HybridTheWombats bild

Undrar om dom ser sig själv som någon form av djävla internethjältar.
Hoppas dom klantar till det på riktigt medans dom är fullt upptagen att beundra sin slitna idolbild på Kevin Mitnick.

Make.Senses bild

Jag kan bara ana hur kul de har när de gör dessa saker, nästan så man önskar man kunde lite mer och kunde lattja med i partybåten. :bigsmile:

Jag skulle ha jättekul, sen är det kul att de verkar rätt duktiga på det de gör också
eftersom de lyckas så ofta.

:bigsmile: :party:

Achis bild

Nu har LulzSec tagit ner Cia.gov. Undrar hur lång tid det tar innan dom blir tagna. En vecka? :bigsmile:

I'm with CoCo.

Kletets bild

Achi skrev:
Undrar hur lång tid det tar innan dom blir tagna. En vecka? :bigsmile:

Jag skulle chansa på 48 timmar (har ingen aning vad det snackas om, men det lät fräsigt). 8)

*Uppdaterad*

Haha. Aha!
Lulzsar bäst som lulzsar sist. :bigsmile:

Senast ändrad av Kletet, 16 juni, 2011 - 00:38.

I can't remember to forget you.

Reyqunes bild

Senast ändrad av Reyqune, 16 juni, 2011 - 15:20.

Ollebros bild

Make.Sense skrev:
Jag kan bara ana hur kul de har när de gör dessa saker, nästan så man önskar man kunde lite mer och kunde lattja med i partybåten. :bigsmile:

Det är ju inte så svårt. Bara besöka deras site och hänga på. De hackar ju inte utan DDOS attackerar.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Make.Senses bild

Achi skrev:
Nu har LulzSec tagit ner Cia.gov

Det är ju bara deras hemsida, inte CIA eller deras nätverk.
Bara deras officiella sida som de förmodligen inte bryr sig
om särskilt mycket.

TTV
TTVs bild

Kletet skrev:
!

Tack för tipset om serien på SVT! Hade helt missat den. :party:

Mer e-sport till folket!

Make.Senses bild

Stuxnet är tydligen Open Source. :bigsmile:

Kletets bild

TTV skrev:
Tack för tipset om serien på SVT!

Först blev jag förvirrad av vad du menade, men sen kom jag på att jag skickade ett e-mail till dig. Jag kände att serien var såpass bra att jag bara behövde sprida den, kul att det uppskattades! :bigsmile:

Make.Senses bild

Är det bara jag eller har forumet typ dött ut utanför inFamous 2 & Ocarina of Time 3D-artiklarna och StarCraft II-tråden?

HybridTheWombats bild

Make.Sense skrev:
Är det bara jag eller har forumet typ dött ut utanför inFamous 2 & Ocarina of Time 3D-artiklarna och StarCraft II-tråden?

Det är väl något som kommer med antalet användare.

Make.Senses bild

Sprang f.ö. Karlstad Stadslopp på 10km idag. Sprang på 36.00, så jag är nöjd. :bigsmile:
Man tappar liksom 45 sekunder per kilometer mot personer såsom Mustafa Muhammed som var där och sprang. :bigsmile:

Sen är det intressant för när jag sprang Göteborgsvarvet för några veckor sedan gick första milen på 38,40, andra milen på 39-någonting, och nu springer man knappt hälften, springer milen 2-3 minuter snabbare och är helt död när man kommer i mål. Visst, dagsformen var väl inte på topp, men ändå.

Har även helt seriöst börjat fundera på om man skulle gå med någon idrottsförening och börja träna ordentligt istället för att nöta samma 13km-sträcka 3-4 dagar i veckan som jag typ gör nu.

VodkaCitrons bild

THIS WEEK Senators will be voting on a "Ten Strikes" bill to make it a felony to stream copyrighted content -- like music in the background of a Youtube video -- more than ten times.

As the writers at TechDirt point out, under this bill you could go to jail for posting video of your friends singing karaoke:

The entertainment industry is freaking out about sites that embed and stream infringing content, and want law enforcement to put people in jail over it, rather than filing civil lawsuits.... We already pointed to one possibility: that people embedding YouTube videos could face five years in jail. Now, others are pointing out that it could also put kids who lip sync to popular songs, and post the resulting videos on YouTube, in jail as well.

That's right: Ten strikes and you could get jail time. Less than two weeks ago, the Hollywood industry magazine, Variety, reported, "Industry lobbyists pressed House members on Wednesday to pass legislation that would make illegal streaming of movies, TV shows and other types of content a felony...."

Haha America är så jädra kasst!

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Make.Senses bild

Är helt klart riktigt positiv till att vi kommer få ihop våra 30.000:- och komma iväg till Pripyat under höstlovet för att filma vår dokumentärfilm med det nuvarande namnet "Chernobyl-25 years after the incident", som blir vårt projektarbete nu i trean.

