Samyang MF 8/3,5
fisheye? tycker sådant är så jävla fult om det är det du tittar på.
hade gärna haft ett Lensbaby tilt objektiv. älskar att leka med blur och älskar därför mitt canon 50mm f/1.8
Samyang MF 8/3,5
hade gärna haft ett Lensbaby tilt objektiv. älskar att leka med blur och älskar därför mitt canon 50mm f/1.8
fisheye? tycker sådant är så jävla fult om det är det du tittar på.
Jag älskar fisheye-effekten. Synd bara att ett ordentligt fisheye-objektiv kostar kring 8000kr. Detta är ju ett bra alternativ, men samtidigt så har dom ju sparat in på både bildstabilisering och auto-fokus.
fisheye-objektivet ska främst användas till filmning
jo jag vet och de avskyr jag ännu mer
Vet flera styckna som jag totalälskar.
Nej! Det är Halo! Covenanterna kommer och rövar bort oss!
http://www.japanphoto.se/product/objektiv/lensbaby/lensbaby-muse-canon-ef/
den där skall jag köpa så fort jag känner att det är värt det.
hehe ok, men finns det någon scen i nån film som du gillar med fisheye då?
tror inte det. har inte funderat på det. de få gånger jag märker att man använder det är ju tex när folk åker skateboard och annat. stör mig som fan på det.
Fisheye används även på ett grymt bra sätt i Crank-filmerna
Kan nog lova att "dodge this"-scenen i Matrix inte ens varit hälften så cool om de inte hade haft fisheye-effekt där
vet inte vad det betyder
Jag har i princip lagt av helt med digitalt foto. Tycker aldrig att jag får samma sorts känsla med pixlar som med riktig film och så tröttnade jag på att sitta framför datorn och redigera mer än att fota.
Lite nya bilder (alla bilder är tagna med olympus trip 35, färgkorten är tagna med superia 400 och s/v med neopan 400):
Lägger upp dem här också...
En liten liten huggorm.
En liten liten lämmel.
Torneträsk.
Fjäll.
Jag har i princip lagt av helt med digitalt foto.
Lite pretto
Varför?
Varför?
Jag
Framkallar du bilderna själv också?
Framkallar
Ska ut och fota med min lilla Olympys idag, blev lite sugen härom veckan att köra analogt ett litet tag. Sen blir det ju inte direkt bättre av att jag har 3 finfina objektiv och en massa mellaningar och andra roliga saker till
Olympys
Vilken modell har du?
Drömmen just nu är en Leica M3, men det är way out of min prisklass, så jag satsar på en Zorki 4 istället. Men idag kom min Halma Flex TLR, så jag ska ut och ta lite mellanformat, ska bli kul att testa något "nytt".
Vilken modell har du?
OM-1
Mumma säger jag bara. Kör du med färg eller s/v film i?
huggorm.
lämmel
Va du får syn på djur då ^^ Har faktiskt varken sett en lämmel eller en huggorm, bortsett ifrån påkörda såna.
Mysigt med att köra med analogt.. dock tänker jag inte börja med det, tänker köpa mig en Leica X1 istället...
Måste bara fråga vilka som är medlemmar på Fotosidan här?
Va du får syn på djur då
Har faktiskt varken sett en lämmel eller en huggorm, bortsett ifrån påkörda såna.
För att se dem måste man gå ut.
Haha, kryper faktiskt ur mitt lilla bo då och då. I jakt efter mat och partner när det är säsong Men har faktiskt bara fått se massa rådjur,igelkottar,snokar och orre:ar? Som skuttar omkring :3
cyklat över minst 3 ormar (inräknat kopparödlor) i år.
Mumma säger jag bara. Kör du med färg eller s/v film i?
Måste bara fråga vilka som är medlemmar på Fotosidan här?
Mja, men otroligt inaktiv, tyvärr... kikade där lite oftare förut
Ah ok
Postar lite bilder på detta forum med
Postar lite bilder på detta forum med :
Vilket är det andra forumet?
600kr
Och visst, jävligt nice objektiv, lite plastigt dock, men man förstår det pga priset.
Här näst väntar antingen ett Samyang MF 8/3,5 eller ett Lensbaby objektiv, blir riktigt fräcka bilder med dom och kreativiteten verkar vara oändlig
Tyresökille på 21 bast!