Make.Senses bild

Publicerade en trailer vid lunch igår för den dokumentär (om Tjernobyl) jag och tre vänner har arbetat på sedan Maj förra året. Gick in och tittade förut, och tydligen har vi fått drygt 200 views sedan igår lunch. Visst är det inte så mycket jämfört med många andra, men jag tycker det är jätteroligt att folk faktiskt sett vår trailer.

( http://www.youtube.com/watch?v=jSxMo-bncYs )

Dessutom har några av dem gillat vår fina Facebooksida, vilket också är roligt.
Det är alltid kul när folk visar intresse för det man gör. :party:

Starfighter Johanssons bild

I Am Alive, som jag också oundvikligen hoppats lite på eftersom jag och en kompis länge velat ha ett spel som bara går ut på att hantera situationer efter diverse större olyckor som jordbävningar, rasande hus, översvämningar etc, ja, det gjorde mig alltså inte nådigt besviken när det framgick att det inte bara skulle innehålla en massa töntigt stridande utan även bara släppas som köpnerladdning (ffffuuuuu). Men den här videon visar mer om "striderna" och även om det alltså inte alls är som vi hoppats blev det helt plötsligt intressant på ett annat vis. Jag ska nu glömma bort det fullständigt tills det släpps så jag blir positivt överraskad.

VodkaCitrons bild

Städat, Duschat, Kaffe, Fikabrö , Glass, Jordgubbar :3
Och nu se anime medan man äter allt ;D

Absolut - För män som kan sätta gränser.

VodkaCitrons bild

Rätt intressant att amerikanska Gamestop skeppar ut till EU (Sverige). De har ju oftast exklusiva saker när det kommer till förbokningar m.m Men vem är villig att betala 200:- för att få det fraktat av UPS? Är ju förmodligen sånna som knackar på ens dörr och tar ut en extra avgift -.-

Vad har hänt med vanlig airmail? Kan inte alla använda det som standard? En liten procent halt av paketen lär försvinna eller skadas och paketen bär inte på någon garanti eller något trackingnummer. Men wtf, fett värt det! Kostar ju typ inte mer än en 50lapp. Även om nu 5/100 av ens paket inte kommer fram så har man ändå sparat sjukt mycket pengar tack vare den låga frakten :3

VodkaCitrons bild

Suttit ett tag helt målös 0__0
Kollade lite närmre på Street Fighter X Tekken, bara för att se vilka karaktärer som var med.
TORO, KURO och freaking Lars?!

För dom som inte vet "Lars he is also featured as a playable character in the fighting game, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2. He appears in his alternate Tekken 6 costume designed by Naruto creator Masashi Kishimoto."
Desuttom är han svensk.

JAG SKA HA SPELET!!! Lär även spela sönder mig och börja tävla ;D

Men nu uppstår det ju ett problem :S Ska ju även ha Naruto Generations som är pure fighting och lär spela det hela dagarna och spelen släpps samma månad -.-

Dagens positiva är att jag mår bra och är frisk.

VodkaCitrons bild

LOL! Fick ett kuvert ifrån London. Vilket innehöll ett Namco fodral till 3DS 0__0

Furios bild

Fick precis reda på att jag klarade en halvt omöjlig och hopplös tenta på en delkurs som heter "Österländsk esoterism". Till sommaren är jag därför troligen en religionshistoriker med kandidatexamen. Ikväll ska det banne mig firas :beer:!

Senast ändrad av Furio, 13 april, 2012 - 12:57.

"Any problem solved is a new problem made."
Pilko

Andreas Bergs bild

Furio skrev:
Till sommaren är jag därför troligen en religionshistoriker med kandidatexamen.

