Achis bild

Någon som känner till någon bra youtube-kanal som kommenterar starcraft 2-matcher? :tired:

I'm with CoCo.

Piccolos bild

Hur fan ska man få forumet trådat då....

Annars? :p

Bitch, I'mma let you finish in a minute

Sundance Kids bild

Kletet skrev:
Jamen... West Ham är inte bra i år. Nästan nedflyttningshotade. Villa kommer inte kunna prestera lika fint som förra året iom. Milners flytt ;)

Jag blir så arg på alla andra lag. Kan inte Villa få behålla sina i princip egna produkter? Alla andra lag suger ju på att ta fram egna.

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

Strafers bild

Nu har jag gjort lite filmer med Fraps men filerna är alldeles för stora, vad finns det för mer program än Virtualdub som kan fixa till filerna?

VD funkar inge bra.

Senast ändrad av Strafer, 15 augusti, 2010 - 22:59.
KidCactuss bild

Strafer skrev:
Nu har jag gjort lite filmer med Fraps men filerna är alldeles för stora, vad finns det för mer program än Virtualdub som kan fixa till filerna?

VD funkar inge bra.

Testa Handbrake.

Psykisk sjukmänniska

Jottas bild

Nämn en bra film som går fort att la... hyra!

Här vet jag att handtaget finns, jag vet det.

Kletets bild

Achi skrev:
Någon som känner till någon bra youtube-kanal som kommenterar starcraft 2-matcher?

HDStarcraft
HuskyStarcraft

Ahh... jag blir alldeles svimfärdig när jag inser vilka underbara matcher du har missat och måste se! Fantastiskt bra kommentering av dem båda som kompletterar varann utmärkt!

I can't remember to forget you.

Achis bild

Schysst, tackar! :D

Kletet skrev:
Ahh... jag blir alldeles svimfärdig när jag inser vilka underbara matcher du har missat och måste se

Du skulle inte kunna ge några tips på några bra matcher? 8)

I'm with CoCo.

Kletets bild

Achi skrev:
Du skulle inte kunna ge några tips på några bra matcher? 8)

Jojo, visst. Jag länkar dem som du ABSOLUT måste se! :D

IdrA vs. DrunkBobby
Amerikanskfödde nordkoreanske rage-spelaren IdrA möter relativt okände DrunkBobby. En match som visar mikro i sitt esse.

Liquid´Nazgul vs. The Little One del 1/4
Liquid´Nazgul vs. The Little One del 2/4
Liquid´Nazgul vs. The Little One del 3/4
Liquid´Nazgul vs. The Little One del 4/4
Min personliga, och förmodligen många andras, favorit, The Little One introducerar sig för StarCraft-communityn med en smäll. Mot självaste Liquid´Nazgul. Varför han är så populär får du snart reda på ;)

...kan verkligen inte nämna alla extremt bra matcher. HuskyStarcraft sände ett tag matcher med en spelare kallad "Sen" som bjöd på väldigt fin kvalité. Nu på senare tid, när spelet släpps, kan jag tipsa om HuskyStarcrafts senaste matcher, TLO vs. MadFrog (kända svensk Warcraft 3-spelare).

Annan match med MadFrog där han möter WhiteRa, ukrainaren som dominerade precis alla under betan:
WhiteRa vs. MadFrog del 1/2
WhiteRa vs. MadFrog del 2/2

Sist men inte minst är alla matcherna ur HDH-Invitational #1, turneringen med den största prispotten i StarCraft2-betan. Alla matcher finner du på HuskyStarcraft och sen i fliken "Spellistor" (kan varmt rekommendera de senare matcherna som är extremt underhållande!). Andra upplagan av turneringen är redan under planering!

Jag tror det var allt så länge.. kan tipsa om mer sen :)

Senast ändrad av Kletet, 16 augusti, 2010 - 00:57.

Achis bild

Kletet skrev:
Jag tror det var allt så länge.. kan tipsa om mer sen :)

AWESOME! :love:

Får ta och kolla in dom lite senare i natt, passar perfekt som slötittande i sängen. :bigsmile:

I'm with CoCo.

Alexanders bild

Ska ringa Komplett men är för trött, måste vakna till lite mer först. :tired:

----

Nu har jag ringt och jag ska själv lämna in TV:n hos en "serviceverkstad". Kan den fixas där så kan den, kan den inte det så får Komplett skicka en ny. Inte värre än att köra TV:n till posten, antar jag. Bättre, eftersom leveranstiden blir avsevärt mycket kortare. Bara verkstaden är bra också...

Jag hittar inte ens företaget på Eniro (eller liknande siter)... :tard:

Senast ändrad av Alexander, 16 augusti, 2010 - 09:59.
Arsenik (inte verifierad)
Arseniks bild

Tror inte du ska vara orolig över att företaget inte går att hitta. De har säkert knoppats av från någon märkesservicefirma. Rätt vanligt. Jag vet att Sharp lade ner sin verkstad i Lkpg. Några därifrån startade eget och nu gör de servicejobben åt Sharp. De har sina avtal och tjänar inte ett skit på att ha hemsidor eller synas på Eniro (som är skitdyrt).

-edit-

Deras registerade firmanamn kan ju skilja sig från det de använder

Senast ändrad av , 16 augusti, 2010 - 10:17.
Alexanders bild

Nu fick jag ett svar på mailet jag skickade till Komplett igår, och det var lite annorlunda från vad han sa i telefon.

