Gertzys bild

Varje spelforum värt namnet borde ha en egen Japan-tråd.
Så nu även detta :)

I höst kommer jag resa till staden Fukuoka för att bo där medan jag studerar språket ett år. Men det vore trevligt att höra rekommendationer från andra som kanske varit där som vet vad man bör göra osv. Tokyo och andra japanska städer är också intressant då man lär åka runt lite under året. Olika "spelmekkor" är såklart intressantast.

Skriv och diskutera vad ni finner intressant med Japan, osv.
Intressanta länkar:

Wikipedia
Guide
Sveriges Ambassad, Tokyo

Alexanders bild

Jag läste "Japanska A" på gymnasiet och tyckte att det var riktigt kul. Mycket berodde nog också på att vi hade en väldigt bra lärare. Intressant att få lära sig om hur annorlunda deras kultur är och så klart även språket. Japansk mat är det inte heller något fel på. :bigsmile: :beer:

Har själv aldrig varit i Japan men någon gång i livet skulle jag vilja se det.

Senast ändrad av Alexander, 9 augusti, 2010 - 23:13.
Reyqunes bild

Jag förstår då inte vad folk tycker är så speciellt med Japan och japanska saker osv. :tard: Kan någon förklara? :tired:

VodkaCitrons bild

Reyqune skrev:
Kan någon förklara?

Japan är det mest annorlunda landet man kan hitta. Sen är det här ett spel forum ,så ;) + Pokemon, hello kitty och hela köret kommer ifrån där.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Gertzys bild

Alexander skrev:
Japansk mat är det inte heller något fel på.

Det här är faktiskt någonting jag har funderat mycket på inför min resa: äter de annat än fisk där? Jag gillar inte alls fisk och är rädd för att ha svårt att klara mig under mitt år där.

Alexanders bild

Gertzy skrev:
Det här är faktiskt någonting jag har funderat mycket på inför min resa: äter de annat än fisk där? Jag gillar inte alls fisk och är rädd för att ha svårt att klara mig under mitt år där.

Jadå de har goda kötträtter och grönsaksrätter också. :)

Reyqunes bild

VodkaCitron skrev:
Japan är det mest annorlunda landet man kan hitta.

Nja, finns något speciellt med alla länder.

VodkaCitron skrev:
Sen är det här ett spel forum

Och? Japanska spel är inte bättre än alla andra.....

VodkaCitron skrev:
Pokemon

Är för många nu. Räcker med 150.

Alexanders bild

Reyqune skrev:

Men många spel och företag kopplade till spel kommer från Japan... *host* Nintendo *host* Sony *harkel*

VodkaCitrons bild

Reyqune skrev:

De var inte de jag menade. Sen säger du det till en person som bara spelar Japanska spel :3

Gertzys bild

Alexander skrev:
Jadå de har goda kötträtter och grönsaksrätter också

Najs, då kommer jag nog klara mig. Hörde rykten om att ris och kyckling är storfavorit där också :bigsmile:

Gertzys bild

Ja, så har man varit här i ett par veckor... :love:

VodkaCitrons bild

Reportedly an Akihabara curry house is offering freebies to visitors who bring their girlfriends along to dine with them – with the caveat that the girlfriend in question can be a figure.

Those bringing their girlfriend (in the form of a figure) along to Mammoth Curry and placing her on their table will be able to claim a free drink.

Apparently the scheme was hatched upon when the venue (whose main claim to fame is a 1kg curry for ¥950) was running a more conventional “free curry for your girlfriend if you come as a couple” event for a week last year – this being Akihabara, soon many patrons were asking whether their girlfriend had to be real or not.

“What happens if you take a real girl with you?”

“You’ll be looked upon with cold, cold eyes.”

“The shop will think some kind of weirdo has arrived.”

“The other customers might start on you.”

“You’re creepy!”

Ollebros bild

VodkaCitron skrev:
Those bringing their girlfriend (in the form of a figure) along to Mammoth Curry and placing her on their table will be able to claim a free drink.

Japan är fan det konstigaste som finns.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Sebastian Magnussons bild

Haha, underbart!

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

VodkaCitrons bild

Juice :love:

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.