KidCactuss bild

The Ultra skrev:
Jag är förvånad över att iPaden är så uppskattad. Jag har länge sagt att det bara är en uppskalad iPod Touch, och efter att ha prövat en så har jag bara fått det bekräftat.

Som jag har sagt tidigare så är det just det som gör den till en så mycket mer angenäm upplevelse än en iPod Touch. Det går t.ex. utmärkt att surfa på en Touch, men det är samtidigt otroligt mycket mer användarvänligt att göra det på en iPad, just tack vare den större skärmen. Samma sak med t.ex. Marvels app; funkar i litet format, men det blir stor skillnad när man kan ha en hel sida framme (läsbar, dessutom). Tar man spel så är Civ Rev ett typexempel där skärmytan verkligen gör sitt.

Och att säga att iPad:en är tjock känns ju hyfsat krystat. Runt kanterna är den som en iPhone 4 och totalt kanske 1,5 gånger så tjock. Och viktmässigt är det självklart tyngre än en telefon eller dylikt, men med sina ca 700 gram så kan jag inte påstå att jag tycker den är speciellt tung.

Psykisk sjukmänniska

Alexanders bild

KidCactus skrev:
men med sina ca 700 gram så kan jag inte påstå att jag tycker den är speciellt tung.

Nu håller jag med, men jag kom på att det där säkert blir ett ganska roligt citat en bit in i framtiden, ungefär som "No one will need more than 637 kb of memory for a personal computer" /Bill Gates :D

Jompas bild

Gick till Akademibokhandeln för att köpa en bok jag behöver idag som var slut på Studentbokhandeln. Visade sig att den bara kostade 5 kr mer där, och så fick jag en värdecheck på 100 kr.

We are ugly but we have the music.

kuwabatakes bild

Min skruttiga mobiltelefon skrev:
Ett DHL-paket finns att hämta på DHL SERVICE POINT...

Och vad betyder det?
Jo!
Ifööööööööööööööön4! :party:

Så nu blir det kvickt som attan på med några rekorderliga kläder och sen flyga ut på brädan nerför den långa backen till uthämtningsstället!

Senast ändrad av kuwabatake, 2 september, 2010 - 13:10.

en apa!
vill du smaka?
18446744073709551616

Alexanders bild

Gårdagens positiva överraskning(ar) var:

Det gick att ta ut 5000 från en bankomat
Pappa hann hjälpa mig att hämta ut TV:n från Posten fastän han var bakjour på helikoptern (behövde bil)
TV:n har alltså kommit, och fungerar :beer:
Xbox 360 Slim:en fungerar också :D (Gamertag för tillfället Leonopteryx, ska förmodligen ändra den till något mindre krångligt att uttala)

Dagens:
CSN-pengarna 0:)

Le Dads bild

Alexander skrev:
CSN-pengarna

Gargh! De är alltid så sjukt sega på att registrera tagna poäng. Jag var och hämtade tentan, som var godkänd, i måndags, och ännu har de inte registrerats. De måste registreras innan jag kan få pengar. Wäh!

Arsenik (inte verifierad)
Arseniks bild

Alexander skrev:
(Gamertag för tillfället Leonopteryx, ska förmodligen ändra den till något mindre krångligt att uttala)

Bra tänkt. En massa sopskallar har helt omöjliga gamertags. Det är för fan bättre att ha något som låter som ett namn och skippa alla siffror och såna skitgrejer. Jag har haft i princip samma gamertag hela tiden, bara ändrat prefix beroende på vilken klan jag spelat med.

Sundance Kids bild

Jag hade inriktat mig på ett liv som arbetslös denna höst eftersom det mesta sket sig, men då plötsligt så händer det att GU ringer och säger att jag fick en plats på min sen anmälan.

Så nu blir det att läsa Arkeologi i höst då. :D

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

UfU__Xs bild

Sundance Kid skrev:
Så nu blir det att läsa Arkeologi i höst då.

Var? Trodde du redan hade börjat läsa nått i Stockholm.

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Sundance Kids bild

UfU__X skrev:
Var? Trodde du redan hade börjat läsa nått i Stockholm.

Kom in som första man, men hittade ingen bostad i tid, och min ekonomi tillät mig inte att bo på vandrarhem/hotell i två veckor.

jag bara dansa och dansa

UfU__Xs bild

Sundance Kid skrev:
min ekonomi tillät mig inte att bo på vandrarhem/hotell i två veckor.

Det är förståeligt. :tired:

WEAR!"

Maxxons bild

Min tavla blir nog bra! :D

Sundance Kids bild

UfU__X skrev:
Det är förståeligt. :tired:

Jepp, och det är rätt fördjälvligt att de inte har tillräckligt med bostäder för antal platser på universitetet.

Men nu ska jag bli den nye indiana jones istället.

Maxxon skrev:
Min tavla blir nog bra! :D

Du får 2k för den.

jag bara dansa och dansa

Maxxons bild

Sundance Kid skrev:
Du får 2k för den.

Såld!

Du är allvarlig va?

Sundance Kids bild

Maxxon skrev:
Såld!

Du är allvarlig va?

Jag vill gärna se den först 8)

jag bara dansa och dansa

Maxxons bild

Sundance Kid skrev:
Jag vill gärna se den först 8)

Den är inte klar, ser lite allmänt CP ut, men fo shizzle my nizzle!

Det är en parafras på Rene Magrittes Le fils de l'homme. Mest tänkt som en övning/studie/whatevah.

Fuzzys bild

Alexander skrev:
ungefär som "No one will need more than 637 kb of memory for a personal computer" /Bill Gates :D

Men så är det ju alltid med teknik som utvecklas snabbt. Det visste inte Bill Gates, eller den där andra snubben (på IBM?) som sa att det fanns en världsmarknad för typ en handfull datorer.