De sa i mailet att jag ska prova med att ringa LG för det låter som ett fel som LG direkt kan åtgärda. Har även hittat en annan person som haft samma fel som mig (http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=248622) och han fick tydligen en ny TV direkt från LG som kom hem till honom med den.

Ska prova att ringa LG och se vad de säger, innan jag tar mig till verkstaden. Eller tror ni att det är bättre att bara ta TV:n dit? Har ändå inte möjlighet att göra det förrän imorgon..

Jompas bild

Varför är Syster Sol så bra? Och snygg, trots att hon är blond. Att hon är snygg beror iofs förmodligen mest på att hon är så bra...

We are ugly but we have the music.

Alexanders bild

Blir hjärntvättad av LG:s telefonsupports kömusik. :tired:

Alexanders bild

Okej...

:p Komplett (telefon) - Du får lämna in den på reparation hos den här verkstaden i Uppsala, så står vi för kostnaderna.

:p Komplett (e-mail) - Ring LG och hör vad de har att säga om felet. Det låter som en defekt panel och då kan du upprätta ärendet direkt mot LG för snabbare hantering.

8) LG (telefon) - Det låter som att TV:n är trasig och har en defekt panel, fast det skulle kunna vara något med elektroniken också. Eftersom den är så pass ny ska du kunna få en ny av butiken.

:cry: Jag till LG (telefon) - Komplett säger att jag kan upprätta ett serviceärende direkt mot er för snabbare hantering.

8) LG (telefon) - Det enda vi kan göra är att skicka den på reparation, eller så får du byta ut den mot en ny hos Komplett.

... Men i tråden på MinHembio då en kille hade samma fel, hade det kommit hem folk direkt från LG till honom med en ny TV.

Nu är frågan vad som är mest värt, lämna in TV:n hos (inofficiella) serviceverkstaden i Uppsala, eller tjata på Komplett om att kunna skicka in TV:n och vänta på att få en ny levererad?

Jompas bild

Alexander skrev:
tjata på Komplett om att kunna skicka in TV:n och vänta på att få en ny levererad?

Jag hade nog kört på det.

KKL 26 §!

We are ugly but we have the music.

Alexanders bild

Jompa skrev:
Jag hade nog kört på det.

Frågan är vilken "risk" som är störst.

Jag menar, att TV:n på något vis skadas eller får någon annan defekt hos reparatören, eller att en ny TV från Komplett har andra defekter som min nuvarande efter reparation inte skulle ha. Eller till och med "defekter" som är för små för att räknas i ett eventuellt ytterligare returärende. Och hur pass mycket segare det skulle gå att få en ny än att reparera, eller tvärtom. Av någon anledning ska det tydligen ta längre tid att få en helt ny än att få den lagad. :tard: Jag undrar om det går att åka direkt till Kompletts hämtbutik i Sthlm och få TV:n utbytt där utan problem, eller om man måste trassla med att skicka in den med posten och sedan vänta på att Komplett av någon anledning ska skicka vidare den och få något svar och DÅ skicka till mig.

Och dessutom är ju TV:n slut i lager (vilket den var även då jag beställde min TV :tard:)

Senast ändrad av Alexander, 16 augusti, 2010 - 13:47.
Kletets bild

Achi skrev:
Får ta och kolla in

Missa inte IdrA vs. Sen! ;)

IdrA vs. Sen del 1/3
IdrA vs. Sen del 2/3
IdrA vs. Sen del 3/3

Senast ändrad av Kletet, 16 augusti, 2010 - 15:31.

Strafers bild

Alexanders bild

:bigsmile:

Alexanders bild

Från Hammurabis lag (ca 1750 f.kr).
229 §: ”If a builder build a house for some one, and does not construct it properly, and the house which he built fall in and kill its owner, then that builder shall be put to death.”
230 §: ”If it kill the son of the owner the son of that builder shall be put to death.”

UfU__Xs bild

Vad säger ni? 0:)

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Jottas bild

JAG ÄR NERVÖS... :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Alexanders bild

Jotta skrev:
JAG ÄR NERVÖS... :cry: :cry: :cry: :cry:

VARFÖR DET? :O :O :O :O

För att du ska lämna landets bästa stad och bege dig ut i hemska världen?

Jottas bild

Alexander skrev:
För att du ska lämna landets bästa stad och bege dig ut i hemska världen?

Ja :cry:

Kletets bild

Kan någon starta upp en pizza-tråd där man postar om sin favoritpizza? 0:)

Senast ändrad av Kletet, 16 augusti, 2010 - 23:59.

Stroker Aces bild

Jotta, att mycket kan gå fel är ingen anledning att oroa sig. Du kommer nog finna dig väl tillrätta i den gamla kommuniststaten.

Luleå.

Själv ska man flytta till en håla utanför Jönköping.

Världens längsta signatur.

Anders Brunlöfs bild

Dang!

Avatar - The Last Airbender är bra skit! 8)

Retroresan.se | BITLÖF.se

Sofia Hårds bild

Sitter på Arlanda just nu och börjar känna mig lite trött och hungrig. Ett antal timmar kvar tills Seb dyker upp, förhoppningsvis har han packat ner allt viktigt eller åtminstone tillräckligt mycket viktigt för att komma med på planet. Eller i alla fall genom säkerhetskontrollen. För när det är fixat kan jag äta någonting på andra sidan. Så jag inte svälter ihjäl när vi imorgon(idag) sen börjar stressresan hinna-till-msofts-presskonferens. Hur det går får vi se. Men hinner vi med rätt tåg i rätt tid och får en snabb taxi bör det gå att ordna.

/Fröken Hård

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.