Fuzzys bild

KidCactus skrev:
Det blev Ultra-Lounge: Bachelor Pad Royale, Vol. 4. :party:
Den har jag nog inte hört, var ett tag sen jag köpte på mig de flesta volymerna i serien, men det är skön skit alltihopa. Mina favorit är nog den där Mondo Exotica eller vad den heter, med bl.a. Les Baxter och den enastående Yma Sumac. Och den där Amor nånting är ett stycke skön musikerotik, vilket man aldrig kan få för mycket av jue.

Det härliga är att ljudet är så underbart, musiken är inte världens mest avancerade men sättet den fyller rummet på är heeeelt, särskilt imponerande med tanke på att en del grejor är tidigt 50-tal och i mono.

http://www.youtube.com/watch?v=G6B4v1BqMhU
8)

KidCactuss bild

Riktigt trevlig skiva. :) Favoriten är nog:

Fuzzy skrev:
Det härliga är att ljudet är så underbart

Ja det är ett riktigt skönt ljud överlag, men jag har dock jävligt svårt för dessa sylvassa mutade trumpeter med hypersmal frekvensbredd som ligger alldeles i toppen av det hörbara registret. :cry:

Senast ändrad av KidCactus, 13 oktober, 2010 - 19:23.

Psykisk sjukmänniska

Fuzzys bild

KidCactus skrev:
sylvassa mutade trumpeter

Om du lyssnar i hörlurar så ligger nog problemet där, och all väldigt energirik musik måste nästan spelas på golvhögtalare för att komma till sin rätt imo.
Eller så är bara du ovan vid obarmhärtiga blåssektioner. Tryck ner en hög deep funk också så vänjer du dig snart, förstöra en del sånna där flimmerhår eller vad nu de där håren inuti öronen heter, som fångar upp ljudet. :p

lazymatts bild

Detta året har jag snöat in rejält på country, alt-country, bluegrass och americana. Även en drös singer/songwriters, helst sådana med fint skägg. Antar att man börjar bli gubbe, men jag gillart.

Skapade en härligt mörk och melankolisk playlist på spotify som jag publicerade på bloggen. Ta en titt (http://lazymatt.wordpress.com/2010/10/15/hosten-och-vinterns-spotifyplay...) om ni är sugna på att ha något att värma er till i höstmörkret.

Spelblogg: Lazy Matt's Gamer Blog - http://lazymatt.wordpress.com

Alexanders bild

Yngwie Malmsteen, albumet Rising Force

Alexanders bild

Nu Julie London (best of)..

Fuzzys bild

Finns en hel del saker som aldrig kommer upp särskilt långt över ytan igen bara pga att det framstår som politiskt inkorrekt på något sätt.

HerrOlssons bild

Rammstein - Hilf mir :love:

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

Alexanders bild

Min sambos eltandborste :tard:

Fuzzys bild

Autechre - Doctrine

En massa härliga synkoperade rytmer... och Autechre passar allmänt perfekt i höst/vintermörkret. "Nothing like a depressant to take the blues away". :beer:

Senast ändrad av Fuzzy, 28 oktober, 2010 - 07:15.
Josef Diktatorns bild

Lyssnar just nu på Robyns platta "Body Talk pt2". Det är sjukt hur bra denna tös har blivit sedan sin fasansfulla trallvänliga debut. Är rätt svag för sådan här electronica-doftande musik överlag just nu. Här kommer några favoriter och som vanligt inge Prince utav den enkla anledningen att han inte finns på youtube. Tidig Prince är ju som bekant min husgud.

F.K... in the coffee...

Carefaces bild

Iron Maiden - Afraid to Shoot Strangers.
Tidernas bästa rocklåt i min bok. Så simpel men ack så bra.

kuwabatakes bild

Rahsaan Roland Kirk - The Seeker
Från livealbumet Rahsaan Rahsaan från 1970.
Sjutton minuter blandat snack från Kirk tillsammans med svängig och spejsad jazz.
Vackert!

Tredje dagen insnöad på denne magnifike man, Rahsaan Rahsaan och The Inflated Tear (från 1968) har gått konstant varma i min ifön.

Blinda svarta karlar för den vinst!

en apa!
vill du smaka?
18446744073709551616

Lars Jensens bild

Lite fet trance

http://open.spotify.com/track/0145HjTNFPKhYQ5tUN8SF0

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Lars Jensens bild

SABOTAGE!

http://open.spotify.com/track/5gJjQyEN8PjubKf0fR6hxv

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Strafers bild

Grymt bra cover.

Alexanders bild

Cee Lo Greens nya album The Lady Killer

Fuzzys bild

Phosphorescent - Hej, me I'm light

Efter en intervju i Numéro kollade jag upp och det var rätt trist tills jag stötte på detta häringa stämningsfulla verk som inte alls är särskilt country/folk/ambient utan mest ett fett break att ta med sig.

caocaos bild

Fuzzys bild

Marvin Gaye - Falling in love again

För att tjata mer om breaks så är förstås introt till den här riktigt fett, får sig självklart en stunds A-B-repetering. På den punkten dödar CDn ju förstås vinylskivan. Man hör ett break, backar och repeterar det fantastiska partiet tills det sitter fast som tinnitus. :p

Kletets bild

Upptäckte nyss Crystal Castles och jag.. fastnade direkt. Det här kan banne mig komma att utveckla sig till ett favoritband framöver!

Senast ändrad av Kletet, 22 november, 2010 - 21:37.

I can't remember to forget you.

Fuzzys bild

Hittade Samantha Ryan på youtube:

Fatta att hon har sex på film... :love:

Senast ändrad av Fuzzy, 25 november, 2010 - 10:18.
HybridTheWombats bild

En hel del Schumacher på sista tiden.
Första var jag tvungen att länka för det blir så skevt med videon.

Alexanders bild

Gott nytt jul :tard: http://open.spotify.com/track/4cZK2D6waXuJzFdcaulD5q

Fuzzys bild

Det här är en favorit sen länge, och det är det tidigaste jag skulle kalla funk. Mildred Bailey i 'Doin' the uptown lowdown' från 1933:

Helt otroligt hur tighta piano och bas är och det känns lixom som att hela orkestern bara studsar mot varandra i en underbar synkopi.

Att vi får ett skönt 'oooo wee!' gör knappast länken till den enastående djupa funken i slutet av 60-talet mindre påtaglig. Svängiga katter är svängiga. 8)

Alexanders bild

Julradion, så klart! www.JULRADIO.se :santa:

Maxxons bild

November - Mount Everest

Bra skit!

Senast ändrad av Maxxon, 4 december, 2010 - 02:34.
VodkaCitrons bild

Sagan om ringen och dom två tornen - Låten som spelas i krediterna

Hittade skivan och skulle se om filmen fungera ^^

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Man5ons bild

Mycket Scala nu.

Last chance to lose control

Maxxons bild

Dungen - Panda :love:

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.