10.000 har vi fixat, sen får vi in 4.000 till imorgon, sen ytterligare en 2.000 om någon vecka eller två. Inom en månad har vi ytterligare 4.000:- in, sen så har vi förhoppningsvis ytterligare ett webdesingsjobb att göra, och står vi där i slutändan med sådär 25-26.000:-
så kommer vi lägga resten själva.

Den första November sitter jag förmodligen på ett plan till Ukraina.

VodkaCitrons bild

Gud vad trött jag e hela tiden -.- Orkar inte göra nå.

Make.Senses bild

http://texas.host22.com/

Skulle ni säga att den sidan ser hyffsad ut?
Startsidan känns lite sådär halvbra, men sen tycker jag resten ser rätt Ok ut ändå.
För vår första kund är det typ precis så han ville att hans sida skulle se ut.
(Det är lite dåligt med bilder överallt än så länge eftersom han än så länge bara lagt upp exempelbilder)

Jaja, han är nöjd och han betalar oss så därför är jag nöjd.
Nu ska jag ta och tanka ner databasen och rotmappen från servern och
flytta till hans webhotell.

Senast ändrad av Make.Sense, 20 juni, 2011 - 21:52.
VodkaCitrons bild

Jag lär ju ha bäst klädstil här inne. Klär mig som en tecknad karaktär i princip. Mitt klädskåp? Tja, 10 gråa enfärgade t-shirts, 5 blåa jeans, svarta underkläder och vita/svarta stumpor. Så har det väll sett ut dom senaste åren också ^^ Förutom att man kanske har nån SPtröja eller liknande.

Har man pengar så kan man väll börja något festligare, som att dra runt med assassin creed liknande kläder.

VodkaCitrons bild

Somnade 04:00 och vaknade pigg nu -.- Nåväl, får väll försöka somna om senare så man inte tuppar av strax före middag :3

VodkaCitrons bild

Tråk tråk tråk. Döda lilla forum!

Achis bild

Weird Al's nya album finns på Spotify. :D :love:

I'm with CoCo.

Kletets bild

Köpte Fienden idag.

Jag kan verkligen inte sluta tänka på första artikeln.

Reyqunes bild

Kletet skrev:
Jag kan verkligen inte sluta tänka på första artikeln.

Som är vad?

Jottas bild

MANDO DIAO HÄR KOMMER JAG!!!

AKUSTISKT OCKSÅ!

hoppas det är tända ljus på scenen :love:

Här vet jag att handtaget finns, jag vet det.

Kletets bild

Reyqune skrev:
Som är vad?

Den tragiska historien om Alix Henriol.

UfU__Xs bild

Kletet skrev:
Den tragiska historien om Alix Henriol.

Nu vet jag bara ytligt vad den historien handlar om men det får mig att tänka på det här. :bigsmile:

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Kletets bild

UfU__X skrev:
det får mig att tänka på det här.

Haha, norrmän. :bigsmile:

narutoloves bild

vet nån hur man får Uncharted 3 beta? :cry:

orka -.-

Make.Senses bild

Har beslutsångest. För 1000:- kan jag bygga ett Pneumatiskt Gevär (Typ Luftgevär, fast tryckluftsbaserat, betydligt mer tryck och kraft och 16mm-kulor istället för 4,5)

Vore kul att kunna plocka en skata då och då. 100PSI, kula på 4-5 gram, sen jeavlar blir det skjuta.

Det blir en PVC-konstruktion som ligger någonstans mellan dessa i utförande:
http://www.instructables.com/id/25MM-Pneumatic-Sniper-Rifle/
http://www.instructables.com/id/A-15mm-Beginner--Intermediate-Pneumatic-...

Inte nog med att PVC är dyrt, inte själva rören, men t.ex. alla kopplingar och sen kulventilen jag måste ha om jag inte vill skruva lös pipan varje gång jag ska stoppa i ammunition kostar 100:-, och Solenoidventilen som är "hjärtat" är inte billig den heller, speciellt eftersom att den inte finns att köpa i Sverige över huvud taget.

Make.Senses bild

Sådär Ja, bygga vapen blir det! :bigsmile:
Beställde alla delar igår kväll, och borde få all PVC på Måndag.
Tyvär dröjer nog allt som inte är PVC en vecka eller två (Ventiler, mätare, kikarsikte..)

Under tiden ska jag bygga mig ett gevärsstöd, utformningen är redan bestämd, gjorde till och med en modell av hur det kommer att se ut:

http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=c2acfd34d7c030f5dce23...

:bigsmile:

Ser så oerhört mycket fram emot första provskjutningen om en två-tre veckor. Få sitta och kalibrera kikarsikte o.s.v. :D Lite oroande är det dock om jag inte limmar bra nog och den brister i 100PSI när jag ligger och siktar, eftersom hela bakre halvan av vapnet är en tryckkammare.

Jä!

Senast ändrad av Make.Sense, 30 juni, 2011 - 21:24.
Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.