Jottas bild

Sofia Hård skrev:
Jag fick träffa Per Gessle och Marie Fredriksson nyss. Det var faktiskt sjukt häftigt.

Först Takida och nu Per Gessle?!!?!?

Hur..nä..va..e..gre...gel.. s... s.....
Det måste va som att va i sjunde himlen.

Här vet jag att handtaget finns, jag vet det.

Sofia Hårds bild

Jotta skrev:
Först Takida och nu Per Gessle?!!?!?
Hur..nä..va..e..gre...gel.. s... s.....
Det måste va som att va i sjunde himlen.

Fast Takida fick jag inte träffa i verkligheten, bara se. Men jag fick sitta i en soffgrupp med Gessle och Marie. Det var verkligen makalöst stort. Min första cd-skiva var Crash boom bang med just Roxette. Då var jag nio år. Så, jo, det var stort.

/Fröken Hård

Man5ons bild

Sitter och väntar på Chelsea - Man U och tycker det är synd att det inte är mer...

...i verkligheten. Tänk vad otroligt gulligt det hade varit om Terry och Lampard hade dansat till lite Beyonce infor andra halvlek eller nåt.

Last chance to lose control

Achis bild

Man känner sig bara lite stolt att vara svenne när man lyssnar på det här:

http://www.guardian.co.uk/travel/audioslideshow/2010/apr/26/jamie-oliver...

:bigsmile:

Senast ändrad av Achi, 8 augusti, 2010 - 15:09.

I'm with CoCo.

Alexanders bild

Har fått tummen (plånboken?) ur röven och beställt en ny TV! :D

Thyzons bild

Kollade nyss upp det som Andreas Berg skrev några sidor bak om google translate och ja det var ju ganska fel översättning.

för er som inte ve så var det att man skulle översätta ordet Runkar (med stort R) från svenska till engelska och då får man upp att det betyder heil hitler.

dessutom var det en kompis som att om man översätter ordet aids från engelska till jiddisch och sen tar det man får och översätter tillbaks till engelska så får man att det betyder jews (judar)

får en ju att undra om inte google är lite smånazis

känd från GP som Deadnight

Jottas bild

Rymdyoghurt skrev:
hugga biljetter.

Nu hajjade jag skämtet!
Man är ju stabil...

:8)

VodkaCitrons bild

What, Wut?!

Jag förstår mej på nada om dehär plugga på nätet tramset.

(Endast N är möjlig för den här uppgiften.)

1. Vad betyder historia för dig? Vad tror du att denna kurs kommer att ge dig för ny kunskap?

1: Var är en "N"? 1: Svara med en mening eller? "Inte intresserad av historia, jag gillar att blicka framåt. 2: Inget utöver det jag lärt mig i grundskolan.

Sen är den här uppgiften rolig.

Du hittar frågorna i lektionen.

What? Wut? Distans hallå? Vilken lektion, börjar 9:e och har inte fått papper om att jag ska ta mig någonstans. "Du hittar frågorna i lektionen" Ja och du hittar svaren på min dator.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Sundance Kids bild

Trevligt med registrering den 17:e på SU. NOOOOT.

Vilket betyder att man får ta tåget från Göteborg klockan 5 och hem igen klockan 20 från Stockholm.

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

Loitumas bild

Kletet skrev:
KÅL!

Öh.. eh... YOUUU!!! :rolleyes:

Jotta skrev:
Njäe, snarare i piteå. Men det finns i lulé också.

:beer: (i brist på thumbsup)

Jottas bild

Loituma skrev:
:beer: (i brist på thumbsup)

Jag har glömt att säga dehär.. Men..
Jag kommer och bor med dig nu Viktor.. :) :)

Thyzons bild

Sundance Kid skrev:
Trevligt med registrering den 17:e på SU. NOOOOT.

17? trodde allt började den 30onde., iaf så börjar jag och alla jag känner då

vad ska du läsa för något?

Sundance Kids bild

Thyzon skrev:
17? trodde allt började den 30onde., iaf så börjar jag och alla jag känner då

vad ska du läsa för något?

Lektionerna börjar den 1.e september, men som ny student på SU så måste jag registrera mig på kursen den 17:e nu. Vilket är bra på ett sätt, då CSN inte kommer dröja så mycket.

Jag ska läsa Kandidatprogram i latinamerikastudier med inriktning mot portugisiska.

jag bara dansa och dansa

Thyzons bild

Sundance Kid skrev:
Lektionerna börjar den 1.e september, men som ny student på SU så måste jag registrera mig på kursen den 17:e nu. Vilket är bra på ett sätt, då CSN inte kommer dröja så mycket.
Jag ska läsa Kandidatprogram i latinamerikastudier med inriktning mot portugisiska.

aha på det viset, trodde att det inskrivningen och studierna började samtidigt som det var för mig i våras, vet iaf att det är info dag för alla nya studenter den 30 onde

Sundance Kids bild

Thyzon skrev:
aha på det viset, trodde att det inskrivningen och studierna började samtidigt som det var för mig i våras, vet iaf att det är info dag för alla nya studenter den 30 onde

Vilken fakultet går du på? Det kan vara olika beroende på vad man läser.

jag bara dansa och dansa

Thyzons bild

Sundance Kid skrev:
Vilken fakultet går du på? Det kan vara olika beroende på vad man läser.

