har högre speed än själva spelet. Ser sjukt fastpasted ut, vilket gör mig besviken

Ser ju asgrymt ut! :D

Skriv ny kommentar

Innehållet i detta fält är privat och kommer inte att visas publikt.
CAPTCHA
Fyll i texten från bilden för att bevisa att du inte är en maskin.
Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.