Crimson Thunders bild

Man5on skrev:
Heeeeeeeeeeeeeeeeelt sjukt bra röst!

Han är ju otroligt bra! Inte för att jag har sett alla program men han är helt klart min favorit av de jag har sett :beer:

PSN: Mr_jump

Sundance Kids bild

Jag & Jotta tyckte inte han var bra. Det kändes för mycket mes-rock över han. Så han var inte cool liksom.

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

Lars Jensens bild

Det är roligare än man tror med Idol.

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Man5ons bild

Alltså...är det inte så att Laila liknar Owen Wilson? :bigsmile:

Last chance to lose control

Fuzzys bild

Man5on skrev:
Alltså...är det inte så att Laila liknar Owen Wilson? :bigsmile:

Laila är väl som den där kvinnan som gör allt för att efterlikna Barbie... *300 plastikoperationer senare*

Not a even a wiggle down there. Nope. Not a thing.

Man5ons bild

Är överlag nöjd med de 21 som överlevde slutaudition. Det jag inte är nöjd med är att plastdocke-Sebastian plockades vidare. Jag kan redan nu höra illtjuten som kommer komma från en samlad fjortisbrudkör efter varje avslutad sång. En ny, om möjligt ännu värre, Johan Palm. Ack o ve, det kommer inte bli bra förrän han åkt ut. Och med tanke på hur mycket sms-pengar fjortisbrudar lägger på Idol så kan det bli en lång höst med "Sebbe". Alla andra; ni har mitt stöd att slå ut denna sabotör.

Inför slutaudition, när det var 120 pers kvar, hade jag 12 favoriter:

Malin Brännlund
Janine Nyman
Olle Hedberg
Alice Hagenbrandt
Elin Blom
Nellie Andreasson
Freja Sterner
Minnah Karlsson
Therese Lundberg
Chima Okpe
Michaela Osberg
Jay Smith

Utav dessa 12 så klarade sig hela 9 vidare bland de 21 som är kvar. Så jo, jag är minst sagt nöjd med utfallet. De tre som rök på vägen var fyrbarnsmorsan Nellie som well, inte var tillräckligt bra helt enkelt, cool-Chima som jag verkligen saknar i tävligen och Therese som lät som en ny Lisa Ekdal. Lite oklart varför hon åkte, men det var nog rätt antar jag.

En ny favorit som jag plockat upp är helt klart Geir! 47 bast och helt underbar. Hoppas att det är många äldre som röstar också så han får en ärlig chans.

Skulle jag våga mig på en personlig topp 3 för varje kön så skulle jag i nuläget innan kvalveckan säga:

1. Elin
2. Alice
3. Malin

1. Olle
2. Jay
3. Geir

Men ja, vi får väl se hur det blir. Jävla tråksebastian som ska sabba.

Crimson Thunders bild

Man5on skrev:
Jävla tråksebastian som ska sabba.

Kunde inte sagt det bättre själv. Han kommer ju att bli topp 5 bara för att det är han, sen spelar det ingen roll hur bra eller dåligt han sjunger |(

mh76s bild

Ja skandal att brunkräms-Sebastian fick vara kvar. Men är väl för att tv4 ska få in mer pengar från alla fjortisar.

mrkndrs bild

Jay är helt klart min favorit. Ska bli intressant att se vad han kan göra i Idol. Måste säga att han ger en hel del vibbar i stil med James Hetfield. Geir är ju jävligt bra också, han har ju klarat varenda sak helt galant. Sen bland tjejerna så är väl Alice min favorit och jag gissar på att hon kan vinna alltihop.

Sen är ju Weise en riktigt grym sångare, ska bli intressant att följa honom också :).

Man5ons bild

Ikväll, om 10 minuter, så är det årets första livesändning. Snälla Sverige, rösta inte på Sebastian.

Sundance Kids bild

Man5on skrev:
Snälla Sverige, rösta inte på Sebastian.

Är Sebastian den killen som ser ut som en 12 åring och är allmänt typ jobbig?

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

spanjoars bild

Freja är bara med för att hon ser bra ut. Hon sjunger för jävligt! Precis som många andra deltagare.

Man5ons bild

Sundance Kid skrev:

Han ser liten och ljusbrun ut kan man säga.

spanjoar skrev:
Freja är bara med för att hon ser bra ut.

Även om jag till viss del håller med om din poäng så blir jag lite förbryllad av ditt exempel. Freja är ju ganska långt ifrån en av dem som ser "bäst" ut i årets startfält.