Läser till lärare så tillhör Didaktik och vad den nu mer heter, dock skulle info dagen för samtliga nya studenter vara den 30 (fast vissa inskrivningar är tidigare tydligen) vet detta för att vi i vårt klubbmästeri blev tillfrågade att vara med och prata om vad vi gör och rekrytera nya medlemmar

Sundance Kids bild

Jag försäkrar på heder och samvete att de uppgifter jag fyllt i är sanningsenliga och att jag tagit del av reglerna för anmälningsskyldighet vid ändrade förhållanden, för samordning med annan ersättning samt för återbetalning.

bla bla bla bla bla bla

Like I ska betala tillbaka? Jorden kommer gå under innan jag är klar med studierna.

jag bara dansa och dansa

Jottas bild

herrejesus i himlen va gott det va med oboy..
:love:

Alexanders bild

Kurslitteratur beställd, 1040 kr sammanlagt den här terminen. Eventuellt några extra kronor om det är något häfte man ska köpa på själva universitetet. Inte alls så farligt jämfört med tidigare terminer. Hur är det med priser på litteratur för er andra studenter?

Reyqunes bild

Om ni inte har något att göra så kan ni se denna film:
http://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0

Senast ändrad av Reyqune, 9 augusti, 2010 - 23:45.

Stroker Aces bild

Reyqune skrev:
Om ni inte har något att göra så kan ni se denna film:
http://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0

Rickrollande är gammalt. Länka nåt nytt och fräscht i stället.

Senast ändrad av Stroker Ace, 10 augusti, 2010 - 06:14.

Världens längsta signatur.

Strafers bild

Hej Stroker, det var längesedan man såg dig på ett forum. 8)

Stroker Aces bild

Har blivit en periodare. ;)

Världens längsta signatur.

Arsenik (inte verifierad)
Arseniks bild

Alexander skrev:
Kurslitteratur beställd, 1040 kr sammanlagt den här terminen. Eventuellt några extra kronor om det är något häfte man ska köpa på själva universitetet. Inte alls så farligt jämfört med tidigare terminer. Hur är det med priser på litteratur för er andra studenter?

Det låter väl rätt rimligt. Nu var det ett jävla tag sedan jag pluggade men mitt pluggande var ofta indelat i två tiopoängskurser per termin (terminer bestod av 20 p då). Till varje kurs krävdes det en bok som kostade runt 500. Jag minns inte om det var så alla år men jag tror det. Kan tänka mig att det kan vara väldigt mycket dyrare om man läser något annat än teknik/naturvetenskap, fast å andra sidan kanske man då kan hitta böckerna på biblioteket också.

Lite avundsjuk på den där terminsstartkänslan. Kan sakna skolan lite även om jag egentligen inte vill göra om något :cry:

Alexanders bild

Jotta skrev:
Jag kommer och bor med dig nu Viktor.. :)

Tystnaden som uppstod...

J)

Jompas bild

Ohojhoj.

Jotta skrev:

Jag kommer och bor med dig nu Viktor.. :) :)

Menar du att du ska flytta från Uppsala för att börja plugga? :tard:

Alexander skrev:

Har inte riktigt vågat sätta mig in i vad det kostar i höst, men det gick på drygt 3000 plus 500 för kompendier från universitetet de tidigare terminerna har jag för mig, och det är lika många böcker (10 stycken och ett "supplement") nu. :cry:

We are ugly but we have the music.

Alexanders bild

Jompa skrev:
Har inte riktigt vågat sätta mig in i vad det kostar i höst, men det gick på drygt 3000 plus 500 för kompendier från universitetet de tidigare terminerna har jag för mig, och det är lika många böcker (10 stycken och ett "supplement") nu.

Hur mycket tid skulle du uppskatta att du läser per vecka under terminerna? :ghost:

Jompas bild

Alexander skrev:

Hur mycket tid skulle du uppskatta att du läser per vecka under terminerna? :ghost:

Öhum, det är jävligt svårt med tanke på att det är så ojämnt. Men för det mesta hade vi två seminarier i veckan förra terminen. Till ett seminarium läste jag väl kanske 25-50 sidor rättsfall och 50-100 sidor litteratur. Sedan var det ju några veckors "ledigt" innan tentan, där det nog var tänkt att man skulle plugga. Det gjorde inte jag. :beer:

Juristlinjen är faktiskt förbannat slapp om man bara vill bli godkänd, jag pluggade väl i snitt typ 15 timmar i veckan inräknat att gå på seminarier och föreläsningar. Termin 3 kallas dock allmänt för "väggen" så vi får se hur det blir i höst.

We are ugly but we have the music.

Make.Senses bild

Något intressant på G här då?

Alexanders bild

The Ultra skrev:
Något intressant på G här då?

Vad menar du? Något intressant på gång i tråden? I forumet? På Skillpoint? Eller just nu IRL för oss som läser din fråga?
:ghost:

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.