Grattis! Det om något är värt att fira som sagt :party: :beer:

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

I sanning! A winner is you! :beer:

Andreas Ljungströms bild

Furio skrev:
Till sommaren är jag därför troligen en religionshistoriker med kandidatexamen. Ikväll ska det banne mig firas

Grattis! :party:

Nu har JAG anledning att skriva i den här tråden! :party:

Köpte ett års guldmedlemskap på live via en krängare på ebay, och så råkade dom skicka dubbla koder. Först tänkte vi att det så klart blivit något fel och att den ena koden redan är förbrukad eller något i den stilen - men nu sitter vi här med varsitt år förbetalt guld. Sweet!

VodkaCitrons bild

Fick precis reda på att Pandora's Tower är utvecklat av Ganbarion :love:
Deras titlar e kickass! Men det här är nog deras första titel som blir global. Så...Hoppas att de får lite kännedom nu! :)
För jag vill verkligen se en ny Jump Brawler för 3DS!

Eller...Vissa av deras One Piece titlar har tydligen nått Europa och NA. 0__0 Men inte har jag sett skymten av dom.

Carefaces bild

Pandoras tower är hittills trevligt, jobbigt med motioncontrol men det funkar väl. Ca halva spelet kvar. :)

VodkaCitrons bild

Skype ska tydligen komma till PS Vita imorgon? Och sen även till PSN? :O *chockerad*

Är ju något otroligt, nu kan man prata medans man lirar, äntligen!! Eller något.
Inte så att jag har en mic, eller vänner över PSN för den delen heller, men still :p Kan ju vara något i framtiden eller under spelande på Skillpoint och dylikt :) Kul!

Ja det var sannerligen goda nyheter! Men... jag är som vanligt lite skeptisk, kommer det inte kosta nåt då?

Furios bild

Fick reda på att jag får jobba på mitt gamla, hederliga skitföretag i sommar också, trots att jag har varit en douche (>)) mot dom under de senaste året (lång historia). Så nu har jag fixat jobb, trots att jag inte vill jobba just där... Men ett jobb är alltid ett jobb, och det kom sannerligen som en överraskning att jag får återvända!

Pilko

Jag börjar bli frisk. Fattar ni? FRISK.

VodkaCitrons bild

Jag e något otroligt glad faktiskt!
Jag gjorde ett prov här i veckan och det gick OTROLIGT DÅLIGT!
Jag hade pluggat som ett djur dagen innan (vilket är mer än va jag brukar plugga). Men ungefär inga uppgifter av det jag hade gjort dök upp på provet :S Jag lämnade klassrummet med typ 30% frågor gjorda, där svaren var rena chansningar för det mesta, eller så hade jag glömt bort dom komplexa orden jag hade tränat in.
(Jag tänkte faktiskt slänga provet och säga till läraren "när är det omprov?", tur att jag inte gjorde det)

Men vet ni vad? Fick 31P, varav 27 är G, hur nu det gick till :p Hade inte varit så taskigt att få IG, bara att göra om, men nu slipper man spendera en hel dag i stan bara för det! Wooh!

Och nu har jag suttit uppe och gjort massa uppgifter, så nu är dom gjorda! Wooh!
Behöver inte slå upp en bok förrän om en vecka ;D

Senast ändrad av VodkaCitron, 25 maj, 2012 - 07:05.

Zatoishwans bild

Kunde just precis logga in i D3 efter 3 dagar på raken med error 37 och korrupta nedladdade filer (?)

Kära posten, kan ni skicka en ny brevbärare då den förra var något seg

Manniis bild

Fotbolls-EM startade. Jag är oundvikligt tagen av chocken över att ingen hade kommenterat det redan. Att nyheten är "Gårdagens positiva" gör att det blir lite fel att skriva i den här tråden. Inte för att någon skulle ha koll på det ändå. Några fotbollsintresserade på Skillpoint? 0:)

Nahojs bild

Mannii skrev:
Några fotbollsintresserade på Skillpoint?
*Tumbleweed* :p

Jonas Wahlström i ett samtal om vildsvin:
"Det är viktigt att komma ihåg att det är nassarna på två ben som är de största svinen."