Gårdagens positiva: Hittade några liter svamp i skogen. Kantarell, taggsvamp, trattkantarell och trumpetsvamp. Så det blir nog en lyxig pastasås till lunch. :)

UfU__Xs bild

Fuzzy skrev:
Hittade några liter svamp i skogen.

Samma här. Lyckades dessutom gå redigt vilse men så länge man går rakt så kommer man ju ut nånstans. Typ i någons trädgård ett par kilometer från där man ställde cykeln. :ghost:

Det lustiga med Bill Gates uttalande tycker jag mest är den otroligt konstiga siffran 637. Var det bara nått han drog fram ur röven eller, är ju inte ens delbart med två. :tard:

WEAR!"

Sebastian Magnussons bild

UfU__X skrev:
Det lustiga med Bill Gates uttalande tycker jag mest är den otroligt konstiga siffran 637. Var det bara nått han drog fram ur röven eller, är ju inte ens delbart med två.

Det var helt enkelt så mycket ledigt konventionellt minne det fanns i DOS. Egentligen pratas det ju om 640k, så jag antar att några processer som tillhör själv OS:et tog upp 3k.

Och alla som gnäller om att det är jobbigt och struligt att spela på pc numera borde sätta sig ned med en DOS-installation och Ultima 8 och försöka skrapa ihop tillräckligt mycket konventionellt minne för att få igång skiten :p

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

spanjoars bild

kuwabatake skrev:

Vart köpte du din?? :O

kuwabatakes bild

spanjoar skrev:
Vart köpte du din??

Via 3, beställde en 32giggare på releasefredagens eftermiddag

en apa!
vill du smaka?
18446744073709551616

UfU__Xs bild

Sebastian Magnusson skrev:
Det var helt enkelt så mycket ledigt konventionellt minne det fanns i DOS. Egentligen pratas det ju om 640k, så jag antar att några processer som tillhör själv OS:et tog upp 3k.

Onödigt vetande helt i min smak. Tackar för det. :beer:

WEAR!"

spanjoars bild

kuwabatake skrev:
Via 3, beställde en 32giggare på releasefredagens eftermiddag

Okej, trodde du hade köpt en olåst :)

Ola Nygrens bild

Fick mig ett gott skratt. =)

Jeannette Åkersson Var i en
butik och letade efter spelet Grand
Theft Auto. Säljeren / praktikanten
visste inte vilket spel jag menade, så
jag beskrev det för honom ; "Det
handlar om en mörk kille som kör
omkring med järnrör, kraschar bilar,
jagar tjejer och undviker polisen ".
Han gav mig Tiger Woods 2010.

VodkaCitrons bild

Fixat biljett till Resident Evil den 17:e :) Dock har jag inget sällskap, så ska gå själv :O snyft.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

VodkaCitrons bild

:tard: Jag fick MVG på en skoluppgift :tard:

Typ mitt andra MVG någonsin XD

Jag är ganska ointresserad när det kommer till studier, där jag inte gillar ämnet (vilket jag typ aldrig gör bortsett ifrån typ Japanska). Alltid pluggar och skrivit så att man precis når upp till G gränsen. Bortsett ifrån Svenska och Engelska så har jag oftast fått G- till G+. Ok har väll fått MVG på musikproven i grundskolan, men lävaren n var ju hög :3 Får extra poäng om man skriver "Svart" under en afrikansk artist.

Så väldigt oväntat att få så högt betyg på en skrivning :)

VodkaCitrons bild

Fin start på dan :) Eller start och start, har ju inte sovit än. Men ialf!

Legat och slappat i badkaret. Medan i badkaret har jag ätit kycklingspett, kaffe och även "tränat" med "hantlar". Sen ätit lite kakor och försökt på ett korsord. Korsord lär dö ut i våren generation? Jag menar.. bara gammelsvenska som doesnt make sens i mina ögon och bara frågor om antika kändisar och dylikt. Menar..man får inte ens använda gammal svenska i dagens samhälle =/ Tex så blir folk upprörda så fort man bara skriv sej,mej,dej som användes innan jag var född. Men ialf, dom får uppdatera korsorden innan dom dör ut med "rikssvenska".

Sen mördade jag en aquarium-fisk! Var dags. En fisk som inte ens kan simma, bara sprattla (som Magikarp på land). Ena ögat borta och halva kroppen infekterad =/ Varit så i 1månad nu, vet inte hur den har kunnat överleva. Men nu hjälpa jag den lite, slipper den lida mer ;)

la den i handfatet och sköljde munnen hans med VCrengöringsmedel ^^ Jag hoppade till som satan hela tiden. Jag är helt medveten om att djur och främst fiskar har starka muskler/nerver och kan fortsätta sprattla i någon timme efter dom är döda. Men endå, den skräms ^^

Jag e trött, men plugg plugg plugg. En timmes arbete tar minst 6timmar för mig...Eftersom allt är genom datorn och jag blir SÅ distraherad av annat hela tiden.

Ollebros bild

det är ju daft punk som gör musiken till nya Tron filmen! en film jag trodde skulle bli grym blir nu dubbelt så grym!

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Reyqunes bild

Fick tillgång till alla Autodesks program gratis tack vare skolan! :party:

Make.Senses bild

Hittade en konserv med ananas i skafferiet. Om nom nom.
Älskar konserverad ananas, och jag funderade seriöst på att åka ner till ICA och köpa mig en burk, det som hindrat mig är det faktum att det är kallt ute och jag precis blivit frisk.
Nu slipper jag riskera något, och jag slipper åka någonstans. Jäää!!

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.