Kletets bild

Sebastian har varit ett hatobjekt ända sedan grundskolan. Mina päron brukar skratta åt mig när han är i tv för de vet hur mycket jag hatar honom.

Vad gäller de som är kvar, och de som jag kan på rak arm är ju..

Elin
Geir
Jay
Alice
Jimmy

..mina favoriter (har säkerligen glömt bort någon). Plus Madeleine om hon går vidare ikväll, mestadels för att hon är så himla glad hela tiden. :D

Senast ändrad av Kletet, 27 september, 2010 - 21:41.

I can't remember to forget you.

Man5ons bild

Chris och Linda, helt rätt sett utefter vad de presterade ikväll.

Snälla juryn, ge nu INTE ett wildcard till Sebbe, så kan tävlingen fortsätta sedan.

spanjoars bild

Man5on skrev:
Även om jag till viss del håller med om din poäng så blir jag lite förbryllad av ditt exempel. Freja är ju ganska långt ifrån en av dem som ser "bäst" ut i årets startfält.

Men du sitter inte i Idol-juryn. Jag vet inte hur många gånger Andreas har dreglat över henne.

Man5ons bild

spanjoar skrev:
Jag vet inte hur många gånger Andreas har dreglat över henne.

Kan iofs tycka att han dregglar över allt med två ben o bröst. 8)

Fuzzys bild

Man5on skrev:
Kan iofs tycka att han dregglar över allt med två ben o bröst.
Så onormalt...

spanjoars bild

Sundance Kid skrev:

Killen som sminkar sig (som en tjej.)

Le Dads bild

spanjoar skrev:
Killen som sminkar sig (som en tjej.)

Ånej! Honom måste vi hata!

Man5ons bild

Otur för brudarna som var med ikväll. Samtliga tjejer ikväll var bättre än den som vann igår. Hårda bud, men förhoppningsvis plockar juryn vidare de två som missar ikväll...

spanjoars bild

Le Dad skrev:

Nej det behöver vi inte göra. Men man kan skratta lite grann ;)

Man5ons bild

Le Dad skrev:

Hade han varit i närheten av bra så hade jag inte haft något problem med hans brunkräm och allmänna fjollighet. Men nu blir liksom 1+1 3 istället.

För övrigt var det väl väntat med Andreas och Alice ikväll. Ruskigt bittert för stackars Elin dock, som så klart ändå kommer få en wild card på fredag. Eller hur, juryn?! Men ändå. Hon har i princip allt redan, en klar favorit hos mig.

Hon borde dock lära sig hur man uttalar "nothing", annars blir det kaiko igen.

Man5ons bild

För Fuzzy :D

...och damen med den groteskt stora munnen, Steven Tyler / Joker style!

Senast ändrad av Man5on, 29 september, 2010 - 02:30.

Fuzzys bild

Man5on skrev:
Hon borde dock lära sig hur man uttalar "nothing"
Hmm, uttalar hon det öht lixom? :tard:

Le Dads bild

Elin var så grymt bra. Jag kan knappt förklara. När hon tog den där överstämman... Åh vad jag rös. Alice tyckte jag var lite... jag vet inte, ostrukturerad.

Fuzzy skrev:
Hmm, uttalar hon det öht lixom?

Fuzzy: Hon uttalade det typ "natt-sing"

Fuzzys bild

Le Dad skrev:
Fuzzy: Hon uttalade det typ "natt-sing"

Låter snarast som att det betonade th-ljudet 'faller bort' mer eller mindre helt. Låter inte särskilt musikaliskt ivf eftersom det ju ska vara lättare att dölja brytning i sång.

Man5ons bild

Oj jösses vad Daniel nyss presenterade sig! Han har varit lite inkognito för mig hittills, men satan så bra han var ikväll. Cred dessutom att han tog en Radiohead-låt istället för nån fittig rnb böglåt.

Man5ons bild

Minnah bör ta tjej-platsen och Daniel kill-ditot. Sen är Jay 100% garanterad ett wildcard på fredag. Skulle Jay ta platsen redan ikväll så är dock självklart Daniel lika garanterad sitt wildcard istället.

Crimson Thunders bild

Tycker att killarna dominerade fullständigt ikväll, precis som tjejerna gjorde igår. Synd när det blir så många bra av samma kön i samma program. Men, men tur att det finns wildcard iaf.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.