Furios bild

Mannii skrev:
Några fotbollsintresserade på Skillpoint? 0:)

Att kalla mig fotbollsintresserad vore en grov underdrift :). Jag är besatt av sportjäveln. EM är en fest på så många sätt.

Pilko

UfU__Xs bild

Jag är fotbollsointresserad, räknas det? :p

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Nahojs bild

Det andra beta-eventet för Guild Wars 2 är slut, och vilket slut sen!
ArenaNet säger åt oss att gå till Charr's startzon klockan tjugo över åtta. Folk samlas där i förhoppningen att denna gång få se nåt lite häftigare än en hyperstark kanin som förra eventet.

En låda som orsakar lite lustiga effekter dyker upp och vi roar oss en stund, men allt fler börjar uttrycka besvikelse. Det börjar kännas som att vi får ytterligare en sparsmakad avslutning på ett beta-event... och så händer det.

Hela zonen täcks av mörka moln och en av spelets beryktade drakar dyker upp. Visserligen bara en hantlangare till de verkliga onding-drakarna, men ändå något som skulle få Wow's Deathwing att verka tam i jämförelse.

Den börjar korrumpera djurlivet och diverse monster i zonen till förvridna kristallmonster som vi måste bekämpa. Spelare som faller för dessa monster börjar bli korrumperade också och snart är vi rätt många som plötsligt får spela som ondingar istället och slåss mot de spelare som ännu inte förvandlats. Snacka om totalomvändning och ett mycket snyggt sätt av ANet att få oss att själva utkämpa ett stort slag.

Lite senare dyker spelets största Charr-hjälte - Rytlock Brimstone - upp för att bekämpa oss korrumperade spelare, rätt ojämn match blir det när han som level 80 kommer in och mejar ner oss stackars level 10-20-spelare som ogräs.

Sen tar eventet slut och vi kastas ut till inloggningsskärmen med extremt mycket mersmak. Kanske lite väl abrupt men oh så kraftfullt slut på detta event. Det ska bli extremt intressant att se hur stor effekt denna virus-liknande typ av slagfält kommer att få i det färdiga spelet, när det är vi själva som kan komma att stå på fel sida stängslet ibland och kämpa mot andra spelare helt utan förvarning.

Detta höjde definitivt förväntningarna på GW2 ytterligare några snäpp :love:

Jonas Wahlström i ett samtal om vildsvin:
"Det är viktigt att komma ihåg att det är nassarna på två ben som är de största svinen."

Sebastian Magnussons bild

Mannii skrev:

Nä. Sambon lät dock kontorshunden tippa alla matcherna á la bläckfisken Otto. Hittills rätt på alla utom en! Tjeckien som segrare dock? Kanske lite tveksamt...

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Andreas Ljungströms bild

Mannii skrev:

Hell yeah! Har sett alla matcher hittills och har redan bitit ner fingrarna till små blodiga köttstumpar inför Sverige-matchen ikväll. :p

VodkaCitrons bild

Spöregnar och åskar <3

Och så börja det hagla!

Senast ändrad av VodkaCitron, 12 juni, 2012 - 15:05.

VodkaCitrons bild

Hej Vodkacitron!

Din ansökan har blivit godkänd eller så har du blivit handplockad till att jobba på NärCon 2012. Välkommen till teamet! Hoppas du kommer att trivas! ♥

Olalala. ;)
Dock blev det inte spelteamet som jag hoppades på, någon hann före :(

Senast ändrad av VodkaCitron, 12 juni, 2012 - 22:55.

VodkaCitrons bild

Tänkte göra lite te i mikron ;) Men bestämmde mig för att inte bara hetta upp vattnet, utan även ha tepåsen i koppen samtidigt. Vilket funkade perfekt! Te:et kom ut svart vilket såg ut som kaffe i princip. Så det var ju en stor succe! Finns väll risk till att det i tepåsen blir bränt eller att den går sönder. Men nu ska jag köra såhär ett tag till!

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.