men med sina ca 700 gram så kan jag inte påstå att jag tycker den är speciellt tung.
Nu håller jag med, men jag kom på att det där säkert blir ett ganska roligt citat en bit in i framtiden, ungefär som "No one will need more than 637 kb of memory for a personal computer" /Bill Gates

Som jag har sagt tidigare så är det just det som gör den till en så mycket mer angenäm upplevelse än en iPod Touch. Det går t.ex. utmärkt att surfa på en Touch, men det är samtidigt otroligt mycket mer användarvänligt att göra det på en iPad, just tack vare den större skärmen. Samma sak med t.ex. Marvels app; funkar i litet format, men det blir stor skillnad när man kan ha en hel sida framme (läsbar, dessutom). Tar man spel så är Civ Rev ett typexempel där skärmytan verkligen gör sitt.
Och att säga att iPad:en är tjock känns ju hyfsat krystat. Runt kanterna är den som en iPhone 4 och totalt kanske 1,5 gånger så tjock. Och viktmässigt är det självklart tyngre än en telefon eller dylikt, men med sina ca 700 gram så kan jag inte påstå att jag tycker den är speciellt tung.
Psykisk sjukmänniska