Gertzys bild

Varje spelforum värt namnet borde ha en egen Japan-tråd.
Så nu även detta :)

I höst kommer jag resa till staden Fukuoka för att bo där medan jag studerar språket ett år. Men det vore trevligt att höra rekommendationer från andra som kanske varit där som vet vad man bör göra osv. Tokyo och andra japanska städer är också intressant då man lär åka runt lite under året. Olika "spelmekkor" är såklart intressantast.

Skriv och diskutera vad ni finner intressant med Japan, osv.
Intressanta länkar:

Wikipedia
Guide
Sveriges Ambassad, Tokyo

Alexanders bild

Jag läste "Japanska A" på gymnasiet och tyckte att det var riktigt kul. Mycket berodde nog också på att vi hade en väldigt bra lärare. Intressant att få lära sig om hur annorlunda deras kultur är och så klart även språket. Japansk mat är det inte heller något fel på. :bigsmile: :beer:

Har själv aldrig varit i Japan men någon gång i livet skulle jag vilja se det.

Senast ändrad av Alexander, 9 augusti, 2010 - 23:13.
Reyqunes bild

Jag förstår då inte vad folk tycker är så speciellt med Japan och japanska saker osv. :tard: Kan någon förklara? :tired:

VodkaCitrons bild

Reyqune skrev:
Kan någon förklara?

Japan är det mest annorlunda landet man kan hitta. Sen är det här ett spel forum ,så ;) + Pokemon, hello kitty och hela köret kommer ifrån där.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Gertzys bild

Alexander skrev:
Japansk mat är det inte heller något fel på.

Det här är faktiskt någonting jag har funderat mycket på inför min resa: äter de annat än fisk där? Jag gillar inte alls fisk och är rädd för att ha svårt att klara mig under mitt år där.

Alexanders bild

Gertzy skrev:
Det här är faktiskt någonting jag har funderat mycket på inför min resa: äter de annat än fisk där? Jag gillar inte alls fisk och är rädd för att ha svårt att klara mig under mitt år där.

Jadå de har goda kötträtter och grönsaksrätter också. :)

Reyqunes bild

VodkaCitron skrev:
Japan är det mest annorlunda landet man kan hitta.